Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LiberaalNL
(Bericht 3818120)
Dit is een duidelijke steriotypering: In Nederland staan zowel rijtjeshuizen als vrijstaande huizen en tevens is huizenbouw geen natie-onderscheidend kenmerk.
|
Ik kan je hier gerust een hoop foto,s publiceren van Britse en Nederlandse rijtjeshuizen, de gelijkenis is sprekend. Ook in het VK heb je straten vol dezelfde rijtjeshuizen, met identieke bloemperkjes, boompjes en tuintjes. De zogenaamde Arbeiderswoningen in de UK zijn in de jaren 30, 40 en 50 dan ook vaak door Nederlandse architecten ontworpen geweest. Dat weet ik van een Engelse vriendin. Wie al vaak in het VK geweest is ziet duidelijk dat het VK een "Nederlandse" uitstraling heeft qua wegenbouw, infrastructuur en huizenbouw. Toevallig of niet, de meest gebruikte standaardstraatlampen in Groot-Brittanië is de Nederlandse Philips SRS201.
Citaat:
(Bericht 3818120)
Amerika is gewoon een bevriend land: Niks meer of minder. Bovendien zijn er ontelbaar veel plaatsen met een Spaanse of Franse naam in Amerika, dus ik vind dat een zwak argument. Bovendien zijn er van de 303 miljoen Amerikanen slechts 5 miljoen van Nederlandse afkomst (Zo'n 57 miljoen Amerikanen zijn bijvoorbeeld van Duitse afkomst).
|
De USA is opgebouwd door Nederlandse immigranten, het kleiner aantal Fransen en Duitsers doet daar niets ter zake. 57 miljoen Duitsers? Dat durf ik te betwijfelen, bronnen graag... De grootste groepen blanke immigranten kwamen van Nederland, het VK, Ierland en Italië. Ooit de film "Gangs of New York" gezien? Daarin wordt een perfecte creatie gemaakt van hoe het toen was. Amerika is ook zeer populair in Nederland, men ziet er veel meer ingevoerde Amerikaanse SUV,s en pickup trucks rijden dan elders in Europa, de 3 grote Amerikaanse fastfoodtenten, McDonalds, Burger King en KFC zijn hier vertegenwoordigd(in het VK heb je zelfs daarbij nog Wendy,s). De buitenlandpolitiek van de Nederlandse regering is sinds WOII onafgebroken gericht op de VSA en Nederland is samen met Duitsland de enige 2 EU lidstaten die een duidelijke Pro-Israël opstelling hebben.
Citaat:
(Bericht 3818120)
Dat laatste is onzinnig: Enkel Amerika kent het imperale systeem, zelfs Groot-Brittanie heeft het metriek systeem.
|
Weer het bewijs dat je er niks van afweet. Het imperiale systeem is ontworpen door de Britten en voor zover ik weet is de snelheidsaanduiding in het VK nog steeds in Mijlen per uur(MPH).
Citaat:
(Bericht 3818120)
Frankrijk staat anders ook bekend om zijn europa-scepticisme: De bevolking stemde daar net als in Nederland in 2005 tegen de Europese grondwet..
|
Akkoord, maar de Franse politieke leiders genre Sarkozy zijn nog steeds voor meer "Europa", hier in Nederland is de politiek eerder sceptischer om het dan maar niet te hebben over het begrijpelijke radikaal anti-europeanisme van de Britten.
Citaat:
(Bericht 3818120)
Dat is een idioot idee, omdat alle linkse en rechtse partijen aanzienlijk van elkaar verschillen. Bovendien is het ondemocratisch...
|
Dat hangt er vanaf hoe je het bekijkt, geen coalities meer vormen,geen ruzies en afspraken omdat er aan partij A iets beloofd was, waar partij B niets mee te maken wil hebben, zie maar naar het hele dossier van de Joint Strike Fighter waren de PvdA vertragingsmanoevres zoekt om toch maar een "Europees"toestel binnen te halen terwijl dit niet in het regeerakkoord van Balkenende IV stond. Daarom 2 partijen, the winner takes it all!
Citaat:
(Bericht 3818120)
Ik zie geen enkele reden om met Engels-sprekende landen nog een unie aan te gaan, omdat we geen Engelsen zijn. Daarbij heb je het telkens over Britten, terwijl een Brits volk ook niet bestaat; wel een Engels, Schots en Welsh volk.
|
It,s the economics stupid, zeer belangrijk gegeven lijkt mij. De Britse pond staat sterker als de Euro, Londen draait ondanks de recessie nog behoorlijk, voor mij hoeft heel die verslindende Europese geldmolen niet meer hoor. Zowel Engelsen,Schotten, Welshen als Noord-Ieren spreken hoofdzakelijk Engels, hun cultuur en economie is op die van Engeland gericht. Zonder Engeland stellen die 3 andere deelstaten niets voor. Voor mij bestaat er wel zoiets als het Britse volk. Deze post is natuurlijk niet hetgeen jij op te wachten staat. Katholieke Nederlanders staan nog altijd te popelen om het protestantse Calvinisme, de prachtige reformatie die ons land heeft gekend te vernietigen en te vervangen door de saaie luie en weinig intellectuele bourgondisch-zuidelijke cultuur met ze,n valse pracht en praal en weinig fraaie huizenbouw.