Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Buitenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=65)
-   -   Ik gok: aanslagen Mumbai werk van Pakistanen (https://forum.politics.be/showthread.php?t=115379)

Derk de Tweede 27 november 2008 14:25

Ik gok: aanslagen Mumbai werk van Pakistanen

Premier Singh zoekt de daders van de aanslagen in "het buitenland". Pakistan wil opeens een hotline tussen de geheime diensten.
Het is niet te hopen dat de daders uit Pakistan komen, de toch al wankele vrede tussen beide landen loopt hiermee gevaar.
Beide landen leven al tientallen jaren op gespannen voet met elkaar en beide landen bezitten kernwapens. Het conflict rond Kahmir is nog lang niet opgelost.
De terroristen zijn dus van Pakistaanse afkomst en proberen zo Pakistan (en India) te destabiliseren.

LastMohican 27 november 2008 14:29

Ik gok op moslims.

Derk de Tweede 27 november 2008 14:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door LastMohican (Bericht 3825000)
Ik gok op moslims.

van Pakistaanse afkomt.

Johan Bollen 27 november 2008 14:54

Citaat:

On Thursday morning, speaking from inside the Oberoi where foreigners are being held hostage, a man identified as Sahadullah told India TV he belonged to an Indian Islamist group seeking to end the persecution of Indian Muslims: "We want all mujahideens held in India released and only after that we will release the people."
Langs de andere kant lees ik dat er gezocht werd naar Britten en Amerikanen. Dat zou eventueel op Pakistan kunnen wijzen.

TypO 27 november 2008 14:54

Citaat:

Ik gok op moslims.

Haha
Da's niet gokken he?!
Als je de kaarten al kent!
:-D

Txiki 27 november 2008 14:55

ik gok op Crembo

Jozef Ostyn 27 november 2008 15:16

Zou het niet verstandiger zijn om rustig de resultaten van het onderzoek af te wachten?

Derk de Tweede 27 november 2008 15:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jozef Ostyn (Bericht 3825117)
Zou het niet verstandiger zijn om rustig de resultaten van het onderzoek af te wachten?

Vooruitlopen en erover nadenken op de feiten kan zeer interessant zijn. Deze aanslagen zijn bv perfect getimed en geregiseerd.
Geen werk van zomaar een stel heethoofden.

barfo 27 november 2008 15:40

Mossad ISI CIA

filosoof 27 november 2008 15:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede (Bericht 3824992)
Premier Singh zoekt de daders van de aanslagen in "het buitenland". Pakistan wil opeens een hotline tussen de geheime diensten.
Het is niet te hopen dat de daders uit Pakistan komen, de toch al wankele vrede tussen beide landen loopt hiermee gevaar.
Beide landen leven al tientallen jaren op gespannen voet met elkaar en beide landen bezitten kernwapens. Het conflict rond Kahmir is nog lang niet opgelost.
De terroristen zijn dus van Pakistaanse afkomst en proberen zo Pakistan (en India) te destabiliseren.

Je kan gelijk hebben.

Citaat:

Ik gok op moslims.

Indien het Pakistani zijn, logisch, maar is het relevant?

http://timesofindia.indiatimes.com/I...ow/3764424.cms

Derk de Tweede 27 november 2008 15:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door filosoof (Bericht 3825178)
Je kan gelijk hebben.

Indien het Pakistani zijn, logisch, maar is het relevant?

http://timesofindia.indiatimes.com/I...ow/3764424.cms

Laten we hopen van niet, want dat zel de stabiliteit in deze regio niet ten goede komen.

forzaflandria 27 november 2008 16:23

Die kerels zijn aangekomen op een bootje, wat ook wel in de richting van Pakistan zou kunnen wijzen. Misschien kwamen ze vanop een grotere boot.

Aan de andere kant is India zelf een van de grootste moslimlanden in de wereld, dus zijn het niet noodzakelijk buitenlanders.

Metternich 27 november 2008 16:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door forzaflandria (Bericht 3825257)
Aan de andere kant is India zelf een van de grootste moslimlanden in de wereld, dus zijn het niet noodzakelijk buitenlanders.

Indië is een hindoeland met een grote moslimbevolking bedoel je.

D'ARTOIS 27 november 2008 17:03

Agscheidsopera van Bush c.s.

TypO 27 november 2008 17:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door barfo (Bericht 3825161)
Mossad ISI CIA

Off course!!!
waarom we d�*�*r niet eerder aan dachten

Jozef Ostyn 27 november 2008 17:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door D'ARTOIS (Bericht 3825330)
Agscheidsopera van Bush c.s.

Toch grappig die conspiracy theories.

roger verhiest 27 november 2008 17:12

Er is altijd een grote moslimgemeenschap in India aanwezig geweest. Indien men aan de
druk van het Hindoe-kaststelsel wil ontsnappenn zijn er 2 mogelijkheden : Christen worden of Moslim : dit verklaart veel ivm de successen van de Islam in India zelf.

De verdeling van het India Imperium van de Britten in 2 staten (nu weer 3) is een fraai voorbeeld van streven naar monoculturele staten, met als duidelijk gevolg dat Moslims in India steeds als een "vreemd en ongewenst" element in de maatschappij beschouwd worden. Dat dit nu zal verergeren is duidelijk - dat hiermee de terroristen scoren is ookj duidelijk.. Alhoewel indien er een rechstreekse verbinding tussen de terroristenbestrijders in India en nin Pakistan komt en deze samenwerking resultaten heeft is er hoop voor de regio, die bewapend is met A-Bommen en raketwapens met een afdoende reikwijdte !

Derk de Tweede 27 november 2008 17:20

Hindoeïsme (80%), Islam (13%), Christendom (2%), Sikhisme (2%)
De Islam is dus in de minderheid, maar getalsmatig niet te onderschatten.

filosoof 27 november 2008 17:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door roger verhiest (Bericht 3825354)
Er is altijd een grote moslimgemeenschap in India aanwezig geweest. Indien men aan de
druk van het Hindoe-kaststelsel wil ontsnappenn zijn er 2 mogelijkheden : Christen worden of Moslim : dit verklaart veel ivm de successen van de Islam in India zelf.

De verdeling van het India Imperium van de Britten in 2 staten (nu weer 3) is een fraai voorbeeld van streven naar monoculturele staten, met als duidelijk gevolg dat Moslims in India steeds als een "vreemd en ongewenst" element in de maatschappij beschouwd worden. Dat dit nu zal verergeren is duidelijk - dat hiermee de terroristen scoren is ookj duidelijk.. Alhoewel indien er een rechstreekse verbinding tussen de terroristenbestrijders in India en nin Pakistan komt en deze samenwerking resultaten heeft is er hoop voor de regio, die bewapend is met A-Bommen en raketwapens met een afdoende reikwijdte !

Sinds Gandhi beelden we ons de Indiase maatschappij als vreedzaam in. Ik las genoeg om te weten dat dat een illusie is. Er zijn weinig landen waar zoveel spanningen heersen en waar het zo dikwijls tot uitbarstingen van geweld komt.
Deze lees ik regelmatig:
http://timesofindia.indiatimes.com/?in_leftnav

Metternich 27 november 2008 18:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door filosoof (Bericht 3825366)
Sinds Gandhi beelden we ons de Indiase maatschappij als vreedzaam in

Gandhi is één grote illusie, de Indiase onafhankelijkheid is bereikt met geweld.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:23.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be