Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Over koetjes en kalfjes... (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=9)
-   -   Brievenbussen (https://forum.politics.be/showthread.php?t=114847)

BigF 14 november 2008 09:37

Brievenbussen

Komaan, voor de dag ermee.
Iedereen heeft er eentje, dus dit wordt een overdonderend succes!

Wat voor brievenbus heb jij?
Was ze duur?
Gaat er veel in?
Krijg je ze makkelijk open?
Blijft de post goed droog?
Hoe groot is de gleuf?
Hoe hoog staat de gleuf?
Staat de gleuf horizontaal of verticaal?
Schuine gleuf?

Go!

Txiki 14 november 2008 09:39

Een mooie zwarte, geen franjes, geen huisje, een gewone zwarte brievenbus, op twee stangen bevestigd, tamelijk diep zodat er vrij grote enveloppes in kunnen. Goed beschermd tegen regen en wind, staat niet in de weg, want ingepast in de struiken :-D

BigF 14 november 2008 09:39

Ik zal zelf maar beginnen zeker?

Ik heb zo'n metalen bakje met de gleuf bovenaan, afsluitbaar met een klepje.
Mijn gleuf is ongeveer vier cm breed en 30 cm lang. (jaja, ik heb deze zin ook twee keer moeten lezen maar ik laat 'em staan.)
Grijs van kleur, goedkoop in aanschaf, waterdicht zolang de postbode wat meewerkt (klepje dichtdoen).

vlijmscherp 14 november 2008 09:40

onze brievenbus zit in onze deur. zo'n oude, véél te kleine brievenbus. te klein naar de nieuwe normen, we zouden een nieuwe moeten placeren, maar dan moeten we een volledig nieuwe deur kopen. zolang dat we onze post nog krijgen, doen we niets.

wel een gevolg: soms liggen de reclamebladen op de grond voor de deur.

Nelle 14 november 2008 09:43

een metalen brievenbus in onze muur die eigenlijk slecht afgewerkt is, maar ja het typeert wel het huis :-D

largo_w 14 november 2008 09:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door BigF (Bericht 3802147)
Wat voor brievenbus heb jij?

opt appartement zo een lelijke appartementsdoos... Thuis zo een lelijk "huisje" tsimpelste van tsimpelste in metaal zo dat hangt aan de muur. Wij zijn duidelijk geen brievenbus mensen :?
Citaat:

Was ze duur?
Wss niet... Zou daar een oorzaak-gevolg mogelijkheid zitten?
Citaat:

Gaat er veel in?
jazeker al denkt de postbode op regendagen er af et toe wel anders over :evil:
Citaat:

Krijg je ze makkelijk open?
1x was het slotje vastgeroest heb dan heel de brievenbus van de muur getrokken... Maar een beetje olie een nieuwe vijs en alles is weer okey!
Citaat:

Blijft de post goed droog?
meestal...:-o
Citaat:

Hoe groot is de gleuf?
Hoe hoog staat de gleuf?
Staat de gleuf horizontaal of verticaal?
Schuine gleuf?

Go!
Gaat da hier nog over brievenbussen?8O

largo_w 14 november 2008 09:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Txiki (Bericht 3802152)
Een mooie zwarte, geen franjes, geen huisje, een gewone zwarte brievenbus, op twee stangen bevestigd, tamelijk diep zodat er vrij grote enveloppes in kunnen. Goed beschermd tegen regen en wind, staat niet in de weg, want ingepast in de struiken :-D

nog iemand die denkt aan dit: http://www.youtube.com/watch?v=SnU2T...eature=related 4:37 ???

vlijmscherp 14 november 2008 09:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door largo_w (Bericht 3802170)

Gaat da hier nog over brievenbussen?8O

ik ga Nele voor zijn:

"mannen hé :roll:"

Nelle 14 november 2008 09:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp (Bericht 3802182)
ik ga Nele voor zijn:

ik ging dat niet zeggen!

largo_w 14 november 2008 09:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp (Bericht 3802182)
ik ga Nele voor zijn:

gaan van gleuf tot gleuf tot dat hun zak leeg is...:|

Txiki 14 november 2008 09:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door largo_w (Bericht 3802178)
nog iemand die denkt aan dit: http://www.youtube.com/watch?v=SnU2T...eature=related 4:37 ???

:lol:

largo_w 14 november 2008 09:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Txiki (Bericht 3802195)
:lol:

knal...doeët...jah zo rap gaata...;-)

Txiki 14 november 2008 10:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door largo_w (Bericht 3802199)
knal...doeët...jah zo rap gaata...;-)

Maar hier niet ze maat. Of hij moet zich tussen de struiken wringen en dat gaat moeite kosten :-D

largo_w 14 november 2008 10:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Txiki (Bericht 3802212)
Maar hier niet ze maat. Of hij moet zich tussen de struiken wringen en dat gaat moeite kosten :-D

ge moet es kijken net voor dienen brievenbus... In dienen boom :-D
"lievensgevaorlijk" :rofl:

Txiki 14 november 2008 10:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door largo_w (Bericht 3802214)
ge moet es kijken net voor dienen brievenbus... In dienen boom :-D
"lievensgevaorlijk" :rofl:

:lol: Ik zal in het vervolg een scherpe spies meenemen als ik de post ga uithalen

Groentje-18 14 november 2008 14:37

Een gemetselde, met dezelfde bakstenen als die voor ons huis gebruikt zijn natuurlijk, die heel vooraan staat op ons perceel en vlak naast de inrit. Bovenop de gemetselde rechtopstaande rechthoek ligt natuursteen en uit datzelfde materiaal bestaat ook de brievenbusgleuf die horizontaal in het metswerk steekt. De holte in het metselwerk voor de brieven is groot genoeg, de brieven blijven er ook droog.
De gleuf mocht denk ik wel iets breder zijn gezien soms "de gids" erbovenop ligt. Maar ik heb zelf nog nooit geprobeerd er iets in te wringen dus mogelijk was de postbode gewoon gehaast.

Dronkoers 14 november 2008 15:20

Appzrtementsbrievenbus:
Makkelijk te herkennen: mijn klepje hangt er al half af door bruut ochtendgeweld ;-)

Voor de rest, wit van buiten, alu vanbinnen.
Kan net iets teveel binnen, en de facturen weten dat precies :-(

MaGNiFiCaT 14 november 2008 19:33

Soms kun je aan de brievenbus zien met welk volk je te maken hebtbij boerin serfine hebben ze van een melkbidon een brievenbus gemaakt...........je weet wel, ze hebben zo een gleuf in gemaakt....................:roll:

Lamme Goedzak 14 november 2008 20:59

Ik haat post! Facturen, reklame...
En geen brieven meer, zoals in de goeie tijd, toen er nog brieven werden geschreven. Nu sturen ze wel een mailtje, of een sms's, maar een brief schrijven? Vergeet het maar. Dat doen ze nu niet meer. Terwijl dat wel heel tof kan zijn, zo'n brief. Zowel het schrijf- als het leesproces kan erg onderhoudend zijn. Nu, dat is afhankelijk van het soort brief. Ik bedoel maar: een doodsbrief is niet zo leuk als een brief van een verre vriend. Tenzij de doodsbrief beschrijft dat iemand die je niet mag dood is gegaan. Hier ga ik efkes een nieuwe alinea beginnen want anders is het echt niet meer leuk om te lezen, want ik haat het zelf om teksten zonder alinea's te lezen.
Het feit dat de post niet meer zo leuk is als vroeger, zorgt er ook voor dat ik 's ochtends met minder plezier naar mijn brievenbus stap. Nu, ver is het niet. Dus het weegt procentueel niet fel door in mijn algemene staat van geluk, maar elk detail telt, of niet soms. Daarbovenop is het erg enerverend als er niets in mijn brievenbus zit, want dan ben ik helemaal voor niets naar de brievenbus gegaan. Ja, de krant, die zit er altijd in. Maar, het kan soms ook zijn dat er weinig interessant in de krant staat.
En toch, heb ik er een beetje bang van, van zo'n brievenbus. Want, je weet maar nooit wat je erin kan aantreffen. Een aanmaning, Een boete, een factuur... Toch, het blijft een interessant gegeven, een brievenbus. Elk huis heeft er één en ze verschillen vaak enorm. Daarom heeft BigF ook ongetwijfeld deze draad gestart. Ik vermoed dat hij wil peilen naar de diversiteit van de Vlaamse brievenbus. Op zich niets mis mee. Maar, een mens vraagt zich af waarom. Wat wil hij hiermee bereiken? Gaat het hem inderdaad om de resultaten van deze kleinschalige enquête? Of is het hem om de eer, de roem en het lof te doen? Wil hij via deze weg ongeopende deuren intrappen? De toekomst zal het moeten uitwijzen. Volgens mij strand zijn onderzoek op een denkbeeldige zandbank. Voor hij het goed en wel beseft gaat het over tetten, bier, tenen, en andere zever. Maar, ook daarover kan je post krijgen, dus ergens is het makkelijk om on-topic te gaan. Ook vind ik deze alinea lang genoeg. In feite is de hele tekst lang genoeg. Misschien een beetje te lang, maar dat is niet zo erg. Ik moet hem toch niet lezen. Dat ben jij, de lezer, die ik toch een schouderklopje wil geven. Niet iedereen houdt het immers vol om zulke zever te blijven lezen. En over wat dan nog... Brievenbussen.

From_Vlaanderen 14 november 2008 22:07

Waar ik vroeger woonde hebben van die "jongeren" zo eens mijn gemetselde brievenbus afgebroken. Al een chance dat ik er nog op tijd stond om ze te verjagen, of ze hadden zo'n steen door de raam gegooid, en termopan als ge dat stuk gooit, dat geeft een knal ze.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:26.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be