Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Partijpolitiek en stromingen (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=8)
-   -   Slimme kinderen stemmen groener (https://forum.politics.be/showthread.php?t=114517)

Jedd 6 november 2008 00:05

Slimme kinderen stemmen groener

uit Times online :
Citaat:

Cleverer children are more likely to vote for the Green Party or the Liberal Democrats in a general election than other parties when they become adults, research suggests. The study, by the University of Edinburgh and the UK Medical Research Council and published in the journal Intelligence, indicates that childhood IQ is as important as social class in determining political allegiance. The IQs of more than 6,000 subjects were recorded at the age of 10, before any secondary schooling. Twenty-four years later they were asked about their voting habit
het feit dat er geen evenwichte iq-spreiding is tussen de verschillende partijen/strekkingen, lijkt me één van de oorzaken van het wederzijdse onbegrip dat politieke tegenstanders betonen : ze opereren gewoon op een ander intellectueel level.

Frans Oghtendlicht 6 november 2008 15:23

Men zou inderdaad verwachten dat 'slimmere' mensen sneller geneigd zijn de wereld te analyseren op een langere termijn en dan zal men inderdaad ecologischer gaan denken. De vraag is dan of "Groen!" wel echt zo ecologischer is...

abou Anis 6 november 2008 15:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jedd (Bericht 3787739)
uit Times online :

het feit dat er geen evenwichte iq-spreiding is tussen de verschillende partijen/strekkingen, lijkt me één van de oorzaken van het wederzijdse onbegrip dat politieke tegenstanders betonen : ze opereren gewoon op een ander intellectueel level.

Het resultaat van een IQ-test gelijk stellen met intelligentie roept vragen op over dat laatste bij degene die dat doet.

Daimanta 6 november 2008 22:17

Citaat:

uit Times online :

Dat bewijst maar eens dat mensen met een hoog IQ niet noodzakelijk de betere beslissingen nemen.

AdrianHealey 6 november 2008 22:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door abou Anis (Bericht 3788463)
Het resultaat van een IQ-test gelijk stellen met intelligentie roept vragen op over dat laatste bij degene die dat doet.

²

Maar zelfs als we al de assumptie maken dat IQ-tests waarde hebben, dan nog is dat dubieus.

Correct stemmen heeft te maken met uw kennis over politiek & economie. Heeft niets te maken met intelligentie.

Dope 6 november 2008 22:53

Citaat:

uit Times online :

maarte 7 november 2008 16:52

De hoogste inkomens stemmen vaak republikeins mischien kunnen we daaruit besluiten dat de mensen met het hoogste IQ het minst verdienen...

Kritische Theorie 7 november 2008 17:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey (Bericht 3789402)
²

Maar zelfs als we al de assumptie maken dat IQ-tests waarde hebben, dan nog is dat dubieus.

Correct stemmen heeft te maken met uw kennis over politiek & economie. Heeft niets te maken met intelligentie.

Ik denk dat zelfs die definitie nog kan aangevuld worden.

Jedd 7 november 2008 18:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Frans Oghtendlicht (Bericht 3788461)
Men zou inderdaad verwachten dat 'slimmere' mensen sneller geneigd zijn de wereld te analyseren op een langere termijn en dan zal men inderdaad ecologischer gaan denken. De vraag is dan of "Groen!" wel echt zo ecologischer is...

dat is een vraag die logischerwijs gesteld kan worden.
De mensen die ik ken n die op Groen! stemmen, doen dat niet zozeer uit enthousiasme voor die partij, maar eerder als signaal naar de andere partijen.

Jedd 7 november 2008 18:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door abou Anis (Bericht 3788463)

er is op zijn minst een correlatie.

Erw 8 november 2008 17:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jedd (Bericht 3790827)
er is op zijn minst een correlatie.

Gras is groen.
Koeien eten gras.
Koeien zijn dus ook groen.
Zoiets?

Zwartengeel 8 november 2008 17:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Erw (Bericht 3792054)
Gras is groen.
Koeien eten gras.
Koeien zijn dus ook groen.
Zoiets?

Ik dacht het niet. Vlees is namelijk rood, weet je wel. ;-)

Jarno 8 november 2008 19:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jedd (Bericht 3790826)
De mensen die ik ken n die op Groen! stemmen, doen dat niet zozeer uit enthousiasme voor die partij, maar eerder als signaal naar de andere partijen.

Stemmen als signaal naar andere partijen, is dat niet een anti-stem? Dus niet enkel de VB kiezer is in dat bedje ziek?

Scherven A. Mok 8 november 2008 19:17

Citaat:

uit Times online :

Er is eerder al aangetoond dat het stemgedrag van jongeren vooral veel gelijkenissen vertoond met dat van hun ouders. Ik geloof eerder in die verklaring.
Intelligentie zal wel ergens op een nog onbepaalde manier en voor een deel erfelijk zijn natuurlijk.

Marcus Antonius 8 november 2008 20:55

Citaat:

uit Times online :

:rofl:

Dope 10 november 2008 13:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jedd (Bericht 3790826)

ik stem niet
als signaal (naar wie weet wie)
mijn icq is, volgens de een of andere test, 123
dat komt mij goed uit
zo kan ik het onthouden

Jazeker 10 november 2008 14:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dope (Bericht 3794488)
ik stem niet
als signaal (naar wie weet wie)
mijn icq is, volgens de een of andere test, 123
dat komt mij goed uit
zo kan ik het onthouden

mijnen icq nummer was toch langer, denk ik hoor... maar intussen gebruik ik msn hoor.

Jarno 10 november 2008 15:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker (Bericht 3794630)
mijnen icq nummer was toch langer, denk ik hoor... maar intussen gebruik ik msn hoor.

:rofl:

Dope 10 november 2008 16:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker (Bericht 3794630)

:-D

mijn iq is nu wschl minder dan 100

:cheer: alcohol :cheer:
:cheer: alhocol:cheer:
:cheer: fuckyouall :cheer:

Another Jack 10 november 2008 16:48

Het is algemeen geweten dat Groen! stemmers vermogende mensen zijn.
Vermogende mensen = gemiddeld intelligenter.
Dus ja, dat zou wel eens kunnen kloppen.
Ecologie is vandaag nog steeds een rijke mensen-dada.
Iemand al eens geinformeerd naar zonnepanelen of de prijs van een hybride wagen?

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:36.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be