Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Nieuwe Theo van Gogh of Pim Fortuyn? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=115189)

Jazeker 23 november 2008 14:41

Nieuwe Theo van Gogh of Pim Fortuyn?

http://nl.youtube.com/watch?v=Xrgs3nkAL2M

Ik vraag me af hoe snel hier iemand gaat komen zeggen dat FDW dit clipje zelf heeft laten maken.

ERLICH 23 november 2008 15:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker (Bericht 3816615)

Ik vraag me af hoe snel hier iemand gaat komen zeggen dat FDW dit clipje zelf heeft laten maken.

Indien men morgen identiek dezelfde rapzeik brengt en DW en VB vervangt door iets waar een bepaald volk zich door aangesproken voelt, hebben we een media vol die verontwaardigd is door het opkomend racisme. Is er een centrum dat doldraaid en z'n advocaten de straat opstuurt en komen politici met een afgetrokken smoel vertellen hoe verontwaardigd ze wel niet zijn van zulke racistische discriminerende teksten.

Is zoals daarstraks in de 7de dag, drie linkse wijven die daar zaten te zeveren hoe ze wel of niet zouden kunnen samenwerken, hoe ze bij een mogelijk samenwerking hun eigenheid zouden kunnen bewaren en wie het politiek met wie dan wel/niet zou doen, toen ontsnapte bij het groen wijf het graptje, en Morel doet het met Vanhecke. Misschien dat ze daar wilde mee aangeven dat ze een knack lezer is die gelooft in roddel, of dat iets dat zichzelf progressief vindt ook een graptje kan maken maar dat dan zou moeten dienen als een politieke steek onder water.

HAMC 23 november 2008 16:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker (Bericht 3816615)

Dat is toch goed man, vrijemeningsuiting!

Patriot! 23 november 2008 16:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door HAMC (Bericht 3816731)
Dat is toch goed man, vrijemeningsuiting!

Walgelijk filmke, maar als het VB consequent is in haar pleidooi voor absolute vrije meningsuiting... :roll:

Vette Pois(s)on 23 november 2008 16:16

Heb ik die tekst nu goed begrepen, of zit daar nu een doodsbedreiging in?

Patriot! 23 november 2008 16:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vette Pois(s)on (Bericht 3816755)

Ze zijn slim genoeg om (denk ik) net door de mazen van het net te glippen door te zeggen dat 'iemand dat zou doen', maar niet zij...

HAMC 23 november 2008 16:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Patriot! (Bericht 3816752)
Walgelijk filmke, maar als het VB consequent is in haar pleidooi voor absolute vrije meningsuiting... :roll:

Ja, vrijemeningsuiting is voor iedereen, ook voor de walgelijken.

LastMohican 23 november 2008 16:23

Als nu morgen een VB'er een "liedje" op Youtube zet over Marokkanen en de verschillende manieren waarop die aan hun eind kunnen komen....

Dan is het kot te klein.

Ik zou het kostelijk vinden mocht FDW een klacht indienen bij het CGKR :rofl:

Jazeker 23 november 2008 16:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Patriot! (Bericht 3816752)

Vrije meningsuiting omvat geen doodsbedreigingen.

Patsy Stone 23 november 2008 16:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door HAMC (Bericht 3816762)
Ja, vrijemeningsuiting is voor iedereen, ook voor de walgelijken.

Ik dacht altijd dat het dan ging over het uiten van meningen. Welke mening hier precies geuit wordt, is me niet helemaal duidelijk. Ik zou er eerlijk gezegd niet om treuren als het recht om dit soort 'meningen' te uiten gefnuikt werd...

Jazeker 23 november 2008 16:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vette Pois(s)on (Bericht 3816755)

Dat hebt u goed begrepen...

Citaat:

Dewinter wil dreigclip van YouTube

Vlaams Belang-kopstuk Filip Dewinter vraagt de beheerders van de internetsite YouTube om een omstreden videoclip te verwijderen.
In de clip zingen twee jongeren dat Dewinter beter op zijn woorden en daden moet letten of dat hij anders zijn dood tegemoet gaat. Het lied bevat ook verwijzingen naar de aanslagen op Theo Van Gogh en Pim Fortuyn.

Afgelopen vrijdag diende Filip Dewinter een klacht in bij de Antwerpse Procureur des Konings. De tekst van het lied is volgens Vlaams Belang een duidelijke strafrechtelijke inbreuk.

Op zijn website noemt Dewinter de clip 'crapuleus'. 'Het is een regelrechte oproep tot moord. Men diaboliseert mijn persoon waarna het plegen van een moord bijna legitiem wordt'. Dewinter plaatst op zijn website ook de volledige tekst van het lied.

Als de videoclip morgen nog niet van YouTube verwijderd is, start Filip Dewinter een rechtsprocedure in kortgeding.
"kogel in je kop" en "mes in je rug"... ik zou dat doodsbedreigingen noemen.

HAMC 23 november 2008 16:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Patsy Stone (Bericht 3816769)
Ik dacht altijd dat het dan ging over het uiten van meningen. Welke mening hier precies geuit wordt, is me niet helemaal duidelijk. Ik zou er eerlijk gezegd niet om treuren als het recht om dit soort 'meningen' te uiten gefnuikt werd...

En dat allemaal omdat zoals u zegt, het u niet duidelijk is?

Patsy Stone 23 november 2008 16:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door HAMC (Bericht 3816777)
En dat allemaal omdat zoals u zegt, het u niet duidelijk is?

Ben jij zo iemand die verduidelijkende leestekens nodig heeft?

Vette Pois(s)on 23 november 2008 16:33

Stel dat Filip de Winter geen klacht indient, zou de overheid dan stappen ondernemen?
De tekst is inderdaad meer dan wat verwijten, het zijn die doodsbedreigingen die ernstig genomen moeten worden. (en laat ons eerlijk zijn, de kans bestaat dat er eentje de held wil zijn en overgaat tot daden)

Zwartengeel 23 november 2008 16:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door LastMohican (Bericht 3816765)
Als nu morgen een VB'er een "liedje" op Youtube zet over Marokkanen en de verschillende manieren waarop die aan hun eind kunnen komen....

Dan is het kot te klein.

Ik zou het kostelijk vinden mocht FDW een klacht indienen bij het CGKR :rofl:

Een VB'er mag niet verder gaan dan een liedje maken over het feit dat er in Antwerpen alweer een moskee geopend is. En zelfs dan schreeuwen sommigen hierbij nog moord en brand. Maar een liedje schrijven waarin opgeroepen wordt een VB'er om te brengen... 'moet kunnen', he?

Patsy Stone 23 november 2008 16:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vette Pois(s)on (Bericht 3816783)
Stel dat Filip de Winter geen klacht indient, zou de overheid dan stappen ondernemen?
De tekst is inderdaad meer dan wat verwijten, het zijn die doodsbedreigingen die ernstig genomen moeten worden. (en laat ons eerlijk zijn, de kans bestaat dat er eentje de held wil zijn en overgaat tot daden)

Die kans is zelfs zeer reëel, als Pim Fortuyn en Theo Van Gogh een indicatie mogen zijn.

HAMC 23 november 2008 16:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Patsy Stone (Bericht 3816781)
Ben jij zo iemand die verduidelijkende leestekens nodig heeft?

Nee, jij?

Patsy Stone 23 november 2008 16:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door HAMC (Bericht 3816790)
Nee

Waarom dan die domme vraag?

HAMC 23 november 2008 16:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vette Pois(s)on (Bericht 3816783)

Zeer zeker niet, die wachten totdat hij dood is eerst. Zoals in Nederland trouwens.

HAMC 23 november 2008 16:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Patsy Stone (Bericht 3816793)
Waarom dan die domme vraag?

Dat lijkt alleen zo Patsy, omdat jij de slimste mens van allen bent.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:41.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be