![]() |
politiek correct rasisme?
1 Bijlage(n)
In alle media wordt Barack Obama voorgesteld als de eerste zwarte president van de V.S.
Maar ik heb altijd geleerd dat iemand van gemengd ras b.V.:vader zwart en moeder blank een halfbloed wordt genoemd. Definitie Van Dale halfbloed: Bijlage 41138 Wanneer krijgen halfbloeden ook hun rechten, en waarom moet daarover gelogen worden? Politiek niet opportuun misschien? |
We kunnen hem ook een hybride noemen :rofl:
|
Worden we daar nu iets wijzer door?
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik bedoel te zeggen dat ik het geen punt van discussie vind.
|
Citaat:
|
De semantiek is hier van weinig belang.
Zo'n vijftig jaar geleden werden zwarten en halfbloeden in sommige delen van de VS nog gediscrimineerd. Ze mochten niets naast een blanke in de bus zitten, ze hadden aparte ingangen tot theaters, enz ... Nu werd een halfbloed tot president verkozen. Ook de helft van de blanken heeft voor hem gestemd. Dat is een enorme vooruitgang. Spellekes met woorden zijn hierbij van ondergeschikt belang. |
2
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Welke realiteit? En zaken heb ik nog niet verdraait. En wat wil ik anders voorstellen?
|
Citaat:
|
Citaat:
Het doet echter weinig terzake. Zwarten en halbloeden werden vroeger broederlijk samen gediscrimineerd, vandaar wellicht dat men de term "zwarte" soms voor beide gebruikt. |
Citaat:
|
Dat klinkt al beter.
|
Citaat:
|
Niet per se.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:20. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be