Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Wat is het verschil tussen racist en iemand die dicrimineerd? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=114622)

duveltje382 7 november 2008 14:00

Wat is het verschil tussen racist en iemand die dicrimineerd?

Ik zou erg graag willen dat hier zo veel mogelijk antwoorden op zouden komen

Gewoon eerlijk wezen en de pro's en contra's eens afwegen?

duveltje382

vlijmscherp 7 november 2008 14:06

ik voel strafpunten aankomen....

duveltje382 7 november 2008 14:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp (Bericht 3790364)

Daar moeten jullie nu eens geen angst van hebben zé,dit is trouwens een echt maatschappelijk probleem ;-)

delcom 7 november 2008 14:12

een racist discrimineerd op basis van huidskleur of geloof,
discrimeneren in het algemeen heeft een veel breeder "aanbod", u kunt iemand discrimineren omwille van geslacht, omwille van rang (op het werk bevoorbeeld), omwille van bepaalde keuzes die iemand maakt,
de staat discrimineerd bevoorbeeld de rokers, rokers kiezen voor te roken maar mogen dit niet doen in restaurants, ...

Sus Iratus 7 november 2008 14:12

Iemand die discrimineert, is iemand die onderscheid maakt.

Een racist is iemand die de verschillende menselijke rassen op verschillende wijze behandelt, veelal (maar niet altijd) van het eigen ras uitgaande als zijnde het beste, en de andere rassen als minderwaardig beschouwend.

Zoiets toch.

Firestone 7 november 2008 14:14

Citaat:

... ik voel dan weer een vijfde thread aankomen ...

duveltje382 7 november 2008 14:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Sus Iratus (Bericht 3790373)

Een racist is iemand die de verschillende menselijke rassen op verschillende wijze behandelt, veelal (maar niet altijd) van het eigen ras uitgaande als zijnde het beste, en de andere rassen als minderwaardig beschouwend.

Zoiets toch.

Mooi dat dacht ik er ook van

Ik heb niets tegen andere rassen,wel tegen bepaalde levensopvattingen
En neger is zeker niet minder dan ik bv.
En Chinees is zeker niet minder als ik ivm mens zijn,terwijl er wel degelijk daar met de mensenrechten wordt geschold

Zie je wat ik bedoel !!!!

Patsy Stone 7 november 2008 14:17

Citaat:

Ik hoop eerlijk gezegd dat de moderatie deze keer iets doortastender te werk gaat, want dit begint wel erg de spuigaten uit te lopen. :|

vlijmscherp 7 november 2008 14:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 (Bericht 3790378)
Mooi dat dacht ik er ook van

Ik heb niets tegen andere rassen,wel tegen bepaalde levensopvattingen
En neger is zeker niet minder dan ik bv.
En Chinees is zeker niet minder als ik ivm mens zijn,terwijl er wel degelijk daar met de mensenrechten wordt geschold

Zie je wat ik bedoel !!!!

er heeft dan ook nog niemand u beschuldigd als racist. integendeel zelf, de moderatie heeft dit al 3x bijzonder duidelijk vermeld. ik weet niet wat jij nu juist verwacht, maar als iemand in koeien van letters schrijft dat je geen racist bent, kan je toch niet meer komen zagen dat hij je een racist noemt hé?

Firestone 7 november 2008 14:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Sus Iratus (Bericht 3790373)

Dat mag letterlijk wel zo zijn, in de praktijk bedoelen we met discriminatie "het onrechtmatig onderscheid maken tussen mensen of groepen".

Ervoor pleiten dat mensen op basis van hun seksuele geaardheid geïnterneerd moeten worden is discriminerend.

duveltje382 7 november 2008 14:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Firestone (Bericht 3790390)
Dat mag letterlijk wel zo zijn, in de praktijk bedoelen we met discriminatie "het onrechtmatig onderscheid maken tussen mensen of groepen".

Ervoor pleiten dat mensen op basis van hun seksuele geaardheid geïnterneerd moeten worden is discriminerend.

Das juist van U,MAAR ZEKER NIET RACISME !!!!!

Patsy Stone 7 november 2008 14:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 (Bericht 3790398)
Das juist van U,MAAR ZEKER NIET RACISME !!!!!

Dat heeft ook nooit iemand gezegd.

Jozef Ostyn 7 november 2008 14:27

Een "racist" lijkt mij iemand te zijn die mensen beoordeelt op basis van hun zogenaamd raciale of etnische achtergrond.

Iemand die discrimineert maakt een onrechtmatig en niet-objectief onderscheid in zijn behandeling van andere mensen.

Discrimineren is dus veel ruimer. Anderzijds is er ook een verschil omdat discrimineren volgens mij logischerwijze slechts op behandeling kan slaan, terwijl racisme ook een denkbeeld is.

duveltje382 7 november 2008 14:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Patsy Stone (Bericht 3790401)
Dat heeft ook nooit iemand gezegd.

Toch wel ik ben hier veroordeeld wegens RASIME
De moderator in kwestie heeft juist 5 berichten afgevuurd om uit te leggen waarom8O

Wel als hun forumregelement niet deugd is dat niet mijn fout hé ;-)

Patsy Stone 7 november 2008 14:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 (Bericht 3790409)
Toch wel ik ben hier veroordeeld wegens RASIME

Nee, je liegt.

duveltje382 7 november 2008 14:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Patsy Stone (Bericht 3790411)
Nee, je liegt.

Ok
Citaat:

België krijgt rustoord... 25 augustus 2008
18:21 20 augustus 2009
18:21 8 Racisme Starfire
Hier is het bewijs dan maar hé :-(

Sus Iratus 7 november 2008 14:34

Citaat:

En juist het woordje "onrechtmatig" is veel te vaag en voor veel te veel verschillende uitleg vatbaar.

Zou het bijvoorbeeld discriminatie (= 'onrechtmatig' onderscheid maken) zijn als ik zou stellen dat, vanuit mijn eigen beleving, geschiedenis en achtergrond, ik mijn eigen cultuur beter acht dan andere culturen en derhalve de voorkeur geef aan gelijkgestemden?

En zo ja, wie bepaalt dat dan en waaraan ontlenen zij de legitimiteit om zulks te bepalen?

Citaat:

Ik neem aan dat dit een willekeurig voorbeeld is, want zulks heb ik niet gezegd, en zal ik ook nooit zeggen.

Patsy Stone 7 november 2008 14:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 (Bericht 3790419)
Ok

Hier is het bewijs dan maar hé :-(

Nee, dat is geen bewijs. De moderatie heeft je herhaaldelijk uitgelegd waarom dat woordje daar staat en dat heeft met de technische kant van het forum te maken. Ik hetzelfde PB heeft de moderator je duidelijk gemeld dat je gestraft werd omwille van discriminatie. Hij heeft dat nadien nog tot twee maal toe herhaald in de verschillende zaagtopics die je hierover geopend hebt.

Wat je hier voor de zoveelste keer komt proberen, is dus puur bedrog!

Wees blij dat ik hier geen moderator ben, want bij mij had je al lang een permanente ban aan je broek.

Firestone 7 november 2008 14:38

***zucht***

Nogmaals citeren:

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door tronca (Bericht 3781132)
U moet het gehele bericht van uw berisping bekijken. Daar staat als omschrijving "Berisping van kracht (8 punt(en)) Racisme" maar eveneens "Opmerking van beheerder: Discriminatie op basis van sexuele geaardheid".

In het systeem zitten een paar berispingen standaard geprogrammeerd, met een omschrijving en het aantal punten erbij. Daarbij kan de moderator nog een opmerking toevoegen. Niet alle omschrijvingen zijn helemaal correct. Zo is er één geprogrammeerd voor racisme, niet voor discriminatie. Zoals echter correct opgemerkt in deze thread werd u wel degelijk de correcte reden mee gedeeld door de moderator én klopt het aantal strafpunten.

(vet heb ik toegevoegd)

En hier wat er op het forum te lezen stond:
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 (Bericht 3650688)
*knip*

Discriminatie, noch het oproepen ervan, op basis van sexuele voorkeur is niet toegestaan volgens de wet.

Laatst gewijzigd door Starfire : 25 augustus 2008 om 18:24.

DISCRIMINATIE staat er, niet racisme. :roll:

AdrianHealey 7 november 2008 14:41

Citaat:

Wat is recht? Wat is onrecht?

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:35.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be