![]() |
Hi,
kleine vraag. Weet er hier iemand of een nummerplaat verplicht is vooraan? Volgens de garages niet, maar de flikken hielden mij wel is tegen, maar schreven geen boete. IK denk ook dat het niet moet, en dat het enkel een manier is om mensen te rippen door ze van voor te flitsen.... Weet iemand hier of het moet of niet? Of kan er iemand een link zetten waarop staat dat het verplicht is Thanks |
Volgens Art.30 van het Koninklijk besluit betreffende de inschrijving van de voertuigen, 20 Juli 2001, dient aan de voorzijde van het voertuig, in het midden of links daarvan een reproductie van de kentekenplaat bevestigd te worden.
|
Ik heb zowel langs de voorkant als langs de achterkant een nummerplaat hangen.
|
Heb een vraag in dezelfde stijl: moet er een B-sticker op uw nummerplaat hangen?
|
Citaat:
|
Citaat:
Je kan gerust een leeuw erover plakken 8) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Zalig! |
Citaat:
|
:lol:
C'est du Belge :wink: |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Ik heb ook een reflecterende"Vlaamse" nummerplaat vooraan, met aan de ene kant een Vlaams leeuwke en aan de andere kant een VL. Net zoals achteraan de wagen. In principe is het wel zo dat je naar het buitenland gaat een B op je wagen moet hebben. Echter deze regels worden niet meer toegepast behalve in Italië. Daar is vorig jaar iemand tegen gehouden aan de grens. Hij moest een grote "ovale" B klever aanbrengen. Die kleine rechthoekjes van tegenwoordig gelden dus ook niet. Dus kom je niet in Italië: geen B! Kom je in Italië: plak ze langs binnen tegen de achteruit, kan je ze direct weer verwijderen :lol: |
Citaat:
Rare gast zenne, die Vlaamse Leeuw. :wink: |
Citaat:
Ik heb trouwens ergens gelezen dat men binnenkort het EU-type-nummerplaat gaat verplichten. Kunnen we weer van nummerplaat veranderen... |
Ik heb nog geen reflecterende nummerplaat vooraan. Vergeten. 8)
|
Citaat:
Ze hebben er toen zelfs al een deel laten drukken in het Geel - Zwart. Resultaat: die liggen nu ergens in één van de kelders van de overheid wegens... te Vlaams. |
| Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:18. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be