Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Primeur tegen corrupte vakbonden : lid VB ongeldig uit vakbond gezet (https://forum.politics.be/showthread.php?t=114640)

Pierette 7 november 2008 18:57

Primeur tegen corrupte vakbonden : lid VB ongeldig uit vakbond gezet

Lid Vlaams Belang ongeldig uit vakbond gezet

De rechtbank van eerste aanleg van Antwerpen heeft geoordeeld dat de uitsluiting van een Vlaams Belang-militante uit de christelijke bediendenbond LBC ongeldig was. De vakbond kon niet bewijzen dat de uitsluiting door een rechtsgeldige bepaling kon worden verantwoord. Het Vlaams Belang reageert verheugd en spreekt van een belangrijk precedent.

http://www.hln.be/hln/nl/957/Belgie/...nd-gezet.dhtml

kleine overwinning :cheer::cheer::cheer::cheer:

Den Ardennees 7 november 2008 19:47

Inderdaad, dit is een zeer belangrijk precedent!

benieuwd wat er nu volgt!

Geert C 7 november 2008 21:00

Citaat:

De rechtbank van eerste aanleg gaf haar gedeeltelijk gelijk. De vakbond had de statuten niet rechtsgeldig gewijzigd om de uitsluiting van Vlaams Belang-militanten mogelijk te maken. De Bestuurlijke Raad van de LBC-NVK keurde op 31 januari 1993 wel een werknota van het Bureau goed waarin gesteld wordt dat Vlaams Belang-militanten uit de vakbond gesloten worden, maar paste de statuten zelf niet aan. Op andere eisen van de vrouw, zoals de verplichting om haar op straffe van een dwangsom opnieuw als lid op te nemen of het verbod voor de vakbond om in de toekomst nog partijmilitanten uit te sluiten, ging de rechter niet in.
Alweer een nederlaag voor het VB! :cheer:

De vakbond kreeg enkel ongelijk omdat ze niet de juiste procedure gevolgd had, maar het VB is kennelijk zelfs met deze dode mus blij. :-D

AdrianHealey 7 november 2008 21:14

Ik snap niet waarom je daarom moet juichen, Geert.

Ik weet dat het leuk is als 'uw' clubje aan de macht is, maar als dat uw leidraad is van rechtvaardigheid, dan heb je mijn inziens een redelijk verwerpelijk rechtvaardigheidsgevoel.

daiwa 7 november 2008 21:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey (Bericht 3791028)

Ik weet dat het leuk is als 'uw' clubje aan de macht is, maar als dat uw leidraad is van rechtvaardigheid, dan heb je mijn inziens een redelijk verwerpelijk rechtvaardigheidsgevoel.

Zeker als we onderstaande op de site van het hypocriet CGKR lezen.

Andere discriminatiegronden

huidige of toekomstige gezondheidstoestand
fysiek kenmerk
vermogen
burgerlijke staat
geboorte
genetisch kenmerk
politieke overtuiging
sociale afkomst

driewerf 7 november 2008 21:22

Citaat:

Primeur tegen corrupte vakbonden : lid VB ongeldig uit vakbond gezet
Als die vakbond toch zo corrupt is, waarom wil dat mens er dan zo graag lid van zijn?

Steben 7 november 2008 21:23

Ze zouden beter alle leden schorsen en dan LBC-ACV zelf.
Gevolgd door al de rest...

Steben 7 november 2008 21:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door driewerf (Bericht 3791038)
Als die vakbond toch zo corrupt is, waarom wil dat mens er dan zo graag lid van zijn?

Oedadda waarom? U zegt het zelf!

Pluche 7 november 2008 21:27

Citaat:

Goeie vraag

Geert C 7 november 2008 21:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey (Bericht 3791028)

Ik juich niet, ik vind het gewoon belachelijk dat het VB dit als een overwinning beschouwt. Nog belachelijker is dat ze beweren dat andere militanten die uit de vakbond zijn gezet nu de vakbond kunnen verplichten om hun terug lid te laten worden terwijl de rechter de vakbond niet eens verplicht om deze dame opnieuw als lid op te nemen. Het wordt zelfs helemaal hilarisch als blijkt dat de rechter niet eens zei dat de vakbond niet het recht heeft VB-militanten uit te sluiten. Het VB juicht deze uitspraak toe, maar waarom? :?

spherelike 7 november 2008 21:28

Waarom is die liedjeszanger uit het VB gezet?
Misschien was hij de perfekte vlaams-nationalist, een voorbeeld van eigen volk eerst.
Hij deed iets wat niet overeensemt met de waarden die de vereniging wil hoog houden.
Meer moet daar niet over gezegd worden.

Steben 7 november 2008 21:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door spherelike (Bericht 3791051)
Waarom is die liedjeszanger uit het VB gezet?
Misschien was hij de perfekte vlaams-nationalist, een voorbeeld van eigen volk eerst.
Hij deed iets wat niet overeensemt met de waarden die de vereniging wil hoog houden.
Meer moet daar niet over gezegd worden.

Nazi's en Kazi's zijn onrijmbaar met nationalisme.

AdrianHealey 7 november 2008 21:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Geert C (Bericht 3791049)
Ik juich niet, ik vind het gewoon belachelijk dat het VB dit als een overwinning beschouwt. Nog belachelijker is dat ze beweren dat andere militanten die uit de vakbond zijn gezet nu de vakbond kunnen verplichten om hun terug lid te laten worden terwijl de rechter de vakbond niet eens verplicht om deze dame opnieuw als lid op te nemen. Het wordt zelfs helemaal hilarisch als blijkt dat de rechter niet eens zei dat de vakbond niet het recht heeft VB-militanten uit te sluiten. Het VB juicht deze uitspraak toe, maar waarom? :?

Don't know, don't care.

Ik zie echter geen reden om te juichen. Die praktijken zijn redelijk schandalig.

Discriminatie bij overheidsinstellingen, vind ik schandalig.

spherelike 7 november 2008 21:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Steben (Bericht 3791060)
Nazi's en Kazi's zijn onrijmbaar met nationalisme.

zoals de ideologie van VB en die van de vakbond

daiwa 7 november 2008 21:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door spherelike (Bericht 3791066)

..... En zoals de ideologie van de islam en het Westen. :-)

Zelfs Dewael gaf dat in een van zijn weinig heldere momenten eens toe.

Citaat:

"Ik kan geen cultuur aanvaarden die nog tot religieuze besnijdenissen overgaat," zo luidt het credo van Patrick Dewael. "Ik kan geen cultuur accepteren die vrouwen in een minderwaardige positie duwt, omdat ze hun lichaamsdelen moeten bedekken. Ik kan niet akkoord gaan met de onderdrukking van vrouwen door ze binnenshuis te houden en zelfs niet de kans te geven om inburgeringscursussen te volgen. Ik aanvaard geen cultuur waar geen scheiding is tussen kerk en staat". "Dat ze in de praktijk geen scheiding van kerk en staat erkennen, is echt onverenigbaar met een verblijf in onze maatschappij. Dat ze nog met verplichte huwelijken werken en vrijheidsberovende maatregelen treffen tegenover vrouwen, kan niet meer worden getolereerd. Als we daaraan toegeven, halen we onze beschaving omlaag."

Steben 7 november 2008 21:41

Citaat:

onzin:
Meng wat gemakkelijk idealisme, vergroot de problemen wat uit en profiteer als organisatieleider. Perfect huwelijk tussen beide!

longhorn 7 november 2008 21:44

Citaat:

Heeft dat mens dan gezegd dat die vakbond corrupt is?

Het wordt gewoon tijd dat er een (normale)vakbond komt die ontzuild is want nu zijn er slechts vakbonden voor liberalen, sossen en CDenV'ers.

Steben 7 november 2008 21:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door longhorn (Bericht 3791086)
een (normale)vakbond komt die ontzuild is

Rookvrije café bestaan binnenkort, maar een café zonder bier? nee dat kan niet waar zijn...

HAMC 7 november 2008 21:49

Citaat:

Wat is precies de ideologie van de vakbond?

daiwa 7 november 2008 21:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door HAMC (Bericht 3791103)
Wat is precies de ideologie van de vakbond?

Zoveel als mogelijk is geld verzamelen. :-)

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:16.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be