Wel, we wisten al op voorrand dat de verkiezingsoverwinnig behaald zullen worden door één van de twee democraten, Hillary oftewel Barack !
Vandaag zijn de mensen gelukkig met deze overwinning met de hoop op verandering, zowel buiten de US als binnen,.
Als ik terug kijk naar het verleden, en de geschiedenis van elke president van de united states, dan zie ik dat bijna elke president verwikkeld is in een conflict waarbij mensen levens het slachtoffer worden,.
En ik kan bijna zeggen , dat de twee heren John mccain en Obama barack bijna identiek dezelfde protocols volgen,.
Iedereen verwacht van deze nieuwe president verandering, maar men beseft niet dat zowel mensen uit de US als daarbuiten de "carte blanche" hier geven, wat positief kan overkomen als negatief, nu u kunt mij wel van skeptisime beschuldigen want dat ben ik ook,.
Ik hou niet van teveel vreugde op de overwinningsdag zonder rekening te houden wat de toekomst met zich zal meebrengen, zelfs indien deze nieuwe president goed intenties heeft , vrees ik nog altijd voor het falen,. En barack weet dat ook, hij zei vanmorgen nog dat het na één jaar een moeilijke klim zal worden, indien hij dat kan volhouden !
Buiten dit, mogen we niet vergeten dat de US in de loop der jaren meer vijanden heeft gecreerd dan vrienden, en dat deze "softie" president een onderwerp van zwakte zal worden, zowel in de US als buiten de US,. We mogen niet vergeten dat president abraham Lincoln een goede president was die voor de vrijheid van de volkeren vecht, en wat gebeurde toen in zijn tijd ? en wat gebeurde met hem de laatste dagen van zijn leven ?
Ik ben niet alleen de enige die skeptisch is, hier is een artikel uit de standaard !:
Citaat:
'Obama zal VS vernietigen'
apn
DossierVS2008
MOSKOU - De Democratische presidentskandidaat Barack Obama is de 'Amerikaanse Gorbatsjov', die de Verenigde Staten zal vernietigen. Dat heeft de Russische ultranationalistische leider Vladimir Zjirinovski dinsdag gezegd.
'Obama, de Amerikaanse Gorbatsjov, zal Amerika vernietigen en het niet opbouwen', zei de vicevoorzitter van de Doema, het lagerhuis in het Russische parlement, tijdens een bijeenkomst van zijn Liberaal-Democratische Partij van Rusland (LDPR).
De voormalige Sovjet-president, Michail Gorbatsjov, staat wereldwijd bekend voor zijn hoofdrol in het beëindigen van de Koude Oorlog, maar voor een aantal tot vele Russen blijft hij 'de man die de Sovjet-Unie vernietigde'.
|
Bron:
http://www.standaard.be/Artikel/Deta...ord=gorbatsjov