Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Stelende agenten blijven in functie (https://forum.politics.be/showthread.php?t=115062)

UFSIA 19 november 2008 23:23

Stelende agenten blijven in functie

Zonet op 't VRT nieuws gehoord.

Enkele agenten gingen rond 4 uur 's morgens een winkel in om 2 inbrekers te klissen ... maar begonnen zelf mee te stelen. Verborgen camera legde dit vast.

Zouden die even hard gestraft worden als Debie destijds ? hmm de vraag stellen ... Voorlopig blijven ze gewoon in dienst want - om de woordvoerder van de politie te citeren - "als ze geschorst worden zitten ze gewoon thuis en moeten ze zelfs niet werken voor hun loon" en "de zaak wordt verder onderzocht".

Grappig kutland waar wij in leven.

mvg. sint ignacius

omaplop 20 november 2008 10:35

Ik vind dit geen slechte redenering, want door te schorsen beloon je eigenlijk de agenten: niets doen en toch volledig betaald worden.

Ze zouden wel een minder leuke job moeten krijgen als straf in afwachting van hun afdanking.

HAMC 20 november 2008 11:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door omaplop (Bericht 3811699)
Ik vind dit geen slechte redenering, want door te schorsen beloon je eigenlijk de agenten: niets doen en toch volledig betaald worden.

Ze zouden wel een minder leuke job moeten krijgen als straf in afwachting van hun afdanking.

Afdanking? Agenten worden niet afgedankt omdat ze wat stelen.

Ze worden niet eens gestraft als ze mensen "per ongeluk" doodschieten in de rug.

En kom me nu niet zeggen dat een jaar voorwaardelijk een gepaste straf is om mensen dood te schieten he want dan stamp ik alles kapot.

Positiefke 20 november 2008 11:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door HAMC (Bericht 3811760)
want dan stamp ik alles kapot.

Begin bij jezelf!

HAMC 20 november 2008 11:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Positiefke (Bericht 3811785)
Begin bij jezelf!

Ben je gek?

Jazeker 20 november 2008 11:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door omaplop (Bericht 3811699)

Waar wachten ze op? Het ligt vast op camera! Als men hier morgen op mijn werk via de security camera's zien dat ik iets steel dan mag ik een half uur later mijn persoonlijke bezitting in een doos laden en oprotten. Zonder oprotpremie, wel te verstaan. En dan ben ik nog niet eens in een funktie waarin ik misdaad zou moeten bestrijden.

FDM 20 november 2008 12:43

van stroper tot boswachter

kamiel spieces 20 november 2008 12:48

En dan verschieten ze ervan dat de politie ondanks de hervormingen hun slechte naam blijft behouden. Voor de hervormingen van 2001 was het al een klucht, maar nu is het nog een grotere klucht geworden.

Ik kan iedereen aanraden om het boek eens te lezen van Guido De Ville : Flik Geflikt, en U zal bepaalde topfunctionarissen bij de politie en bepaalde rechters leren kennen die een stinkende, walgelijk troep vormen en straffeloos hun gangetje gaan in de prostitutie e.d. Wie te dicht hun 'nevenactivieiten' nadert, verliest alles. Om te overleven is het een kwestie van 'gatlikkerij' en ...'bazenpoeperij'. Ook schrijft hij over commissaris gangbang die samen met zijn vrouw gangbangs organiseerd(e).

http://www.moonartgallery.be/print.p...N&item_id=3888

kamiel spieces 20 november 2008 12:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door UFSIA (Bericht 3811389)

Enkele agenten gingen rond 4 uur 's morgens een winkel in om 2 inbrekers te klissen ... maar begonnen zelf mee te stelen. Verborgen camera legde dit vast.

Zouden die even hard gestraft worden als Debie destijds ? hmm de vraag stellen ... Voorlopig blijven ze gewoon in dienst want - om de woordvoerder van de politie te citeren - "als ze geschorst worden zitten ze gewoon thuis en moeten ze zelfs niet werken voor hun loon" en "de zaak wordt verder onderzocht".

mvg. sint ignacius

Dit wordt zoals met alles weer op de lange baan geschoven en uiteindelijk zal het dan in de doofpot terecht komen.

roger verhiest 20 november 2008 12:59

Die mannen deden alleen maar hun werk. Wat is er goed voor de politie ? Een onveiligheidsgevoel bij de burger. Wat veroorzaakt een onveiligheidsgevoel bij de burger ? Inbraken. Dus wat heeft de politie nodig om meer manschappen, beter materiaal enz.; te bekomen ? Een onveiligheidsgevoel bij de burger, bijgevolg moet de politie wel zorgen voor meer inbraken.

kamiel spieces 20 november 2008 13:10

De stropers zijn de beste boswachters zeker!

filosoof 20 november 2008 13:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kamiel spieces (Bericht 3811946)
De stropers zijn de beste boswachters zeker!

Boswachters zijn de beste stropers

filosoof 20 november 2008 13:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door roger verhiest (Bericht 3811928)
Die mannen deden alleen maar hun werk. Wat is er goed voor de politie ? Een onveiligheidsgevoel bij de burger. Wat veroorzaakt een onveiligheidsgevoel bij de burger ? Inbraken. Dus wat heeft de politie nodig om meer manschappen, beter materiaal enz.; te bekomen ? Een onveiligheidsgevoel bij de burger, bijgevolg moet de politie wel zorgen voor meer inbraken.

Veiligheidsdiensten werken ook zo.

kamiel spieces 20 november 2008 14:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door filosoof (Bericht 3811953)
Boswachters zijn de beste stropers

Juist zo is het!

kamiel spieces 20 november 2008 14:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door filosoof (Bericht 3811956)
Veiligheidsdiensten werken ook zo.

Degene die Anti-virus programma's maken ook. :twisted:

vlijmscherp 20 november 2008 14:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kamiel spieces (Bericht 3811914)
Dit wordt zoals met alles weer op de lange baan geschoven en uiteindelijk zal het dan in de doofpot terecht komen.

toch niet:

http://www.hln.be/hln/nl/957/Belgie/...echtbank.dhtml

beiden geschorst, de ene wordt voor de rechtbank gedaagd.

kamiel spieces 20 november 2008 15:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp (Bericht 3812047)
toch niet:

http://www.hln.be/hln/nl/957/Belgie/...echtbank.dhtml

beiden geschorst, de ene wordt voor de rechtbank gedaagd.

Geschorst met behoud van wedde!
Ik ben weer eens benieuwd...
Waarschijnlijk een sanctie of een blaam...

HAMC 20 november 2008 15:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kamiel spieces (Bericht 3812096)
Geschorst met behoud van wedde!
Ik ben weer eens benieuwd...
Waarschijnlijk een sanctie of een blaam...

Die agent probeerde maar goed te doen immers.

stropkeuh 20 november 2008 15:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door UFSIA (Bericht 3811389)

mvg. sint ignacius

Dat is toch geen stelen wat ze gedaan hebben?
Nee dat heet "in beslag nemen" van goederen...:lol:

kamiel spieces 20 november 2008 15:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door HAMC (Bericht 3812098)
Die agent probeerde maar goed te doen immers.

Die agent die de Turk in de rug schoot "per ongeluk" immers ook!

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:54.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be