Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Over koetjes en kalfjes... (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=9)
-   -   ik haat kinepolis (https://forum.politics.be/showthread.php?t=114896)

morgen 15 november 2008 14:20

ik haat kinepolis

Er zou naar het schijnt een anti-kinepolis haatgroep zijn met al 1500 leden, met als argumenten o.a.

-vaste plaatsen
-een pauze in de film
-dure popcorn etc
-'dure' toiletten

(Ik zou hier nog aan willen toevoegen dat kinepolis enkel de grote commerciële blokbusters speelt en kleinere kwaliteitsfilms altijd links laat liggen. Bovendien duurt de reclame voor de film begint ook erg lang en zijn de ticketjes duur.)

Ik vind hun website echter nergens. Iemand?

roger verhiest 15 november 2008 14:25

Facebook.

garfield 15 november 2008 14:25

zitten op Facebook

Txiki 15 november 2008 14:26

Dat is nu toch gek... De ene keer zeggen de mensen dat ze toch zelf kiezen wat ze doen en wat ze willen. En de andere keer doen ze alsof ze slachtoffer zijn van wat aangeboden wordt...

Niemand verplicht iemand om naar Kinepolis te gaan... toch?

Spliff 15 november 2008 14:39

:cheer: :cheer: :cheer: met popcorn gooien :cheer: :cheer: :cheer: en met M&M's :cheer: :cheer: :cheer: maar niet met de blauwe :cheer: :cheer: :cheer:

Patsy Stone 15 november 2008 14:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door morgen (Bericht 3804255)
Er zou naar het schijnt een anti-kinepolis haatgroep zijn met al 1500 leden, met als argumenten o.a.

-vaste plaatsen
-een pauze in de film
-dure popcorn etc
-'dure' toiletten

(Ik zou hier nog aan willen toevoegen dat kinepolis enkel de grote commerciële blokbusters speelt en kleinere kwaliteitsfilms altijd links laat liggen. Bovendien duurt de reclame voor de film begint ook erg lang en zijn de ticketjes duur.)

Ik vind hun website echter nergens. Iemand?

Wat een hoop flauwe kul... Dan ga je toch gewoon naar een andere bioscoop. :roll:

roger verhiest 15 november 2008 14:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Txiki (Bericht 3804269)
Dat is nu toch gek... De ene keer zeggen de mensen dat ze toch zelf kiezen wat ze doen en wat ze willen. En de andere keer doen ze alsof ze slachtoffer zijn van wat aangeboden wordt...

Wat er aangeboden wordt is goed, maar het is allemaal te duur...

In wezen zouden de mensen willen dat alle lonen en prijzen zouden verlagen = een uitweg uit de crisis = de betekenis van "recessie"..

Recessie is geen slecht nieuws = de lang verwachte hoop op een betere wereld...

Firestone 15 november 2008 14:45

Maandag nog op Metropolis geweest, niks op aan te merken eigenlijk ... :?

Max van Dietschland 15 november 2008 15:13

In Oostende komt het nieuwe Kinépolis-complex niet echt van de grond. De mensen blijven gaan naar cinéma Rialto in de binnenstad, een begrip in Oostende en met lagere inkomprijzen (5,50 euro tov minimaal 7,50 euro in Kinepolis).

Jazeker 15 november 2008 15:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door morgen (Bericht 3804255)

-vaste plaatsen

Vreemd. Ben jaren naar de Decascoop (onderdeel van de Kinepolis groep) geweest in Gent en kreeg nooit een plaats toegewezen. Is dat iets nieuw?

Citaat:

-een pauze in de film
Dat vind ik maar goed ook. Het is klote als je een stuk film moet missen omdat je naar het toilet moet, een sigaretje wil roken, etc...

Citaat:

-dure popcorn etc
Je bent niet verplicht popcorn te eten in de bioscoop, he. Ik neem aan dat je thuis ook niet heelder dagen met popcorn achter de tv zit.

En tja... ga eens naar een groot concert en bestel je daar een broodje of andere snack...

Citaat:

-'dure' toiletten
Hoeveel vraagt de toiletmadam intussen?

Citaat:

(Ik zou hier nog aan willen toevoegen dat kinepolis enkel de grote commerciële blokbusters speelt en kleinere kwaliteitsfilms altijd links laat liggen.
Je kan evenzeer klagen dat je bewust alle dagen naar VTM kijkt en amper cultseries of cultureel hoogstaande dingen te zien krijgt. Kinepolis is een groots opgezet cinemacomplex voor "het grote publiek". Voor hen tellen enkel de inkomsten. Maar er zijn nog kleinere bioscopen die wel het fijnere werk durven tonen hoor. Je hebt "Studio" in Leuven die het erg goed doet hoewel er op 10 minuten wandelen een Kinepolis-filiaal is. Je hebt de "Cartoon's" in Antwerpen. En ik neem aan dat er nog tal van andere kleinere cinema's zijn, maar ik ben geen kenner. Ik ga amper naar de cinema.

Citaat:

Bovendien duurt de reclame voor de film begint ook erg lang en zijn de ticketjes duur.)
Je kan de zaal betreden als de reclame al gedaan is. En ja... cinema is duur. Maar ook de kleinere cinema's die het betere werk draaien zijn niet goedkoop. Ik ga dan ook enkel voor de weinige films die ik eens in het groot en met superieure geluidservaring wil zien en horen en zo zijn er niet zoveel.

Geef toe... Terminator-films en zo kan je evengoed op een nu al 12 jaar oude Sony Trinitron met surround effect bekijken. Voor de LOTR films en zo is dat wat anders, gezien het technische vernuft dat erachter steekt.

Zwartengeel 15 november 2008 15:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker (Bericht 3804355)
Vreemd. Ben jaren naar de Decascoop (onderdeel van de Kinepolis groep) geweest in Gent en kreeg nooit een plaats toegewezen. Is dat iets nieuw?

Ja, sedert vorig jaar, geloof ik. Je kunt wel zelf kiezen waar je wilt zitten, dus hoe vroeger je je ticket koopt, hoe meer keuze op een goede plaats je hebt. Als je dus echt een mooie plaats wilt, doe je er dan ook het best aan je ticket vooraf online aan te kopen (met kredietkaart).

Uh-Huh 15 november 2008 16:05

UGC Antwerpen

:cheer:

toccata 15 november 2008 16:08

Citaat:

Maar er zijn nog kleinere bioscopen die wel het fijnere werk durven tonen hoor. Je hebt "Studio" in Leuven die het erg goed doet hoewel er op 10 minuten wandelen een Kinepolis-filiaal is. Je hebt de "Cartoon's" in Antwerpen. En ik neem aan dat er nog tal van andere kleinere cinema's zijn, maar ik ben geen kenner. Ik ga amper naar de cinema.

De Studios doen het totaal niet goed:-(
Ze werken zelfs met vrijwilligers ipv werknemers om het draaiende te houden

De Garde 15 november 2008 17:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel (Bericht 3804385)
Ja, sedert vorig jaar, geloof ik. Je kunt wel zelf kiezen waar je wilt zitten, dus hoe vroeger je je ticket koopt, hoe meer keuze op een goede plaats je hebt. Als je dus echt een mooie plaats wilt, doe je er dan ook het best aan je ticket vooraf online aan te kopen (met kredietkaart).

Heel eerlijk? Prachtsysteem. Anders is het bij blockbusters duwen en trekken aan de ingang.

kelt 15 november 2008 17:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Txiki (Bericht 3804269)

Inderdaad....

Gezien ikzelf,om door anderen hier genoemde redenen ook vond dat de prijs/kwaliteitsverhouding van het "filmgaan bij Kinepolis" niet meer klopte blijf ik er eenvoudig weg....

Geen "zelfhulpgroep" of "haatgroep" nodig :lol:

evilbu 15 november 2008 17:45

Kinepolis haat ik niet zo, hoewel zo'n betalende wc een rotstreek is in mijn ogen.

Maar ik ben gewoon geen cinemafan:|, ik zit liever voor de eigen tv met mijn dvdspeler:
- ik kies zelf de film die ik wil, ook al is het ouwe obscure sovjetfilm of zo
- ik eet goedkopere snacks en hoef niet die van honderden anderen te ruiken
- ik kan gratis naar het toilet wanneer ik dat wil
- ik mag hem zo vaak bekijken als ik wil
-...

morgen 15 november 2008 18:55

Citaat:

relatief nieuw, toch al een paar jaar denk ik. Maar mss geldt dit niet voor decascoop. Hoe dan ook, als er lege plaatsen zijn kun je nog steeds van plaats veranderen natuurlijk.

Citaat:

Dat vind ik maar goed ook. Het is klote als je een stuk film moet missen omdat je naar het toilet moet, een sigaretje wil roken, etc...
Voor kinderen is dat misschien goed. Maar als je echt van films houdt en aan het opgaan bent in een film is zo'n plotse onderbreking echt vervelend. Die pauze is er enkel omdat ze hopen dat je uw popcorn gaat bijvullen. Als je naar buiten zou kunnen om te roken zou dat natuurlijk wel leuk zijn maar je kunt daar bij mijn weten nergens roken.

Citaat:

Je bent niet verplicht popcorn te eten in de bioscoop, he. Ik neem aan dat je thuis ook niet heelder dagen met popcorn achter de tv zit.

En tja... ga eens naar een groot concert en bestel je daar een broodje of andere snack...
Mja de Metropolis in antwerpen is gewoon nogal afgelegen, er is geen nachtwinkel of supermarkt in de buurt. Maar je kunt idd gewoon iets van thuis meenemen of niet meenemen.

Citaat:

Hoeveel vraagt de toiletmadam intussen?

Je kan evenzeer klagen dat je bewust alle dagen naar VTM kijkt en amper cultseries of cultureel hoogstaande dingen te zien krijgt. Kinepolis is een groots opgezet cinemacomplex voor "het grote publiek". Voor hen tellen enkel de inkomsten. Maar er zijn nog kleinere bioscopen die wel het fijnere werk durven tonen hoor. Je hebt "Studio" in Leuven die het erg goed doet hoewel er op 10 minuten wandelen een Kinepolis-filiaal is. Je hebt de "Cartoon's" in Antwerpen. En ik neem aan dat er nog tal van andere kleinere cinema's zijn, maar ik ben geen kenner. Ik ga amper naar de cinema.
Dat is waar. Gelukkig :)

Citaat:

Je kan de zaal betreden als de reclame al gedaan is.
Idd, als je kunt inschatten hoe lang de reclame telkens duurt kom je gewoon binnen tijdens het laatste spotje.

morgen 15 november 2008 18:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Uh-Huh (Bericht 3804393)
UGC Antwerpen

Groentje-18 15 november 2008 19:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland (Bericht 3804329)
In Oostende komt het nieuwe Kinépolis-complex niet echt van de grond. De mensen blijven gaan naar cinéma Rialto in de binnenstad, een begrip in Oostende en met lagere inkomprijzen (5,50 euro tov minimaal 7,50 euro in Kinepolis).

Rialto vind ik persoonlijk wel een giller. :oops:

Toen ik enkel het bedrijf zag met de naam van veraf dacht ik dat het om een discotheek/party-tent ging. :)

Kinepolis, daar heb ik niets voor en niets tegen. Het eten is er inderdaad wel duur. En gewoon samen thuis een filmpje kijken is meestal een pak leuker. Zeker als het in goed gezelschap is.

From_Vlaanderen 15 november 2008 22:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18 (Bericht 3804615)
Rialto vind ik persoonlijk wel een giller. :oops:

Toen ik enkel het bedrijf zag met de naam van veraf dacht ik dat het om een discotheek/party-tent ging. :)

Kinepolis, daar heb ik niets voor en niets tegen. Het eten is er inderdaad wel duur. En gewoon samen thuis een filmpje kijken is meestal een pak leuker. Zeker als het in goed gezelschap is.

En er bier/wijn is :cry::cry::cry::cry::cry::cry::cry:.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:31.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be