![]() |
Wat is het verschil tussen racist en iemand die dicrimineerd?
Ik zou erg graag willen dat hier zo veel mogelijk antwoorden op zouden komen
Gewoon eerlijk wezen en de pro's en contra's eens afwegen? duveltje382 |
ik voel strafpunten aankomen....
|
Citaat:
|
een racist discrimineerd op basis van huidskleur of geloof,
discrimeneren in het algemeen heeft een veel breeder "aanbod", u kunt iemand discrimineren omwille van geslacht, omwille van rang (op het werk bevoorbeeld), omwille van bepaalde keuzes die iemand maakt, de staat discrimineerd bevoorbeeld de rokers, rokers kiezen voor te roken maar mogen dit niet doen in restaurants, ... |
Iemand die discrimineert, is iemand die onderscheid maakt.
Een racist is iemand die de verschillende menselijke rassen op verschillende wijze behandelt, veelal (maar niet altijd) van het eigen ras uitgaande als zijnde het beste, en de andere rassen als minderwaardig beschouwend. Zoiets toch. |
Citaat:
|
Citaat:
Ik heb niets tegen andere rassen,wel tegen bepaalde levensopvattingen En neger is zeker niet minder dan ik bv. En Chinees is zeker niet minder als ik ivm mens zijn,terwijl er wel degelijk daar met de mensenrechten wordt geschold Zie je wat ik bedoel !!!! |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Ervoor pleiten dat mensen op basis van hun seksuele geaardheid geïnterneerd moeten worden is discriminerend. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Een "racist" lijkt mij iemand te zijn die mensen beoordeelt op basis van hun zogenaamd raciale of etnische achtergrond.
Iemand die discrimineert maakt een onrechtmatig en niet-objectief onderscheid in zijn behandeling van andere mensen. Discrimineren is dus veel ruimer. Anderzijds is er ook een verschil omdat discrimineren volgens mij logischerwijze slechts op behandeling kan slaan, terwijl racisme ook een denkbeeld is. |
Citaat:
De moderator in kwestie heeft juist 5 berichten afgevuurd om uit te leggen waarom8O Wel als hun forumregelement niet deugd is dat niet mijn fout hé ;-) |
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
Zou het bijvoorbeeld discriminatie (= 'onrechtmatig' onderscheid maken) zijn als ik zou stellen dat, vanuit mijn eigen beleving, geschiedenis en achtergrond, ik mijn eigen cultuur beter acht dan andere culturen en derhalve de voorkeur geef aan gelijkgestemden? En zo ja, wie bepaalt dat dan en waaraan ontlenen zij de legitimiteit om zulks te bepalen? Citaat:
|
Citaat:
Wat je hier voor de zoveelste keer komt proberen, is dus puur bedrog! Wees blij dat ik hier geen moderator ben, want bij mij had je al lang een permanente ban aan je broek. |
***zucht***
Nogmaals citeren: Citaat:
En hier wat er op het forum te lezen stond: Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:35. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be