Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Economie (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=179)
-   -   Belgische economie heeft beste overheid van de EU (https://forum.politics.be/showthread.php?t=114546)

Nr.10 6 november 2008 14:30

Belgische economie heeft beste overheid van de EU

Nu duidelijk wordt dat "de vrije markt" gefaald heeft komen andere horizonten in zicht. Het gekap op onze overheid heeft zijn grenzen bereikt. Daarom deze topic. Hoe kunnen wij van onze overheid de beste van de EU maken, in die mate dat zij dat reeds niet is?

Steben 6 november 2008 14:32

mwoa...mwoaaaaa.....mwoahahahahahahaha

excuseer, ik ben ook maar een mens he.

(de vrije markt heeft trouwens niet gefaald: de loze geldcreatie is tenietgedaan, he!)

duveltje382 6 november 2008 14:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Steben (Bericht 3788371)

Staan lach threads hier niet fout gepost,moet dat niet k&k zijn?:lol:

Scherven A. Mok 6 november 2008 14:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Steben (Bericht 3788371)

(de vrije markt heeft trouwens niet gefaald: de loze geldcreatie is tenietgedaan, he!)

Wat zijn al die miljarden dan die overheden in het financiele systeem gesmeten hebben ? Dat is geen geldcreatie ofwat ?

Steben 6 november 2008 14:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Scherven A. Mok (Bericht 3788381)
Wat zijn al die miljarden dan die overheden in het financiele systeem gesmeten hebben ? Dat is geen geldcreatie ofwat ?

Zeer goed!
Uiteraard wel: ze hebben het geleend.
Dus: overheid heeft de gezonde werking van de markt NOG MAAR EENS verkracht...

AdrianHealey 6 november 2008 14:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Scherven A. Mok (Bericht 3788381)

Ik denk het niet, toch niet in zijn geheel.

Steben 6 november 2008 14:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey (Bericht 3788402)
Ik denk het niet, toch niet in zijn geheel.

Maar zeker een deel: het zijn en blijven zelf kredieten.

AdrianHealey 6 november 2008 14:49

Ja, ik had het als volgt begrepen:

heel veel van dat geld komt van andere banken [die dat wel hebben - voor een deel], die dat aan andere banken geven, via de overheid. Als die andere banken dat echter niet terugbetalen, dan gaan we massale inflatie krijgen, omdat dan de centrale bank het gaat bijdrukken.

duveltje382 6 november 2008 14:50

België heeft juist geld uitgeleend aan zijn slechtste leerlingen,zal de staat er ooit iets van terug zien?:roll:

Erw 6 november 2008 17:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey (Bericht 3788405)
Ja, ik had het als volgt begrepen:

heel veel van dat geld komt van andere banken [die dat wel hebben - voor een deel], die dat aan andere banken geven, via de overheid. Als die andere banken dat echter niet terugbetalen, dan gaan we massale inflatie krijgen, omdat dan de centrale bank het gaat bijdrukken.

Ik las enkele vrijdagen geleden (het weekend waar het IMF waarschuwde voor de totale financiële meltdown) dat de ECB honderden miljarden CASH van de banken ging overnemen tegen een bepaalde rente, in een snelle operatie over één dag.
Ik heb er verder niks meer over gehoord.
En ik heb ook nog steeds geen enkel idee wat het motief daarvan kan zijn. Eigenlijk ook niet wat dat 'overnemen' betekent. Ik dacht eerst dat het was om geld terug uit omloop te brengen (om inflatie niet te erg te maken), maar dezelfde dag leenden ze nog massaal geld uit aan de banken, en ook in de weken erop. Er was zelfs een week van 'onbeperkt' geld uitlenen: de banken kregen elk bedrag dat ze vroegen.
Dus ik vat die cash overname niet.

Terzijde: haha bij dit onderwerp. Een leugen in de titel want ze pretendeert een feit te zijn heden ten dage en het blijkt een vraag te zijn 'hoe beter te maken'. Of beter gezegd, een vraag als excuus voor het onderwerp.
Hoe doorzichtig en grappig, de politiek-correcten vonden het lijstje onderwerptitels in dit forumonderdeel niet kunnen! :lol:

Erw 6 november 2008 17:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 (Bericht 3788408)
België heeft juist geld uitgeleend aan zijn slechtste leerlingen,zal de staat er ooit iets van terug zien?:roll:

Ze zouden het beter nu teruggeven en die failliete rotbedrijven genaamd 'banken' laten failliet gaan zodat ze baan ruimen voor betere.
Maar ja, banken en Overheden, één pot nat. Gemeenschappelijke noemer: bende dieven.

http://www.nieuwsblad.be/Article/Det...cleID=AI22DQQ5

De eindconclusie van de studie is echter verrassend roze: omdat de toestand zo slecht is, kan ons land snel veel vooruitgang boeken, zeggen de professoren Marc De Vos (UGent) en Jean Hindriks (UCL). Onze economie die nu zo zwaar geremd wordt door de slechte openbare sector, zou dan meteen sprongen vooruit kunnen maken.

Wat is er bestuurskundig mis in dit land? We hebben zowat de zwaarste openbare sector van de EU, en die groeit nog terwijl hij in alle andere landen krimpt. Hij behoort tot de minst efficiënte, remt de economische groei, onder meer omdat hij ontelbare onuitvoerbare wetten produceert en zoveel mensen opslorpt dat er tekorten groeien op de arbeidsmarkt. De sociale bescherming die we daarmee aan de bevolking bieden, is ondermaats. En justitie en politie zijn ook bij de omvangrijkste en duurste, en bij de minst efficiënte in de EU.

Nr.10 6 november 2008 20:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Erw (Bericht 3788705)
Hoe doorzichtig en grappig, de politiek-correcten vonden het lijstje onderwerptitels in dit forumonderdeel niet kunnen! :lol:

Ah, je beweert van jezelf niet correct te zijn.
Blij dat te vernemen.
Niets van wat je schrijft is dus het lezen waard ...

nun 6 november 2008 20:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nr.10 (Bericht 3789205)
Ah, je beweert van jezelf niet correct te zijn.
Blij dat te vernemen.
Niets van wat je schrijft is dus het lezen waard ...

politiek correct betekent toch niet hetzelfde als correct?

Erw 10 november 2008 18:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door nun (Bericht 3789253)
politiek correct betekent toch niet hetzelfde als correct?

Tjah, je weet toch dat de argumentlozen het moeten hebben van woordjes en zinsdelen puzzelen hé?

Renesse 10 november 2008 18:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nr.10 (Bericht 3788367)
Nu duidelijk wordt dat "de vrije markt" gefaald heeft komen andere horizonten in zicht. Het gekap op onze overheid heeft zijn grenzen bereikt. Daarom deze topic. Hoe kunnen wij van onze overheid de beste van de EU maken, in die mate dat zij dat reeds niet is?

Ja hoor, morgen leven we in een communistisch land. :roll:

Nr.10 12 november 2008 08:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Erw (Bericht 3795302)
Tjah, je weet toch dat de argumentlozen het moeten hebben van woordjes en zinsdelen puzzelen hé?

Waarom zou de lezer van dit forum iemand ernstig nemen die van zichzelf beweert niet correct te zijn?

Mijn persoonlijke mening is dat dergelijke bewering over zichzelf maken en er nog fier over zijn ook, de ergste soort misdadigers zijn die er op deze planeet rondlopen.

Geen straf kan zwaar genoeg zijn om ze uit de maatschapij te halen.

Bill Ayers 12 november 2008 09:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nr.10 (Bericht 3798590)
Waarom zou de lezer van dit forum iemand ernstig nemen die van zichzelf beweert niet correct te zijn?

Mijn persoonlijke mening is dat dergelijke bewering over zichzelf maken en er nog fier over zijn ook, de ergste soort misdadigers zijn die er op deze planeet rondlopen.

Geen straf kan zwaar genoeg zijn om ze uit de maatschapij te halen.

Politiek correct != correct, juistheid, enz. :?

Nr.10 15 november 2008 19:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bill Ayers (Bericht 3798617)
Politiek correct != correct, juistheid, enz. :?

Het zichzelf voorzien van het predicaat "niet correct" impliceert
dat andersdenkenden automatisch "correct" zouden zijn.
Binnen dergelijke context wordt het moeilijk zijn eigen discours serieus te nemen.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:36.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be