![]() |
Frankrijk en Duitsland moeten de bezette gebieden aan de Nederlanden overdragen:
Uiteraard zal dit pas spelen na de hereniging van de Nederlanden.
Dit zijn toch duidelijk de grenzen van de historische Nederlanden, zowel Frankrijk als Duitsland houden nog steeds gebieden van ons bezet. Na de hereniging zullen dus onderhandelingen moeten beginnen over teruggave van deze gebieden. PS. Dit is geen parodie op de stelling "Moet België een Franse provincie worden?" ![]() |
Na de Tweede Wereldoorlog hebben we tevergeefs geprobeerd alle gebieden die ooit tot de Nederlanden hebben behoord (en meer) in Duitsland op te eisen. Het enige dat ik heel misschien nog zie gebeuren is een ruil tussen de Franse Westhoek en Wallonie. Misschien dat we een samenwerkingsverband zouden kunnen aangaan met b.v. Oost-Friesland, maar meer zie ik niet gebeuren.
|
Kleef, Bentheim en Duinkerke zou leuk zijn ja.
|
Citaat:
Wat mij betreft hoeft taal geen enkele probleem te zijn. Wel zal het Nederlands de belangrijkste taal moeten worden, ook in die gebieden. |
Wat gebeurt er dan met Voeren?
|
Citaat:
Overgens geldt voor de omliggende dorpen richting Eupen hetzelfde, dat was ook eens Nederlandstalig gebied. Men spreekt (of sprak) er een dialect dat sterk verwant is met de Limburgs uit het zuidelijke gedeelte van wat nu nog Nederlands-Limburg noemen. ![]() |
Citaat:
|
Citaat:
|
Allereerst: wat een steriel, dromerig onderwerp...
Citaat:
|
Citaat:
|
Leuk idee.
|
Citaat:
|
Derk,
Hoe graag ik het ook zou willen. Maar Artesië en Oost-Friesland moeten we helaas als voorgoed verloren beschouwen. (mag ik dit voorzichtig culturele genocide noemen ? het is een apart draadje waard ) Ook voor Zuid-Vlaanderen vrees ik het ergste. Verder is de taalgrens een scheiding die er al sinds de Romeinen is. Met Vlaanderen en Nederland samengevoegd zou ik al dolgelukkig worden. :-D |
Frankrijk en Duitsland moeten gewoon bij de Verenigdse Nederlanden aansluiten,
die gebieden maakten deel uit van het Karolingse Rijk onder de Frankische Keizer Karel de Grote. (Ook Zwitserland, Oostenrijk, Tsjechië en Noord-Italië valt daaronder). Zo krijg je een heel overzichtelijke EU, waarbij zuid-Italië een deel is van Groot-Griekenland, er een verenigd Iberië bestaat, Britse Eilandenfederatie, Scandinaafse Unie.. enz.. (er blijft uiteraard ook ruimte voor kleinere staatjes zoals bv. Hongarije, Roemenië en Malta..) |
Misschien is George Lucas geïnteresseerd door uw scenario..................voor zijn volgende science-fiction film.;-):lol:
|
(en Derk gaat het forum bezetten , hij startte al 15 onderwerpen deze maand ((
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:36. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be