![]() |
Europese monarchie
Omdat presidentsverkiezingen zo leeg zijn.
Zo inhoudsloos. Zeg nu zelf, "change". Laat ons lachen. Hier en daar wat kleine maatregelen om het imago te onderhouden. Verder gaat dat niet. |
Monarchieën zijn reactionair en historisch achterhaald, het heeft dus geen enkele zin een Europese monarchie in te voeren. Waar zou die vandaan moeten komen? Welke familie heeft het recht op die troon? Een Franse dynastie? Een Duitse? Koning Albert misschien?
|
Citaat:
|
Laten we in ieder geval niet dat kies-circus van Amerika nadoen als het dan toch zo ver moet komen. Honderdenmiljoenen Eurootjes per maand worden er daar tijdens zo'n verkiezingscampagne over de balk gesmeten. Nou begrijp ik heus wel dat het een walhalla is dat net iets minder dan de helft van de bevolking toe mag zien hoe de ''andere'' partij de leider mag leveren, maar ik ben zelf geen favouriet van zo'n vorm. En trouwens, monarchiën mogen dan ouderwets zijn, gekozen leiders hebben de laatste eeuwen ook behoorlijk naast te pot gepiest. De stem van het volk is dus niet altijd zaligmakend, denk maar eens aan Adolf Hitler, Saddam Hoessein of Mussolini. Juist in zo'n systeem is men hongerend naar macht en eenmaal men die in bezit heeft, is niet iedereen in staat om deze te gebruiken voor het goed van het volk.
|
Citaat:
Als er een overkoepelende Europese monarchie moet zijn, dan kies ik resoluut voor de Habsburgers. Zij hebben een bijzondere belangrijke rol in de geschiedenis en het heden van Europa. Zij zijn de meest illustere familie van Europa. |
Monarchie? En van welk vorstenhuis? Moeten het dan zoiets zijn zoals nu in Maleisië (net zoals het Heilig Roomse Rijk der Duitse Natie en de laatste eeuwen van de Poolse monarchie) waar de Monarch gekozen wordt? Lijkt me bijzonder sterk gezien Europa tegenwoordig meer republieken telt, hoewel de meeste republieken wel meer respect hebben voor hun voormalige vorstenhuizen dan een aantal decennia terug.
|
Leve Oranje!
![]() |
allemaal tegen de muur, blauw bloed moet vloeien
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Een zwarte gehandicapte islamitische transsexuele homo op de europese troon !
|
Citaat:
|
Citaat:
Ik ben voor stander van een sterk verkozen en gekroond staatshoofd, een keizer. |
Citaat:
Geef mij maar een democratie op z'n Zwitsers, waar de rol van de protocolaire rol van het staatshoofd wordt waargenomen door de verschillende ministers. D�*t is de na te streven staatsvorm: alle macht aan het volk, niet aan een of andere koning of keizer. |
Citaat:
|
Citaat:
Het spreekt vanzelf dat bijvoorbeeld een Europese keizer op geregelde tijdstippen moet verantwoording afleggen aan de Europese volkeren via verkiezingen, referenda,... Ook moet er controleorgaan bestaan die kandidaten voorselecteert en die de keizer eventueel kan afzetten tijdens de ambtstermijn, indien hij het te bont maakt. |
Citaat:
Een protocollair staatshoofd is geldverspilling vind ik. |
Citaat:
|
Citaat:
Er zullen nog wel wat afstammelingen van hem rondlopen, her en der. |
Bespaar ons van de erfelijke macht die de fundamenten der mensenrechten doet beven.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:19. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be