![]() |
De feitelijke werkelijkheid van vandaag is, ongeacht het historisch gegeven, dat Brussel een franstalige stad is. Houd het Vlaams Blok nog steeds vast aan dit standpunt (om een franstalige stad tot hoofdstad van Vlaanderen te willen) of neigt de keuze als hoofdstad van Vlaanderen niet eerder naar bvb Antwerpen? Hoe anders die grote belangstelling te verklaren voor Antwerpen vanuit de VB-top?
|
Het Blok is Brussel aan het loslaten. Lees dit stukje maar eens. Het Blok verzet zich tegen een betere verbinding tussen de rand en Brussel.
Citaat:
|
Citaat:
|
Vind ik ook. Al was het alleen maar dat Brussel Vlaanderen niet kan gijzelen en daardoor zijn onafhankelijkheid niet gunt. En dat voor een politieke utopie: Brussel is al lang niet Vlaams meer.
Het beste wat we kunnen doen is een confederatie vormen met Brussel door Vlaanderen zo snel mogelijk onafhankelijk te verklaren. |
Citaat:
|
Citaat:
En als ze weigeren dan is dat maar zo. |
Citaat:
Ps: het VB denkt er wel helemaal anders over, maar dat wist je wel . |
Citaat:
|
Inderdaad, een beschadigd wegdek is slecht voor onze economie :wink:
|
Het meest diplomatische is het invoeren van Brussel als Europees district. Met een Franstalige en Vlaamse cultuurraad. Zij moeten toezien op het juist behandelen van de taal en cultuur van de inwoners.
De Franstaligen krijgen een referendum met twee mogelijkheden: - aansluiten bij Frankrijk - een onafhankelijke Waalse staat De Vlamingen krijgen een referendum met twee mogelijkjeden: - onafhankelijke Vlaamse staat - aansluiten bij Nederland De Duitstaligen krijgen een referendum met twee stemrondes, in de eerste stemronde zijn er denk ik 4 mogelijkheden (suggesties altijd welkom): - aansluiten bij de reeds gestemde Waalse staat/provincie van Frankrijk - een onafhankelijk mini-staatje - aansluiten bij Vlaamse republiek / provincie van Nederland - aansluiten bij Duitsland |
Als Vlaanderen volgens mijn systeempje een staat zou worden, dan is Antwerpen uiteraard de hoofdstad.
|
Antwerpen is het centrum van de wereld, brussel slechts dat van vlaanderen :D
|
Citaat:
|
Citaat:
Arguing on the Internet is like the Special Olympics - even if you win, you are still retarded. wij zetten ons in voor geestelijk gehandicapte kinderen en bezorgen hen een goed gevoel van betekenis door hen te helpen sporten en daardoor zich zoveel mogelijk te kunnen ontplooien... met de jaarlijkse spelen bezorgen wij hen en hun ouders een onvergetelijk feestelijke gebeurtenis... gehandicapt ben je niet uit vrije wil... en "retarded" ook niet... en je moet je maar eens in de plaats stellen van de moeder die 9 maanden toeleeft naar de geboorte van een kindje... en veel hoop en verwachtingen heeft... en dan... dan is het kind een geestelijke gehandicapt iemand... meestal leven die kinderen maar enkele jaren... en wij doen er alles aan om die levende wezens hun leven wat rooskleuriger te maken... mag ik je dan beleefd maar uitdrukkelijk vragen in naam van die kinderen, hun ouders en allen die begaan zijn met hun lot... geen negatieve uitspraken te plaatsen, al komen die van wie dan ook ter wereld... met mijn oprechte dank voor je begrip...[/i] BTW over Brussel of Antwerpen spreek ik me niet uit vermits ik Vlaanderen niet erken... wat mijn recht is... jullie mogen ijveren voor wat jullie denken .... |
Citaat:
|
De hoofdstad van Vlaanderen moet in Vlaanderen liggen, me dunkt. Dus daar zijn: Brugge, Gent, Oostende, Kortrijk, Roeselare... of nog beter Diksmuide ! :wink:
|
@The Piano
U vergeet iets. Brussel is geen franstalige stad. Brussel is "het tweetalige gebied" volgens art.4 van onze Grondwet. En het is niet omdat een aantal Brusselaars de Grondwet niet wil naleven, dat Brussel een franse stad zou zijn. |
Citaat:
Brusselaars zijn echter brave mensen, die een eigen erkend bestuursniveau hebben, en het ergste wat we kunnen doen is hen bevoogden. Voor de rest heeft u mijn opinie perfect begrepen. |
Citaat:
|
Citaat:
Zijn argumentatie kunt u nog eens nalezen op: http://www.secessie.nu/pdf/2-2.pdf |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:19. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be