Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Hij zegt (schrijft) wat ik denk ... (https://forum.politics.be/showthread.php?t=114951)

Gun 17 november 2008 14:18

Hij zegt (schrijft) wat ik denk ...

1 Bijlage(n)
Of toch bijna ...

Eppink maakt een bundel van een aantal artikels die hij in de Standaard, en in geval van weigering soms in de Knack, heeft gepubliceerd, als hij ze gepubliceerd kreeg.

Het opmerkelijke is dat zijn artikels, terug gaand tot 1999, nu met de realiteit kunnen worden vergeleken en uit deze vergelijking blijkt dat hij het toen heel frequent exact bij het juiste eind had.

Er kon geen betere titel gevonden worden voor dit boek waarin de Paarse Illusies mooi en duidelijk worden gepresenteerd.

Opmerkelijk ook de manipulatie, tot via Prodi toe, die verafstoot en trawanten hanteerden om hun controle over de pers te bestendigen.

Twijfelt er na het lezen van dit boek nog steeds iemand aan de controle van de main stream media, ook internationaal?

Een absolute aanrader.Anatomie van Paarse Illusies - Eppink zonder censuur

AdrianHealey 17 november 2008 14:32

www.ebay.com
www.amazon.com

Misschien betere websites?

Anna List 17 november 2008 14:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Gun (Bericht 3806689)
Of toch bijna ...

Eppink maakt een bundel van een aantal artikels die hij in de Standaard, en in geval van weigering soms in de Knack, heeft gepubliceerd, als hij ze gepubliceerd kreeg.

Het opmerkelijke is dat zijn artikels, terug gaand tot 1999, nu met de realiteit kunnen worden vergeleken en uit deze vergelijking blijkt dat hij het toen heel frequent exact bij het juiste eind had.

Er kon geen betere titel gevonden worden voor dit boek waarin de Paarse Illusies mooi en duidelijk worden gepresenteerd.

Opmerkelijk ook de manipulatie, tot via Prodi toe, die verafstoot en trawanten hanteerden om hun controle over de pers te bestendigen.

Twijfelt er na het lezen van dit boek nog steeds iemand aan de controle van de main stream media, ook internationaal?

Een absolute aanrader.Anatomie van Paarse Illusies - Eppink zonder censuur

Eppink slaagt ook de bal menigmaal mis, begrijpelijkerwijze hebben die analyses het boek niet gehaald

dus akkoord met uw besluit over het boek

niet akkoord met de ophemeling van Eppink ... hij moet te dikwijls laveren, is niet consequent genoeg in zijn overtuiging, en past zijn principes af en toe aan aan de personen ...

Steben 17 november 2008 14:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 3806723)
niet akkoord met de ophemeling van Eppink ... hij moet te dikwijls laveren, is niet consequent genoeg in zijn overtuiging, en past zijn principes af en toe aan aan de personen ...

Eppink heeft zijn goede kanten. Hij moet alleen nog leren te aanvaarden dat alle mensen feilbaar zijn (en hij dus ook), de (zijn) perfectie niet bestaat enzo... en he sucks no more

Principes af en toe aanpassen kan een principe zijn op zich.

Fieseler 17 november 2008 14:57

Citaat:

Eppink slaagt ook de bal menigmaal mis, begrijpelijkerwijze hebben die analyses het boek niet gehaald

Eppink is geen ziener maar een knap journalist wiens rechtlijnigheid en beroepsethiek een voorbeeld moge zijn voor het huidige zootje zielige regimeschrijvelaars.
Het feit dat half Europa werd op stelten gezet om hem te broodroven bewijst mijns inziens dat hij op een uitzonderlijk regimeschadelijk niveau akteert.

In een democratie heeft de pers (samen met een onafhankelijk parlement) de plicht om regimecritisch aan waarheidsproducerende duiding te doen.
Het is dramatisch dat de al te schaarse journalisten zoals Eppink tijdens deze regimegeneratie gedoemd zijn deze taak bijna enkelhandig uit te voeren.

Gun 17 november 2008 15:21

Citaat:

Kan ik mij in vinden

Eppink is een collumnist, Eppink moet discussie opwekken ... wanneer hij daar ook in slaagt en voor een aanzienlijk deel zijn gelijk haalt vind ik dat vermeldenswaardig

Gun 17 november 2008 15:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler (Bericht 3806768)
Eppink is geen ziener maar een knap journalist wiens rechtlijnigheid en beroepsethiek een voorbeeld moge zijn voor het huidige zootje zielige regimeschrijvelaars.

²

Volmondig mee eens!

Gun 17 november 2008 15:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey (Bericht 3806722)
www.ebay.com
www.amazon.com

Misschien betere websites?

Ik kies (uit gewoonte) de site van de uitgever;-)

De schoofzak 17 november 2008 17:45

Yep,
dat boekje zou wel eens in mijn nieuwjaarspakje kunnen zitten ...

filosoof 17 november 2008 18:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Osservatore Romano:
Paus Benedictus XVI verklaart:
Dhr. Dirk Jan Eppink wordt eerstdaags zalig verklaard.
Daarna is zijn heiligverklaring slechts een kwestie van goddelijke inspiratie en enkele maanden
http://www.osservatoreromano.vat/nl/...aringen/Eppink :rofl:

:twisted:

Gun 19 november 2008 12:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler (Bericht 3806768)
In een democratie heeft de pers (samen met een onafhankelijk parlement) de plicht om regimecritisch aan waarheidsproducerende duiding te doen.
Het is dramatisch dat de al te schaarse journalisten zoals Eppink tijdens deze regimegeneratie gedoemd zijn deze taak bijna enkelhandig uit te voeren.

Juist, in zijn boek lees je ook hoe de deguchten en verafstoten, de decroos en vele anderen hun invloed gebruiken om Eppink te fnuiken.
Ik herhaal

Citaat:

Hij zegt (schrijft) wat ik denk ...
Citaat:

Of toch bijna ...

Gun 21 november 2008 15:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 3807217)
Yep,
dat boekje zou wel eens in mijn nieuwjaarspakje kunnen zitten ...

Heb hem gekocht voor 1.00 € ;-)

Pierette 21 november 2008 16:31

ooo Eppinck lees ik zo graag en kan ook alles zo goed verwoorden zonder doekjes om te winden.... een uitstervende soort

Gun 24 november 2008 18:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pierette (Bericht 3813677)
ooo Eppinck lees ik zo graag en kan ook alles zo goed verwoorden zonder doekjes om te winden.... een uitstervende soort

Hij schrijft inderdaad veel beter dan hij praat ttz, het is veel leuker hem te lezen dan hem te beluisteren ... maar vooral de inhoud primeert.

groene flamingant 25 november 2008 20:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Gun (Bericht 3806689)

Zozo, vertel op.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:14.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be