![]() |
SP.a Freya Van den Bossche: Regering weigert werk te maken van eerlijke verzekeringen
Citaat:
Verzekeringen zijn opgestart om mensen te beschermen. Zijn zij door winsthonger hun oorspronkelijke functie vergeten? |
De sp.a bekritiseert terrecht de huidige gang van zaken in verzekeringen. Hun voorstel om enkel rekening te houden met de jaarlijkse inflatie gaat echter niet veel veranderen aan de essentie van het probleem. Een hospitalisatieverzekering moet een hulp zijn voor iedereen, en dus ook betaalbaar voor iedereen.
|
merk ook op hoe verzekeringsmakelaars ( les noevou riches ) de kieslijsten bestormen
|
Citaat:
|
wacht tot juni 09 , neme een blauwe of tjevenkieslijst en zoek de beroepen op vd kandidaten
|
Citaat:
|
lees de gouden gids
|
voorheen was de verzekeringslobby nog machtiger : onder Dehaene werden kettingbotsingen niet vergoed
|
Citaat:
|
een autoverzekering was niet of nauwelijks opzegbaar , nu wel
zal ik doorgaan parabelschrijver ? |
Citaat:
|
en derna zullen we het eens hebben over de geneesmiddelenlobby , de petroleumlobby en de automobiellobby
|
Heeft ons Freya er voor gezorgd dat de banken weer winst maken.
De spaarders zullen gelukkig zijn. |
ik denk dat op die fameuze Billderberggroepconferentiede de verschillende lobbies mekaar zelfs tegenkomen
kijk even naar de deelnemers Davignon (voorzittter sinds en voormalig vicevoorzitter van de Europese Commissie , vicevoorzitter Suez-Tractebel), Anne-Marie Lizin (ps , 2005) DE Janssen (solvay, 2000) Jan Huyghebaert ( Almanij , 2000, 2001, 2002) JK Kinlochard, (shell , 2007) Jvd Veer (shell, 2000,2003, 2004, 2005) JP Hansen (Suez-Tractabel , 2005, 2006, 2007) Lippens (ex-fortis, 2000, 2002, 2006) Phillipe (2003, 2004, 2005) Tilmant (ing, 2005) Trix (2000, 2004, 2005, 2006) w claes (2003) |
En heeft Freya haar partij ooit iets gedaan toen ze zelf in een regering zaten? Breek me de mond niet open!
![]() |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Het is inderdaad waar dat de overheid daar geen werk van maakt: ze verplicht nog steeds een hele hoop verzekeringen. |
Citaat:
Het is volgens de regering vooral een manier om aan slachtofferbescherming te doen. Het slachtoffer kan namelijk rechtstreeks vorderen tegen de verzekering en zijn schade zal dus altijd vergoed worden. |
Citaat:
Dat zorgt immers voor op de marge meer auto-ongelukken. Waar ik dus geen voorstander van ben. Wegen privatiseren en laat mensen met behulp van contracten en het prijsmechanisme de informatie zodanig coördineren opdat het aantal ongelukken & schadevergoedingen geoptimaliseerd kan worden. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:49. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be