Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Brandend Actueel: Politieke crisis (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=184)
-   -   Nieuwe crisis in de maak ? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=114920)

Henri1 16 november 2008 15:22

Nieuwe crisis in de maak ?

Zie :
http://www.deredactie.be/cm/de.redac...itiek/1.416755

Hallebarde 16 november 2008 15:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 (Bericht 3805372)

Een nieuwe crisis ? Dat is gewoon de voortzetting van de al lang bestaande crisis, zo lijkt het mij.

Enig heil valt er van deze lappenregering niet te verwachten. Behoudens Leterme zelf, weet iedereen dat.

uilenspiegeltje 16 november 2008 17:37

Het offensief om Guy Verhofstadt terug aan de macht te brengen is ingezet.

De Standaard en onze andere kwaliteitskrant zullen, samen met onze vrt, het offensief wel gaan versterken.

En de Vlamingen zien het en vinden het goed want Guy is voor de Vlaamse zaak veel nuttiger dan idioot en landverrader Leterme.

LOL

omaplop 16 november 2008 19:54

Dat VHS opnieuw de touwtjes in handen moet krijgen , is hoe langer hoe duidelijker!!
Toch een Vlaamse premier, maar die meer in de gratie staat van de Franstaligen dan van de Vlamingen!

De Gucht en De Wael willen hem er niet opnieuw bij, dus worden ze zelf aangeschoten wild!!

Denkt men nu werkelijk dat niemand die regie doorheeft????

Scherven A. Mok 16 november 2008 20:07

België is één grote crisis. Ik heb al geprobeerd met "naam wijzigen" maar het internet blijft maar België geven ipv crisis.

Jantje 16 november 2008 20:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door omaplop (Bericht 3805654)
Dat VHS opnieuw de touwtjes in handen moet krijgen , is hoe langer hoe duidelijker!!
Toch een Vlaamse premier, maar die meer in de gratie staat van de Franstaligen dan van de Vlamingen!

De Gucht en De Wael willen hem er niet opnieuw bij, dus worden ze zelf aangeschoten wild!!

Denkt men nu werkelijk dat niemand die regie doorheeft????

De problemen waar Leterme nu mee heeft te maken, zijn juist veroorzaakt door VHS en een ander deel zijn internationale problemen die binnen de EU door de Europese commissie moeten opgelost worden.

De nieuwe politieke crisis is een verderzetting van de politieke crisis uit de jaren 70, 80 en 90, die door VHS gewoon even in de kast was gestoken om het land eerst te kunnen uitverkopen.
Iets waar de liberalen nog steeds mee verder willen gaan, zodat er bij de splitsing van dit land niets meer te verdelen valt, buiten de staatsschulden.
Die de Waalse politici met veel plezier naar Vlaanderen zullen doorschuiven.

Fortis terug nationaliseren pas dus helemaal niet in de politiek van de MR enO-VLD, daarom dat de MR de verkoop van Fortis aan BNP Paribas eiste en hier in de steun krijg van O-VLD.

Een nieuw deel in de huidige crisis, is de strijd om de macht in Wallonnie.
En daar alle regeringen in dit land politiek aan elkaar verbonden zijn word deze strijd niet enkel in Wallonnie uitgevochten, maar in alle regeringen en op alle politieke vlakken.
O-VLD wil immers MR zoveel mogelijk helpen om pluimen op de hoed te halen, zodat MR er in Wallonnie mee kan pronken tegenover de PS in de volgende regionale verkiezingen. Dat O-VLD hiervoor haar eigen keizers moet verraden stoort de liberale politici niet, als de MR in Wallonnie de macht in handen krijgt, halen zij immers O-VLD steeds terug in de federale regeringsmeerderheid, of ze blokkeren alles voor Vlaanderen.

Hallebarde 16 november 2008 22:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jantje (Bericht 3805714)
De problemen waar Leterme nu mee heeft te maken, zijn juist veroorzaakt door VHS en een ander deel zijn internationale problemen die binnen de EU door de Europese commissie moeten opgelost worden.

De nieuwe politieke crisis is een verderzetting van de politieke crisis uit de jaren 70, 80 en 90, die door VHS gewoon even in de kast was gestoken om het land eerst te kunnen uitverkopen.
Iets waar de liberalen nog steeds mee verder willen gaan, zodat er bij de splitsing van dit land niets meer te verdelen valt, buiten de staatsschulden.
Die de Waalse politici met veel plezier naar Vlaanderen zullen doorschuiven.

Fortis terug nationaliseren pas dus helemaal niet in de politiek van de MR enO-VLD, daarom dat de MR de verkoop van Fortis aan BNP Paribas eiste en hier in de steun krijg van O-VLD.

Een nieuw deel in de huidige crisis, is de strijd om de macht in Wallonnie.
En daar alle regeringen in dit land politiek aan elkaar verbonden zijn word deze strijd niet enkel in Wallonnie uitgevochten, maar in alle regeringen en op alle politieke vlakken.
O-VLD wil immers MR zoveel mogelijk helpen om pluimen op de hoed te halen, zodat MR er in Wallonnie mee kan pronken tegenover de PS in de volgende regionale verkiezingen. Dat O-VLD hiervoor haar eigen keizers moet verraden stoort de liberale politici niet, als de MR in Wallonnie de macht in handen krijgt, halen zij immers O-VLD steeds terug in de federale regeringsmeerderheid, of ze blokkeren alles voor Vlaanderen.

Mmmm..ja, ik kan uw visie wel volgen, al vind ik dat u wat al te doorzichtig Leterme uit de wind tracht te zetten.

Vooreerst : u zult mij hier Verhofstadt niet zien verdedigen. Ik vond dat absoluut geen goede eerste minister. Bovendien, de veelvuldig door Verhofstadt gebruikte "koelkast"-methode om problemen NIET op te lossen, is vanzelfsprekend een staatsman onwaardig, en leidt hoe dan ook naderhand tot nog grotere problemen.

Maar Leterme wist toch vooraf wat er zo allemaal aan onopgeloste kleinigheden in de koelkast stak, nietwaar. Niettemin : vijf minuten politieke moed is voldoende.....remember ?

Een groot deel van de problemen waarmee Leterme te maken heeft (en te maken zal blijven hebben) zijn het gevolg van zijn algemene onkunde en onbekwaamheid, en derhalve van zijn totaal verkeerde aanpak.

Het op anderen - het weze Verhofstadt, een kabinetsmedewerker, of wie dan ook - steken, is apert oneerlijk en kinderachtig. Dat zou nog net kunnen bij de boyscouts, de wieleramateurs, of de manillenclub. Maar niet tegenover achthonderdduizend mensen die klaarblijkelijk in hem hebben geloofd.

Laat staan tegenover de ganse bevolking....

uilenspiegeltje 16 november 2008 22:58

Als hij zich na 5 minuten op de zijkant zou geparkeerd hebben dan zou dat inderdaad van grote staatsmanschap getuigd hebben.

Jantje 17 november 2008 06:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hallebarde (Bericht 3805838)
Mmmm..ja, ik kan uw visie wel volgen, al vind ik dat u wat al te doorzichtig Leterme uit de wind tracht te zetten.

Vooreerst : u zult mij hier Verhofstadt niet zien verdedigen. Ik vond dat absoluut geen goede eerste minister. Bovendien, de veelvuldig door Verhofstadt gebruikte "koelkast"-methode om problemen NIET op te lossen, is vanzelfsprekend een staatsman onwaardig, en leidt hoe dan ook naderhand tot nog grotere problemen.

Maar Leterme wist toch vooraf wat er zo allemaal aan onopgeloste kleinigheden in de koelkast stak, nietwaar. Niettemin : vijf minuten politieke moed is voldoende.....remember ?

Een groot deel van de problemen waarmee Leterme te maken heeft (en te maken zal blijven hebben) zijn het gevolg van zijn algemene onkunde en onbekwaamheid, en derhalve van zijn totaal verkeerde aanpak.

Het op anderen - het weze Verhofstadt, een kabinetsmedewerker, of wie dan ook - steken, is apert oneerlijk en kinderachtig. Dat zou nog net kunnen bij de boyscouts, de wieleramateurs, of de manillenclub. Maar niet tegenover achthonderdduizend mensen die klaarblijkelijk in hem hebben geloofd.

Laat staan tegenover de ganse bevolking....

Ik ben zelf geen Leterme fan, maar ik kan niet verdragen dat men hem de fouten van andere in de schoenen schuift.
Regeren doet hij immers niet alleen, maar samen met alle ministers en alle leden van de meerderheidspartijen.

Maar jullie doen alsof hij alleen beslissingsrecht heeft en niets is dus minder waar.

Hallebarde 17 november 2008 08:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door uilenspiegeltje (Bericht 3805900)
Als hij zich na 5 minuten op de zijkant zou geparkeerd hebben dan zou dat inderdaad van grote staatsmanschap getuigd hebben.

Inderdaad. Veel méér dan je eigen kiezers én de ganse Vlaamse bevolking te verraden, in elk geval.

Hallebarde 17 november 2008 08:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jantje (Bericht 3806066)
Ik ben zelf geen Leterme fan, maar ik kan niet verdragen dat men hem de fouten van andere in de schoenen schuift.
Regeren doet hij immers niet alleen, maar samen met alle ministers en alle leden van de meerderheidspartijen.

Maar jullie doen alsof hij alleen beslissingsrecht heeft en niets is dus minder waar.

Als anderen fouten begaan, zullen we die niet in de schoenen van Leterme schuiven, wees gerust.

Maar zijn eigen onbekwaamheid en zijn eigen fouten in andermans schoenen schuiven doen we uiteraard ook niet. Zo eerlijk zijn we wel.

JP Coen 17 november 2008 09:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door uilenspiegeltje (Bericht 3805503)
Het offensief om Guy Verhofstadt terug aan de macht te brengen is ingezet.

De Standaard en onze andere kwaliteitskrant zullen, samen met onze vrt, het offensief wel gaan versterken.

En de Vlamingen zien het en vinden het goed want Guy is voor de Vlaamse zaak veel nuttiger dan idioot en landverrader Leterme.

LOL

Verhofstad heeft de afgelopen jaren bewezen dat hij meester is in het onder
de mat stoppen en voortuitschuiven van problemen.
Wat Belgie nodig heeft is iemand die eindelijk problemen aanpakt en oplost.

Henri1 17 november 2008 10:15

Het is hier misgegaan toen Napoleon vertrokken is.

Ons grondgebied was toen nog héél erg groot.

Toen hebben we een stuk gegeven waar ze Frankrijk van gemaakt hebben.

Daarna hetzelfde voor Nederland.

Nu willen ze het nog eens halveren.

Jongens jongens, waar zijn ze toch mee bezig ?

vlijmscherp 17 november 2008 10:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 (Bericht 3806167)
Het is hier misgegaan toen Napoleon vertrokken is.

Ons grondgebied was toen nog héél erg groot.

Toen hebben we een stuk gegeven waar ze Frankrijk van gemaakt hebben.

Daarna hetzelfde voor Nederland.

Nu willen ze het nog eens halveren.

Jongens jongens, waar zijn ze toch mee bezig ?

want groter is beter?

Henri1 17 november 2008 10:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp (Bericht 3806170)
want groter is beter?

Volgens mij wel ja.

bentje 17 november 2008 10:22

EDIT

Ik open er wel een topic over ;-)

vlijmscherp 17 november 2008 10:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 (Bericht 3806171)
Volgens mij wel ja.

dus landen als Luxemburg, Zweden, Noorwegen, Denemarken, Slovenië, ...., allemaal afschaffen?

Henri1 17 november 2008 10:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp (Bericht 3806180)
dus landen als Luxemburg, Zweden, Noorwegen, Denemarken, Slovenië, ...., allemaal afschaffen?

Ik spreek voor ons eigen land, niet over andere.

E. Gidius 17 november 2008 10:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 (Bericht 3806171)
Volgens mij wel ja.

²

Ik neem dus aan dat je dat heilloze 19de eeuwse separatisme ook wil afschaffen en weer een groter Nederlands geheel wil maken.

Henri1 17 november 2008 10:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius (Bericht 3806188)
²

Ik neem dus aan dat je dat heilloze 19de eeuwse separatisme ook wil afschaffen en weer een groter Nederlands geheel wil maken.

Neen, Hollanders blijven best waar ze thuishoren, in Nederland.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:29.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be