Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Over koetjes en kalfjes... (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=9)
-   -   Een brok armoede, die Sint met zijn Piet (https://forum.politics.be/showthread.php?t=114897)

Derk de Tweede 15 november 2008 16:00

Een brok armoede, die Sint met zijn Piet

Vanmiddag aangekomen in de oude haven van ons dorp, die helemaal niet meer in de verbinding staat met de zee.
Zouden ze die miniatuur nepstoomboot over het land getild hebben ?
En al die arme kindertjes......uren wachtend voor voor dat armoedige stel uit Spanje.
We zijn opgelicht! :evil:

From_Vlaanderen 15 november 2008 16:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede (Bericht 3804386)
Vanmiddag aangekomen in de oude haven van ons dorp, die helemaal niet meer in de verbinding staat met de zee.
En al die arme kindertjes......uren wachtend voor voor dat armoedige stel uit Spanje.

:rofl:

Derk de Tweede 15 november 2008 16:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door From_Vlaanderen (Bericht 3804400)
:rofl:

Lach maar!
Het is om te huilen.
Ieder jaar zijn er wel problemen met de aankomt van Sint. In 1995 woei (of is het waaide) zijn puntmuts af, zo het publiek in.
Vorig jaar ging de Sint op de vuist met die achterlijke gladiool van een kerstman.

From_Vlaanderen 15 november 2008 16:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede (Bericht 3804417)
Lach maar!
Het is om te huilen.
Ieder jaar zijn er wel problemen met de aankomt van Sint. In 1995 woei (of is het waaide;-)) zijn puntmuts af, zo het publiek in.
Vorig jaar ging de Sint op de vuist met die achterlijke gladiool van een kerstman.

:rofl::rofl:
Wanneer is dat trouwens? Sinterklaas?

kelt 15 november 2008 17:53

Een beetje ordentelijke landingsoperatie van de Sint wordt normaal in de weken vooraf al voorbereid door een invasie van hulp-sinten in alle grote handelszaken in de omtrek....

En hier is ook al sprake van hoofdpieten,hetgeen impliceert dat er ook hulppieten zijn ...

Ik weet eigenlijk niet of een hoofdpiet een hogere rang heeft dan een hulpsint..... :?

Ik mis Nicodemus,die boekhouder van de Sint, die ergens in de jaren zeventig verdwenen is :|

Derk de Tweede 15 november 2008 19:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kelt (Bericht 3804488)
Een beetje ordentelijke landingsoperatie van de Sint wordt normaal in de weken vooraf al voorbereid door een invasie van hulp-sinten in alle grote handelszaken in de omtrek....

En hier is ook al sprake van hoofdpieten,hetgeen impliceert dat er ook hulppieten zijn ...

Ik weet eigenlijk niet of een hoofdpiet een hogere rang heeft dan een hulpsint..... :?

Ik mis Nicodemus,die boekhouder van de Sint, die ergens in de jaren zeventig verdwenen is :|

Die Nicodemus zit nog steeds in Utopia, het hashparadijs van ons dorpje dat ongeveer net zo groot is als Mechelen.

lollysticky 15 november 2008 20:00

lal :') Dat bootje :')
het doet mij denken aan die aflevering van 'Keeping up Appearances' waarin Hyacinth gaat varen en ze in de rivier tuimelen :')

enfin;
in ons dorp komt de sint met een grote boot aan, begeleid door ongeveer 50 kano's vol met pieten :)

Derk de Tweede 15 november 2008 20:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lollysticky (Bericht 3804658)
lal :') Dat bootje :')
het doet mij denken aan die aflevering van 'Keeping up Appearances' waarin Hyacinth gaat varen en ze in de rivier tuimelen :')

enfin;
in ons dorp komt de sint met een grote boot aan, begeleid door ongeveer 50 kano's vol met pieten :)

Bij die aflevering deed ik het zowat in mijn broek! :-D :-D

lollysticky 15 november 2008 20:10

bij ons zijn er trouwens ook hoofdpieten! :P

Txiki 15 november 2008 20:10

waar zijn de koeien?

daiwa 16 november 2008 03:58

Citaat:

Ik zit al bijna heel mijn leven op het water maar met dat bootje zou ik niet van Spanje durven komen.:lol:

Max van Dietschland 16 november 2008 12:59

Citaat:

Tja tis economische crisis voor iets hé. :lol:

Derk de Tweede 16 november 2008 13:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland (Bericht 3805233)
Tja tis economische crisis voor iets hé. :lol:

Dan moeten de Nederlandse en Vlaamse regeringen maar enige miljarden in hem pompen.
Uiteindelijk vaart ook Fortis hier wel bij.
Want Sint heeft daar zijn centjes opstaan.

lollysticky 17 november 2008 00:14

echt het is spijtig voor die kinderen, maar telkens als ik die foto zie van die sint en piet in dat te klein bootje in de kant, begin ik hardop te lachen :')

Jaani_Dushman 17 november 2008 00:27

1 Bijlage(n)
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede (Bericht 3805239)
Dan moeten de Nederlandse en Vlaamse regeringen maar enige miljarden in hem pompen.
Uiteindelijk vaart ook Fortis hier wel bij.
Want Sint heeft daar zijn centjes opstaan.

Derk de Tweede 17 november 2008 08:29

Choco-guldens! :clapping:

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:55.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be