![]() |
de rationalitait van onze medeforummers?
Okey u las het allemaal ooit wel eens het zogenaamde "ultimatumspel"... Laat ons de proef op de test nemen hier op het forum ik ga een verhaaltje vertellen jullie moeten volledig in het verhaal stappen en dan "ja" of "nee" zeggen (uitleg bij de keuze mag ook);
"Een onbekende heer komt naar l_w toegelopen en vertelt hem dat hij 100€ moet delen tussen hem en u (dat ben jij dus hé de lezer). L_w mag kiezen hoe hij deze "verdeling" doet. Natuurlijk L_w is zeer slim en bedenkt zich dat als hij van die 100€ 99€ houdt en 1€ geeft aan de andere (u dus) dit voor beiden een win-win is. U wint 1€ en l_w loopt naar huis met 99€. Zonder deze keuze van L_w (of indien hij het 100-0 had gekozen) zat jij namelijk met helemaal niks en 1 is duidelijk beter dan niets. Maar indien u nu "nee ik neem het niet aan" zegt dan verliest zowel l_w als jij de mogelijke paycheck van de onbekende. Indien u "ja" zegt kan u 1 pintje gaan drinken in een studentencafé op de kosten van een onbekende" Wat zal het worden? Waarom? ;-) |
Ik kan uiteraard niet meespelen want dan geef ik mezelf natuurlijk 100€ dus dat gaat niet hé...
|
Allez, om uw spelleke op gang te helpen...
Ja! (liefst cash) (het was die pint die me overhaalde) |
Citaat:
Waarom? Als MaGNiFiCaT 'ja' zegt wint hij amper 1 euro (en da's 2 keer niks), en als hij 'nee' zegt verliest hij niets, en Largo ook niet.:-) MaGNiFiCaT ziet amper 1 euro langs zn neus voorbij gaan, maar largo 99 euro. En dit is een goede les voor largo, want largo moest maar eens leren om beter te verdelen (zeker in een situatie waar het om win-win of verlies-verlies gaat.:-) Is het niet largo?;-) |
Liever een verlies-verlies situatie die voor MaGNiFiCaT eigenlijk helemaal geen verliessituatie inhoudt (1 euro) dan een win-win situatie voor vooral de ander, die zo vrekkig was zichzelf 99 euro toe te eigenen en de ander (MaGNiFiCaT dan nog!8O:evil:) amper 1 euro. MaGNiFicaT heefft zn trots!!!:|
|
Citaat:
|
Maar largo, je hebt al je naïef slachtoffer gevonden:
![]() |
1 Bijlage(n)
Citaat:
http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=700 |
:lol::-)
|
Citaat:
|
Citaat:
Liever 1€ weggeven dan 99€ gunnen aan een ander; pffff ;-) btw: van u wist ik dat ik nee mocht verwachten hoor |
soms
|
Citaat:
;-) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik koop met die één euro een meerderheidsaandeel in de Largo Dubble U Corporation, en regel zo de transactie naar mijn rekening op de Kaaimaneilanden.
|
Citaat:
|
Citaat:
Bedoel je een type met het annalytische denkvermogen in het onderbewustzijn? |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:59. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be