Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   socio-economische enquête van de overheid (https://forum.politics.be/showthread.php?t=114434)

dirk001 4 november 2008 17:48

socio-economische enquête van de overheid

Zijn er hier toevallig nog mensen die werden/worden lastig gevallen door iemand die een enquête uitvoert ivm uw socio-economische situatie waarbij ze u allerlei nogal persoonlijke vragen willen stellen.

Een paar jaar geleden gebeurde dit ook al, maar nu hebben we geweigerd. Deze persoon zei dat het wel verplicht was, maar is dit zo ? Kan de overheid u verplichten aan zo een enquête deel te nemen ? Deze persoon komt er bij ons nl niet (meer) in. De vragen die ze stellen gaan hen niet aan en het feit dat dit niet anoniem kan gebeuren vind ik ook al verkeerd. Zeker nu onze overheid zo een databank wil oprichten is dit wel een erg makkelijke manier om vanalles en nog wat over u te weten te kunnen komen.

Is er iemand die hier wat meer over weet ?

Steben 4 november 2008 17:50

woahohoa!
Dat zou straf zijn he. :|

pibo® 4 november 2008 18:13

nog niks van gehoord , ze zullen niet ver komen bij me ........ ne stamp onder hun achterste en buiten !

Txiki 4 november 2008 18:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dirk001 (Bericht 3785131)
Een paar jaar geleden gebeurde dit ook al, maar nu hebben we geweigerd. Deze persoon zei dat het wel verplicht was, maar is dit zo ? Kan de overheid u verplichten aan zo een enquête deel te nemen ? Deze persoon komt er bij ons nl niet (meer) in. De vragen die ze stellen gaan hen niet aan en het feit dat dit niet anoniem kan gebeuren vind ik ook al verkeerd. Zeker nu onze overheid zo een databank wil oprichten is dit wel een erg makkelijke manier om vanalles en nog wat over u te weten te kunnen komen.

Nog nooit iemand voor langs gekomen. Welke overheid? Federale?

Sowieso kan niemand je verplichten te antwoorden. En niet anoniem? Wat is dat voor iets?

Kan je meer concrete info geven daarover? Eventueel op basis van je ervaring met eerdere enquetes.

De schoofzak 4 november 2008 18:48

Naar mijn bescheiden mening zijn er maar twee enkêtes die "verplicht" zijn.

Verkiezingen op de diverse nivo's;
en de zogenaamde volkstelling, die eigenlijk tienjaarlijks gehouden zou moeten worden, maar "een politiek desennium is tijdloos".

Voor die volkstelling word je uitgebreid ingelicht langs de pers. Ik meen me te herinneren van de laatste keer dat een nieuw sisteem geprobeerd werd: de vragenlijst kreeg je thuis, en de enkêteur kwam langs om te helpen het papier in te vullen, als je dit al zelf niet gedaan had.

De overheid doet natuurlijk nog wel andere enkêtes; als ambtenaar weet ik dat daar telkens de polisie van ingelicht wordt.

Mocht bij mij iemand langskomen die zegt dat het verplicht is, dan bel ik dus direkt naar de flikken.

Amon_Re 4 november 2008 19:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dirk001 (Bericht 3785131)
Zijn er hier toevallig nog mensen die werden/worden lastig gevallen door iemand die een enquête uitvoert ivm uw socio-economische situatie waarbij ze u allerlei nogal persoonlijke vragen willen stellen.

Dit lijkt me toch wel héél verdacht

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:09.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be