Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Over koetjes en kalfjes... (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=9)
-   -   Koffiekoeken en pistolets groter in de kempen ... (https://forum.politics.be/showthread.php?t=114931)

hurricane 17 november 2008 08:52

Koffiekoeken en pistolets groter in de kempen ...

Ik weet het, geen wereldschokkend nieuws maar dit moet me toch even van het hart.
Gisteren flinke woordenwisseling gehad met de plaatselijke bakker hier in Hoboken.
De 'pistolets' die hij me probeerde aan te smeren, leken niet eens op de ronde, krokante broodjes die men meestal op zondagochtend koopt.
Het waren veel te kleine, misvormde dingen, die ik niet eens wou uitstallen op de ontbijttafel.
De dag daarvoor was ik nog naar de bakker geweest in Westerlo en de pistolets zijn daar op z'n minst 2 maal zo groot.
Ook de vergelijking van de koffiekoeken is frappant. Die van Hoboken speel je in 2 happen naar binnen. Die van Westerlo zijn zowat een volledig ontbijt.
Bestaan er geen vastgestelde criteria waaraan die producten moeten voldoen ?
Ik wil geen namen noemen maar die bakker in Hoboken is nen oplichter :evil:

circe 17 november 2008 08:58

Ik denk niet dat er bepaalde maatstaven bestaan.

Heb ooit eens vol goesting bij een Turkse bakker in Gent koffiekoeken gaan halen. Ze zagen er schitterend uit en héél groot. Ik kreeg als "kennismaking" bovendien nog een bladerkoek met hesp en kaas (ja!) en nog eentje met iets anders (kip of zo).

Was schitterend.... tot ik de zak oppakte. Wat eruitzag al heerlijk luchtige bladerdeeg bleek vooral DEEG te zijn: het woog dus loodzwaar maar ik durfde niks te zeggen. Thuis twee happen van de appelkoek en de rest moeten wegkieperen wegens oneetbaar.

Spijtig, de bakker zelf had er blijkbaar geen erg in (of wou van zijn misbaksels af, vandaar de gratis hesp/kaas en kip koek?).
Enfin, volgende keer andere bakker.

Dronkoers 17 november 2008 12:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door hurricane (Bericht 3806098)
Ik weet het, geen wereldschokkend nieuws maar dit moet me toch even van het hart.
Gisteren flinke woordenwisseling gehad met de plaatselijke bakker hier in Hoboken.
De 'pistolets' die hij me probeerde aan te smeren, leken niet eens op de ronde, krokante broodjes die men meestal op zondagochtend koopt.
Het waren veel te kleine, misvormde dingen, die ik niet eens wou uitstallen op de ontbijttafel.
De dag daarvoor was ik nog naar de bakker geweest in Westerlo en de pistolets zijn daar op z'n minst 2 maal zo groot.
Ook de vergelijking van de koffiekoeken is frappant. Die van Hoboken speel je in 2 happen naar binnen. Die van Westerlo zijn zowat een volledig ontbijt.

Ga dan naar brouwers, alle flessen zijn even groot ;-)

Pelgrim 17 november 2008 12:33

Ik weet een bakker zijn in Hoboken waar de koffiekoeken wel groot zijn.

Allee tot een paar jaar geleden toch, sindsdien niet meer geweest.

roger verhiest 17 november 2008 12:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dronkoers (Bericht 3806417)
Ga dan naar brouwers, alle flessen zijn even groot ;-)

Het is niet de kwantiteit maar de kwaliteit mijn beste Watson...

Kim 17 november 2008 12:38

Ik woon in Hoboken en weet ondertussen perfect waar ik naartoe kan voor goeie pistolets en goeie koffiekoeken. Meestal ga ik naar Wilrijk, daar zijn drie goeie bakkers en alledrie gesitueerd op de Jules Moretuslei (is een vijftal minuten met de wagen).

Dronkoers 17 november 2008 12:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door roger verhiest (Bericht 3806441)
Het is niet de kwantiteit maar de kwaliteit mijn beste Watson...

Bij kwaliteit verwacht ik ook kwantiteit, mijn beste Wilkins ;-)

Derk de Tweede 17 november 2008 12:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door hurricane (Bericht 3806098)

Zou volgende keer een schuifmaat meenemen! :-D

lantjes 17 november 2008 13:45

Ga naar bakkerij D' Haemers in Bambrugge (Erpe Mere) zo'n koffiekoeken kom je nergens anders tegen. Baaideweej, de bananentaart is er eveneens niet te versmaden...:cheer:

Steben 17 november 2008 13:48

Laten we even concreet zijn:
11 a 12 cm diameter is uitstekend (voor een pistoleke).
Maar ze moeten wel krokant zijn, verdorie! :lol:

En ne rechte croissant hoort rechtsreeks in de broodpuddingproductie te verdwijnen.

hurricane 17 november 2008 14:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kim (Bericht 3806455)
Ik woon in Hoboken en weet ondertussen perfect waar ik naartoe kan voor goeie pistolets en goeie koffiekoeken. Meestal ga ik naar Wilrijk, daar zijn drie goeie bakkers en alledrie gesitueerd op de Jules Moretuslei (is een vijftal minuten met de wagen).

Mhh... Jules Moretuslei....parkeerprobleem.
In de zomer eventueel met de fiets maar nu :oops:

Jaani_Dushman 17 november 2008 22:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lantjes (Bericht 3806596)
Ga naar bakkerij D' Haemers in Bambrugge (Erpe Mere) zo'n koffiekoeken kom je nergens anders tegen. Baaideweej, de bananentaart is er eveneens niet te versmaden...:cheer:

:idea:
Dat moeten we onthouden! :-P

Dronkoers 17 november 2008 22:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman (Bericht 3807753)

Heeft De Glazen Toren afgedaan? ;-)

Jaani_Dushman 17 november 2008 22:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dronkoers (Bericht 3807756)
Heeft De Glazen Toren afgedaan? ;-)

Af en toe ook eens een graantje in vaste vorm nuttigen, kan geen kwaad. Zolang je er maar niet mee overdrijft.

Dronkoers 17 november 2008 22:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman (Bericht 3807759)
Af en toe ook eens een graantje in vaste vorm nuttigen, kan geen kwaad. Zolang je er maar niet mee overdrijft.

't Gedacht alleen al 8O

Kim 17 november 2008 22:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door hurricane (Bericht 3806711)
Mhh... Jules Moretuslei....parkeerprobleem.
In de zomer eventueel met de fiets maar nu :oops:

Zet je wagen op de Bist? Overigens, als je 's morgens voor tien uur naar de bakker gaat, heb je parkeerplaats in overvloed (allee, ik heb toch daar altijd chance).

Jaani_Dushman 17 november 2008 22:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dronkoers (Bericht 3807765)
't Gedacht alleen al 8O

Je moet je grenzen aftasten.

Dronkoers 17 november 2008 22:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman (Bericht 3807774)
Je moet je grenzen aftasten.

Heb ik al genoeg gedaan ;-)

lantjes 17 november 2008 22:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman (Bericht 3807753)

Jaani, tegenover "De Fijnen" 't straat in, 20m verder op de rechterkant...

Jaani_Dushman 17 november 2008 22:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lantjes (Bericht 3807824)
Jaani, tegenover "De Fijnen" 't straat in, 20m verder op de rechterkant...

Is dat aan dat café waar ze De Ryck serveren (nu ja, er zullen er wel meerdere zijn...)? Of is dat al Burst?

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:04.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be