![]() |
Brussel-stad??
Voor sommige misschien een domme vraag, maar ik kwam dit voor de eerste keer tegen in een online discussie tussen enkele webmasters. Er schijnt een gemeente te zijn met de naam "Brussel-Stad". Na een opzoeking verwarmt men die naam gemakkelijk met Brussel. Hoe zit het nu juist met die gemeente? Belang, taal, platteland,...
Routenet.be stuurt mij door naar Brussel... :? |
Zal wel de officiële naam zijn voor het (historische) centrum van Brussel.
http://images.google.be/imgres?imgur...%3Dnl%26sa%3DN |
het hoofdstedelijk Gewest Brussel bestaat uit 19 gemeentes, waaronder Brussel-stad.
|
En Brüsel heb je ook nog in/onder Brussel .
|
Citaat:
|
Als ik naar deze zoekresultaten kijk, zie ik partijen deze naam gebruiken.
http://www.google.be/search?rlz=1C1G...q=brussel-stad Dat het 1 van de 19 gemeenten van het hoofdstedelijk Gewest Brussel is staat wel vast. Maar zoals Scherven A. Mok post kan het om een synoniem gaan voor het centrum. Maar er is nog steeds geen duidelijkheid over deze benaming. Want stel dat ik de trein wil nemen naar "Brussel-Stad", hoe moet ik daar geraken als zelfs Routenet.be mij Brussel aangeeft? En waarom gebruiken partijen die naam als het zo verwarrend is (Ik heb altijd maar 1 brussel gekend)? |
Citaat:
met de trein: Brussel-centraal afstappen. |
Citaat:
Ik ben een Antwerpenaar en kom zeer zelden in Brussel. En dan doe ik het met de wagen, recht op mijn doel af. Wat kan men eigenlijk vertellen over Brussel-Stad (1000)? Vooral de gesproken taal interesseert mij. Er wordt verteld dat daar het Frans taal nr 1 is, maar als �*k naar Brussel ga spreek ik toch Nederlands. Maar die mensen zijn dan weer professionelen en die kunnen best buiten Brussel-Stad komen (pendelaars). |
In Londen is nog ingewikkelder!
|
Citaat:
|
Welke taal ze daar spreken, is een moeilijke vraag.
Voorbeeld: Laeken (voor de Vlamingen Laken) is geen zelfstandige gemeente, maar een deelgemeente van de stad Brussel. En wat ze daar soms brabbelen, kan je toch moeilijk Nederlands of Vlaams noemen. |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:43. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be