Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Buitenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=65)
-   -   Derde Wereldoorlog zit er aan te komen (https://forum.politics.be/showthread.php?t=114551)

duveltje382 6 november 2008 15:29

Derde Wereldoorlog zit er aan te komen

Juist tijdens de verkiezingsuitslag in de USA moet president van rusland "Medvedev" en drie kwartier durende toespraak houden op de russische tv,met een antwoord van verweer tegen het europees wapenschild dat het westen aan het opbouwen is

Ik zie hierin een groot gevaar voor het westen:?

Andro 6 november 2008 15:33

De tiende ook.

duveltje382 6 november 2008 15:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Andromeda1968 (Bericht 3788478)
De tiende ook.

Lach er maar mee,ooit krijg ik hier zeker gelijk in,eens zien waar Rusland al nieuwe kernwapens heeft gezet nu :evil:

filosoof 6 november 2008 15:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 (Bericht 3788471)
Juist tijdens de verkiezingsuitslag in de USA moet president van rusland "Medvedev" en drie kwartier durende toespraak houden op de russische tv,met een antwoord van verweer tegen het europees wapenschild dat het westen aan het opbouwen is

Ik zie hierin een groot gevaar voor het westen:?

Ja? Jij mag naar 't front, ik kreeg mijn definitieve demobilizatie

duveltje382 6 november 2008 15:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door filosoof (Bericht 3788482)
Ja? Jij mag naar 't front, ik kreeg mijn definitieve demobilizatie

Ben 50 jaar dus,ja ze gaan mij nog zeker sturen hé 8O

filosoof 6 november 2008 15:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 (Bericht 3788485)
Ben 50 jaar dus,ja ze gaan mij nog zeker sturen hé 8O

Ik hoopte al dat je vrijwiliger zou zijn:-(

duveltje382 6 november 2008 15:43

Blijven lachen gaan we hier niet blijven doen hoor,niet met de Russen hoor ;-)

Steben 6 november 2008 15:44

Ik vind de theorie ivm het vacuüm tussen Bush en Obama, waarbij Rusland eventjes "test", zeer aannemelijk.

duveltje382 6 november 2008 15:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Steben (Bericht 3788497)
Ik vind de theorie ivm het vacuüm tussen Bush en Obama, waarbij Rusland eventjes "test", zeer aannemelijk.

Omdat Obama een zwakkeling zou blijken voor Rusland en anderen,daar wringt het schoentje nu juist.....
We hebben Wereldleiders nodig,geen 3derde rangs figuren .....

Frans Oghtendlicht 6 november 2008 15:53

Wat zouden 'wereldleiders' dan zo anders doen?

Steben 6 november 2008 15:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 (Bericht 3788501)
Omdat Obama een zwakkeling zou blijken voor Rusland en anderen,daar wringt het schoentje nu juist.....
We hebben Wereldleiders nodig,geen 3derde rangs figuren .....

U vindt Obama dus een zwakkeling omdat Medvedev het er zo wil laten uitzien?
Nee hoor. Obama is een uiterst potentieel sterk leider met zeer sterke uitstraling en retoriek en zekere autoriteit naar Europa toe.

duveltje382 6 november 2008 15:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Frans Oghtendlicht (Bericht 3788503)
Wat zouden 'wereldleiders' dan zo anders doen?

De Wereld in juiste banen leiden;-)

Scherven A. Mok 6 november 2008 16:03

Rusland kan enkel dreigen. Militair en economisch staan ze nog niet sterk genoeg. Als ze de energiekraan dichtdraaien snijden ze in eigen vel. Meestal passen zulke uitspraken in bilaterale onderhandelingen of in de binnenlandse politiek. Noway dat die meent wat hij zegt.

Frans Oghtendlicht 6 november 2008 16:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 (Bericht 3788510)
De Wereld in juiste banen leiden;-)

de banen die 'wereldleiders' uitstippelen zijn doorheen de geschiedenis niet zelden desastreus gebleken. De wereld is dus beter af met lafhartige zwakkelingen aan het bewind.

Steben 6 november 2008 16:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Frans Oghtendlicht (Bericht 3788534)
de banen die 'wereldleiders' uitstippelen zijn doorheen de geschiedenis niet zelden desastreus gebleken. De wereld is dus beter af met lafhartige zwakkelingen aan het bewind.

Die die "uitstippelingen" gewoon volgen?

slegie 6 november 2008 16:05

Rusland heeft voorlopig europa nog nodig inzake haar eigen aardolie en aardgas economie te ondersteunen.

Dus voorlopig blijft het dan ook met veel blaffen en weinig bijten.

Maar het is logisch dat de energie geldstroom die moskou krijgt vanuit europa hun opnieuw macht geeft en slagkracht om militaire acties en middelen te bekostigen.

Dan over atoomwapens, persoonlijk denk ik dat atoomwapens niet gauw meer zullen worden ingezet om de reden dat wanneer jij eentje afvuurt je er zeker ook een paar terug krijgt.
En als binnen afzienbare tijd doeltreffende raket schilden bestaan worden atoombommen tot het verleden gebombardeerd.

Wat niet wilt zeggen dat een nucleaire explosie niet meer kan voorvallen want men kan ook op vele manieren een bom maken zoals de atoombom in raketvorm.

Wat meer een gevaar vormt als er een wereldoorlog komt zijn biologische en chemische wapens.
En ook hier zitten de grootmachten met vele onderzoeken. laten we ook niet vergeten dat ook rusland nog stalen heeft van het pokkenvirus en god weet wat ze nog allemaal in huis hebben om mensen mee uit te roeien met onzichtbare killers.
maar ook al komt er een gewone oorlog dan zal de chaos en angst en de daaruit vloeiende armoede en honger leiden tot epidemies die miljoenen kunnen doden.
net zoals de spaanse griep na WO 1

duveltje382 6 november 2008 16:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Frans Oghtendlicht (Bericht 3788534)

Leterme bv voor België,nu jij lacht dan mag ik ook lachen hé ...
:lol:

Frans Oghtendlicht 6 november 2008 16:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 (Bericht 3788542)
Leterme bv voor België,nu jij lacht dan mag ik ook lachen hé ...
:lol:

Inderdaad. Leterme is een veel beter staatsleider dan een De Haene of Verhofstadt: Leterme is zo zwak en slecht in zijn job dat iedereen dat meteen doorziet terwijl de andere twee bij velen de schijn wekten 'grote staatsmannen' te zijn met alle desastreuse gevolgen vandien.

duveltje382 6 november 2008 16:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Frans Oghtendlicht (Bericht 3788602)
Inderdaad. Leterme is een veel beter staatsleider dan een De Haene of Verhofstadt: Leterme is zo zwak en slecht in zijn job dat iedereen dat meteen doorziet terwijl de andere twee bij velen de schijn wekten 'grote staatsmannen' te zijn met alle desastreuse gevolgen vandien.

Ben je nu aan het zwanzen of wat? :roll:

duveltje382 6 november 2008 16:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door slegie (Bericht 3788539)
Rusland heeft voorlopig europa nog nodig inzake haar eigen aardolie en aardgas economie te ondersteunen.

Dus voorlopig blijft het dan ook met veel blaffen en weinig bijten.

Maar het is logisch dat de energie geldstroom die moskou krijgt vanuit europa hun opnieuw macht geeft en slagkracht om militaire acties en middelen te bekostigen.

Dan over atoomwapens, persoonlijk denk ik dat atoomwapens niet gauw meer zullen worden ingezet om de reden dat wanneer jij eentje afvuurt je er zeker ook een paar terug krijgt.
En als binnen afzienbare tijd doeltreffende raket schilden bestaan worden atoombommen tot het verleden gebombardeerd.

Wat niet wilt zeggen dat een nucleaire explosie niet meer kan voorvallen want men kan ook op vele manieren een bom maken zoals de atoombom in raketvorm.

Wat meer een gevaar vormt als er een wereldoorlog komt zijn biologische en chemische wapens.
En ook hier zitten de grootmachten met vele onderzoeken. laten we ook niet vergeten dat ook rusland nog stalen heeft van het pokkenvirus en god weet wat ze nog allemaal in huis hebben om mensen mee uit te roeien met onzichtbare killers.
maar ook al komt er een gewone oorlog dan zal de chaos en angst en de daaruit vloeiende armoede en honger leiden tot epidemies die miljoenen kunnen doden.
net zoals de spaanse griep na WO 1

Tekst om over na te denken zé ;-)

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:22.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be