![]() |
Anarchistisch Kollektief: Internationale dag tegen geweld op vrouwen.
Citaat:
verkrachting, misbruik of geweld. Zoiets mag niet. Ik zie het anarchistisch kollektief jammer genoeg geen alternatieven of oplossingen naar voren schuiven. |
Bekritiseren zij ook het geweld van Anarchisten?
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Een goed voorstel zou zijn om naar analogie van de wetgeving in de BRd bij de geboorte de keuze aan de ouders over te laten om het kind de familienaam van de man, dan wel van de vrouw te geven..
|
Citaat:
Anarchisten die tijdens betogingen vanalles kort en klein slaan plegen dus geen geweld? |
Citaat:
Volgens mij is dat over het algemeen vrij nutteloos, maar dat geweld valt in het niets in vergelijking met gelegaliseerd geweld van de staat. |
Hela hola, in deze draad staat de aandacht van geweld tegen onze vrouwelijke medemens centraal. En ik vind het zeer positief dat ook het AK daar aandacht aan wil schenken.
Dat is uitermate belangrijk. Alternatieven (klinkt wat gek in dit geval) of voorstellen tot oplossing zijn allerminst eenvoudig. Er zijn immers verschillende niveau's waarop een aanpak nodig is. En, laten we toch niet vergeten dat de positie van de vrouw bepaald wordt door de kapitalistische behoeften. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Zelfkennis is het begin van alle wijsheid! |
Citaat:
Een gewelddadige reactie van een onderdrukt volk is in mijn ogen legitiem. Daarna kan je discussiëren over de vorm en het doelwit, dus de specifieke methode die gebruikt wordt. De strijd van de Zapatisten bijvoorbeeld is legitiem. Dat plaats ik op een ander niveau dan geweld tegen vrouwen. |
Citaat:
|
Citaat:
edit: spijtig dat ik niets wist van het initiatief. Dit is iets dat ik ondersteun en dat heus wel wat meer aan bod mag komen. |
Citaat:
De Feministische Actie Bende (FAB) organiseerde op 25/11 (= Internationale Dag tegen Geweld op Vrouwen) een straattheater- axie in Gent. Klinkt militant. |
Citaat:
|
@Txiki
"En, laten we toch niet vergeten dat de positie van de vrouw bepaald wordt door de kapitalistische behoeften." Je doelt hier op de Westerse gewoonte van de serieele monogamie of op de polygamie? Weet je iets over de positie van de vrouw bij de WoeboeWoeboe stam in Nw. Guinea? Ook tgv. kapitalistische omstandigheden? Of gewoon een kwestie van fysieke beperkende factoren in hun leefomgeving? |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:00. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be