![]() |
Geus...
is ni te zuipen. Bah!
|
1 Bijlage(n)
:cheer: Geuze!! :cheer:
|
Citaat:
|
|
excuses aan de Geus-Liefhebbers. Ik wil niemand kwetsen.
|
Had "Deus" gelezen :-(
|
....zijn grote smeerlappen: ze hebben indertijd systematisch prachtige kerkkunstschatten vernield.:x:x
:snipersm: geuzen |
Citaat:
|
Citaat:
|
Exota
![]() |
Citaat:
Vrijdag voor de eerste keer een "Piraat" gedronken, voor het volleyballen :oops: , best lekker maar achteraf was mijn motoriek en coördinatie in 't begin toch niet meer van gebruikelijk niveau. Technische fiche Piraat 10,5 %: 10,5 % volume alcohol, 23 ° Plato amberkleurig bier met nagisting op fles of op vat minimum 2 jaar houdbaar na botteldatum verpakkingen: flesjes 33 cl; flessen 75 cl, 1,5 l; vaten 30 l. |
zoet bier is voor wijven
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Geuze is voor geoefende smaakpapillen.
|
Vorige week in Gent een Oud Beersel gedronken. Fantastisch!
|
Geuze is het bier waar ik als Belg het meest trots ben.
We hebben natuurlijk de goeie, authentieke maar obligate trappistenbieren maar daarnaast is geuze toch nog van een andere orde. En dan heb ik het over echte geuze, en die kan alleen in één streek gebrouwen worden. Een echte geuze uit, ik zeg maar wat, Oostende bv is niet mogelijk. De gisten die instaan voor de spontane gisting komen daar niet voor. De Zennevallei moet in de buurt zijn. Veel meer streekgebonden dan dat gaat het niet worden. En dan de kunst van het steken van de Lambieks. Dat leer je niet in 1 of 2 generaties. Eeuwenlange kennis zit er in onze geuze en daar moeten we trots op zijn en koesteren. Niemand anders dan de Belgen kunnen geuze brouwen. En zo zijn er wereldwijd niet veel producten. En dan heb ik het nog niet over de hemelse smaak... |
Citaat:
|
http://nl.wikipedia.org/wiki/Geuze
http://nl.wikipedia.org/wiki/Lambiek_(bier) en als je er wat kriek of framboos of zoiets bijkapt heb je geuze kriek of geuze framboos of geuze zoiets......maar da's dus niet 'echt', hé.....maar 't kan soms wel eens smaken.... ;-) |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:47. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be