Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Buitenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=65)
-   -   Aan welke landen grenst Gaza? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=115198)

circe 23 november 2008 20:09

Aan welke landen grenst Gaza?

Volgens de Pravda dreigt Gaza bankroet te gaan sinds Israel hun grens heeft afgesloten tot de gaza-martelaren stoppen met raketten op Israelische scholen te mikken.

Mijn vraagje (iets dat ze op de Pravda ook niet weten precies): AAN WELKE LANDEN GRENST GAZA?

Metternich 23 november 2008 20:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door circe (Bericht 3817227)
Volgens de Pravda dreigt Gaza bankroet te gaan sinds Israel hun grens heeft afgesloten tot de gaza-martelaren stoppen met raketten op Israelische scholen te mikken.

Mijn vraagje (iets dat ze op de Pravda ook niet weten precies): AAN WELKE LANDEN GRENST GAZA?

Egypte en Israël. Wat moet Egypte doen? Israëlische banken overvallen en die shekels dan naar de Gazastrook brengen?

Derk de Tweede 23 november 2008 20:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Metternich (Bericht 3817255)
Egypte en Israël. Wat moet Egypte doen? Israëlische banken overvallen en die shekels dan naar de Gazastrook brengen?

De handel tussen Egypte en wat men Palestijnen noemt gaat veelal via tunneltjes.
Zelfs levende have wordt zo naar Gaza verhandeld.
"Palestijnen" zijn niet zo populair in Israel, dat geldt trouwens ook voor vrijwel alle Arabische landen.
Waar Palestijnen komen komt ook oorlog!
En u heeft Gaza dus min of meer oorlog met de W. Jordaanoever.
Hamas vs. El Fatah.

groene flamingant 24 november 2008 17:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door circe (Bericht 3817227)

Allé, allé, wat wil je nu zeggen? Dat Gaza ook aan Egypte grenst en daarom niet door Israël afgesloten kan zijn? Draai nu eens niet rond de pot en maak gewoon je punt.

Jaani_Dushman 24 november 2008 18:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede (Bericht 3817287)
"Palestijnen" zijn niet zo populair in Israel

Dat geeft hen niet het recht een holocaust tegen het Palestijnse volk te organiseren.

maddox 24 november 2008 18:01

Heeft Egypte toelating voor hetzelfde onrecht dan?

Turkse Nederlander 24 november 2008 18:09

De juiste optie zit er niet bij. Gaza grenst namelijk aan Jupiter.

roger verhiest 24 november 2008 18:18

Gaza was vroeger zelfs een deel van Egypte, zoals de "Westelijke Jordaanoever" een deel van Jordanië was. Ik meen dat de staten Egypte en Jordanië echter niet treuren om hun "verlies". Jasser Arrafat was overigens van Egyptische Nationaliteit. Zoals dat dikwijls gaat is "het Palestijnse Volk" een resultaat van oorlogen en conflicten - ten tijde van het Ottomaanse Rijk in oorlog tegen de gealiierden samen met het Duitse Rijk en Austro-Hongarije gedurende WO I was dat volk samen met andere door arabieren bewoonde gebieden van het Ottomaanse Rijk gewoon arabisch. De overwinnaars van WO I hebben om hun nationale belangen te dienen dit reusachtige gebied gewoon in stukjes verdeeld om duidelijke redenen.

Noem Gaza en de Westbank gewoon bezette arabische gebieden en laat Israël met al zijn arabische buren hierover onderhandelen : zowel de Egyptische als de Jordaanse overheid zie ik perfect in staat om rebellen te kortwieken die een vredesakkoord in de weg zouden staan - het afsluiten van een akkoord zal dan echter wel ietsje moeilijker worden.

roger verhiest 24 november 2008 18:18

Gaza was vroeger zelfs een deel van Egypte, zoals de "Westelijke Jordaanoever" een deel van Jordanië was. Ik meen dat de staten Egypte en Jordanië echter niet treuren om hun "verlies". Jasser Arrafat was overigens van Egyptische Nationaliteit. Zoals dat dikwijls gaat is "het Palestijnse Volk" een resultaat van oorlogen en conflicten - ten tijde van het Ottomaanse Rijk in oorlog tegen de gealiierden samen met het Duitse Rijk en Austro-Hongarije gedurende WO I was dat volk samen met andere door arabieren bewoonde gebieden van het Ottomaanse Rijk gewoon arabisch. De overwinnaars van WO I hebben om hun nationale belangen te dienen dit reusachtige gebied gewoon in stukjes verdeeld om duidelijke redenen.

Noem Gaza en de Westbank gewoon bezette arabische gebieden en laat Israël met al zijn arabische buren hierover onderhandelen : zowel de Egyptische als de Jordaanse overheid zie ik perfect in staat om rebellen te kortwieken die een vredesakkoord in de weg zouden staan - het afsluiten van een akkoord zal dan echter wel ietsje moeilijker worden.

roger verhiest 24 november 2008 18:19

Nr.10 24 november 2008 18:23

Gaza is een concentratiekamp.
Israel een geconcentreerd kamp.

barfo 25 november 2008 13:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman (Bericht 3818974)
Dat geeft hen niet het recht een holocaust tegen het Palestijnse volk te organiseren.

holocaust and suffering are protected trademarks belonging to the jews

Asshen Sukar 25 november 2008 21:24

Egypte houdt de grens met Gaza gesloten op eis van Israel. Liever vriend met Israel dan de grens open met een land vol vluchtelingen dat economisch niets opbrengt.

Er is zelfs een muur gebouwd tussen Gaza en Egypte met maar 2 overgangen.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:58.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be