![]() |
de Sint: Sint-Maarten of Sinterklaas?
Nu, ik zit al langer met het idee om deze poll eens te houden maar het is er nooit van gekomen. Het is nu trouwens de ideale periode :-D
de eigenlijke vraag is dus: Vieren ze in jouw dorp Sint-Maarten als de 'pakjesbrenger' (typisch op 11 november) of vieren ze in jouw dorp Sinterklaas (of Sint-Niklaas) als pakjesbrenger (typisch op 6 november). Ik weet dat er zelfs enkele dorpen zijn waar ze beiden vieren, maar dan is Sinterklaas meestal de pakjesbrenger en Sint-Maarten de heilige die de armoede aankaart (stukje mantel afgeven etc). de reden voor deze vraag is nogal simpel. In mijn dorp is het enkel Sint-Maarten, maar in enkele dorpen rondom ons is het Sinterklaas. Daarond is het dan weer een mix. Ik vraag mij af of de Sinterklaas-Sint-maarten tegenstelling afhankelijk is van in welke streek (hier ingekort tot 'provincie', anders zijn er teveel opties) je afkomstig bent. De enquête is beperkt tot de vlaamse pronvincies sind ik ervan uitga dat de walen op het lesoir forum zitten :twisted: (en omdat ik anders te veel opties moet typen). P.S. mijn excuses ook voor de nederlanders... ik ben te lui :-P |
Ik woon op de grens van Noord-Holland en 't Sticht en wij vieren geen Sint-Maarten.
|
Citaat:
|
december dus :( ik kan het niet meer editen :(
|
:-D niet aantrekken, we weten toch dat die plattekaas op 6 december rondzeult.
|
Citaat:
Pakjesavond is wel op de 5-de. |
Ik woon in een Oost-Vlaamse Sint-Martinusparochie... en toch vieren ze hier Sinterklaas.
|
Citaat:
|
Sint Maarten rules!!
Aalst : sint maarten forever!
En maar goed ook! Waarom? - altijd verlof voor de kinderen - 11/11 - een ruimte tijd voor de kerstinvasie - een ruime tijd voor de kerstcadeautjes - nooit miserie op de tv met de aankomsten (en de lastige vragen) tegelijk nl.: Belgie & Nederland - altijd genoeg voorraad speelgoed in de winkels. - een mooie inlassing tussen de verlof -en kerstperiode! 1 goede raad : maak sint maarten voor belgie de standaard heilige en het is een goede zaak voor ieder belgisch kind! Laat de klaas maar voor d'hollanders.:oops: |
Ik kom uit W-Vl, maar nooit van enige activiteit op St Maarten gehoord.
|
Citaat:
|
De Nederlanders worden hier weer eens gruwelijk over het hoofd gezien :(
|
Citaat:
|
Citaat:
|
ze zouden elke dag moeten komen. Om beurten Sinterklaas en Sint-Maarten. De crisis zou zo opgelost zijn.
|
Citaat:
|
Ik woon in Oost-Vlaanderen en niemand brengt mij pakjes :-(
|
er is maar 1 Sint: Sint-Maarten, punt.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:10. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be