![]() |
Algemeen Dagblad valt in Belgische handen
Na het Parool koopt nu de Belgische mediagigant De persgroep het AD
Het is een goede zaak dat op deze manier Groot Nederland stap voor stap dichterbij komt. bron: Financieel Dagblad AD valt in Belgische handen 18 november 2008, 7:30 uur | FD.nl Door: Vincent Andriessen en Ivo Bökkerink Het Belgische mediaconcern De Persgroep is dicht bij de koop van AD Nieuwsmedia van PCM. Dat zeggen bronnen dicht bij de onderhandelingen. AD Nieuwsmedia - eigenaar van onder meer het AD, Utrechts Nieuwsblad en de Haagsche Courant - is op dit moment nog in handen van uitgeverijen Wegener en PCM |
Citaat:
Eerst Amsterdam en nu Rotterdam en Utrecht Vlaanderen heeft een duidelijke strategie. Overigens het Parrool maakt weer winst, dus het zal het AD ook zo vergaan. |
Persgroep? Is dat niet Vlaams? Niets an de hand dus. :lol:
|
Citaat:
Is het een actie van de franstaligen om heel Nederland te anexeren?:roll::lol: |
Citaat:
|
Citaat:
Een zeer slechte zaak voor Nederland dus. Enfin, mediaconcentratie is op zich al een slechte zaak. Ik had gehoopt dat de hollanders meer ballen aan hun lijf zouden gehad hebben en deze gevaarlijke tendens met alle middelen noodzakelijk tegenhouden. Wel dat was dus een tegenvaller :| |
Citaat:
De belangrijkste kranten van PCM nl NRC en volkskrant willen ze behouden. Het Parool en nu AD, laten ze gaan. |
Citaat:
Het zou nog beter zijn dat Nederlandse dagbladen in Vlaanderen te koop zouden zijn. |
Citaat:
de Trouw? Overigens in enkele grote steden in Vlaanderen kun je na lang zoeken wel Nederlandse kranten kopen. In Nederland kun je ook niet makkelijk Vlaamse kranten kopen ,alleen op de grotere stations. |
Citaat:
De Morgen en de Standaart moeten nu veel bezuinigen en in Nederland zitten de dagbladen ook in zwaar weer. Misschien kunnen ze in Belgie beginnen met het Parool en Algemeen dagblad. Voor "de Trouw "zou het ook een oplossing zijn. |
Citaat:
|
Citaat:
dat de hollanders hier alles overnemen, dat zijn we gewoon, maar toch niet omgekeerd zeker! wat denken wij belgen/vlamingen wel? nogal lef zeg. |
Citaat:
de belg is het gewoon om een degelijke krant te lezen, geen rommelig tabloid. |
Citaat:
Ik lees in elk geval géén AD méér. Geef mij maar de Telegraaf. |
Citaat:
Als je zo hard voor belgië bent, kan je beter Amsterdam achter je laten liggen en meteen verhuizen. |
Citaat:
Nederland en ook Groot-Nederland kent geen afstanden. Met een paar uur reizen ben ik Antwerpen. Laten we daarom onze dagbladen efficienter en goedkoper, door meer uitwisseling en samenwerking ,produceren en ook de klantenkring vergroten. |
Citaat:
Deze krant is geen partner voor De Morgen en de Standaard. |
Citaat:
|
Ik had liever NRC gehad. :(
|
Citaat:
Dat begrijp ik ,maar het NRC is volgens mij te groot om met een Vlaamse krant een kartel aan te gaan. De vraag is, wat zijn gelijke partners in omvang, zodat de een de ander niet gaat overheersen. Bovendien na het Parool,het Algemeen dagblad ,kan ook de Trouw verkocht worden aan een Belgische perscombinatie en het NRC waarschijnlijk niet. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:23. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be