![]() |
Eén jaar cel voor een mensenleven?
Een politieagent die een Turkse man neerschoot bij een achtervolging, is door de rechtbank van Dendermonde veroordeeld tot twaalf maanden cel. De familie van het slachtoffer reageerde woedend op de volgens hen te milde straf.
De feiten speelden zich af in 2006, toen twee agenten een 38-jarige Turk in Aalst tegenhielden na roekeloos rijden. De man weigerde een ademtest af te leggen en sloeg op de vlucht. De agenten zetten de achtervolging in, waarbij één agent de man in de rug schoot. Het slachtoffer overleed later aan zijn verwondingen. Het parket bestempelde het incident als een ongeluk, maar de rechter veroordeelde de politieman tot een jaar celstraf. Is dat niet wat aan de weinige kant, één jaar cel voor een mensenleven?? Vinden jullie dit rechtvaardig of niet? |
Citaat:
Tja, wat hebben wij daaraan te zeggen? Ik denk dat de rechter daar veel beter is over geïnformeerd en dus in staat is over te oordelen. Elk zn job, laten we zeggen.;-) |
Nu natuurlijk, de reactie vd familieleden vh slachtoffer is uiteraard volledig te begrijpen.
|
Citaat:
|
Citaat:
Er werden al lichtere straffen uitgesproken ingeval van een ongeval denk ik. Te meer daar het ongeval mogelijks mede veroorzaakt werd door het slachtoffer. |
Citaat:
Meestal zijn dat ongelukjes. Althans volgens de rechtbanken. Je moet als niet agent eens met zulke zever afkomen. Minstens 20 jaar zal je hebben. |
Citaat:
Die agent werd waarschijnlijk bedreigd door de rug van het slachtoffer. Mja, de dader is een flik en 't slachtoffer werd "Turk" genoemd. Een arbeidsongeval? |
idd, nu is het maar een jaar, niet veel commotie
maar de moordenaar van joe van holsbeeck krijgt er 20, ma das te weinig ze :roll: |
Racistisch zeker.
Hoeveel jaar kregen de allochtonen die Patrick Mombaerts (niet per ongeluk) doodsloegen ? Oh ja, 120 uur gemeenschapsdienst. |
We weten alleen wat de media ons heeft voorgeschoteld, of was iemand van jullie erbij?
|
Citaat:
|
Citaat:
Roekeloos rijden met zijn rug? |
Citaat:
|
Mijn vraag is: waarom schoot die agent? Zo snel schieten die toch niet?
|
Citaat:
Alleen ingeval van wettige verdediging is het te verantwoorden. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Maar het staat niet snel in de pv. Dat is het verschil. |
Pas op, nu moeten ze al voorkomen, ik herinner me dat de agent die indertijd Patrick Suy langs achter in zijn hoofd schoot niet eens is moeten voorkomen.
|
Citaat:
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:09. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be