![]() |
Vaticaan bedankt moslims voor hun geloofsdrift!
Een kardinaal van het Vaticaan heeft in een toespraak die hij hield in Napels de moslims in Europa bedankt voor hun godsdienstijver! Volgens hem moeten wij hen dankbaar zijn omdat zij God en het geloof weer op de agenda hebben geplaatst. (thans te lezen op de internet-editie van Gazet van Antwerpen).
Aangezien zijn toespraak officieel gepubliceerd werd door het Vaticaan ga ik er van uit dat zijn uitlating ook de zegen van de Paus kreeg? Wat moeten we hiervan denken? Gaat het Vaticaan nu ook al in het stof kruipen voor de verachtelijke moslim-ideologie? Op die manier gooien wij onze eigen ruiten in. Pijnlijke uitspraak vind ik op een moment waarop de hele mensheid weer in de ban is van nieuwe moslim terreur!:cry::evil: |
Sommigen in de katholieke kerk zijn meer geïntereseerd in ledenaantallen dan in religie.
Dit getuigt van een korte termijnvisie vanwege de kerk met als bijkomend gevolg de opkomst van een fundamentalistisch gedachtengoed dat opnieuw tot oorlog 'zal' leiden, en uiteindelijk tot de 'ondergang' van Europa. Ze lopen zonder aarzelen dat achterna wat 'het geloof' doet toenemen, zonder te vragen naar de inhoud van dat geloof. Het is een soort van populisme. Als het creationisme 'werkt' voor sommige religieuze groepen, zullen anderen het overnemen. De vraag of het creationisme 'waar' is of wat voor gevolgen het zal hebben voor de 'Europese beschaving' wordt niet gesteld. Als de macht van de kerk, of met andere woorden 'het geloof', maar toeneemt. Dat mensen die niet tot de kerk behoren ook een geloof hebben, maar een ander geloof, dat is niet van belang. Het geloof zelf op zich is niet van belang eigenlijk, slechts de positie van het instituut. Mijns inziens zouden geloof en macht absoluut gescheiden moeten zijn. Macht corrumpeert het geloof. Dat sommigen in de kerk danken voor de evolutie naar een 'groter geloof' op zich is pijnlijk en dwaas. Georganizeerde religies hebben de mogelijkheid en de verantwoordelijkheid deze evolutie, die naar nieuwe confrontaties zal leiden vanuit het grote gelijk van het eigen 'grote geloof', te stoppen, maar verkiezen de polarizatie ten top te drijven, hopend alzo meer wereldlijke macht te verkrijgen. En dat alles in naam van een 'goede god'. Laten we hen prijzen die werkelijk handelen zoals Christus voordeed, ook al is het niet in zijn naam. |
in Mumbai weten ze er alles van
|
Waarom ben ik niet verbaasd? Misschien was kerken verbranden nog zo geen slecht idee. Kerken en moskee's dan in deze tijden.
|
Citaat:
Dit eigenste forum Godsdienst en Levensovertuiging is wel het beste bewijs voor elk van ons die aan dit forum bijdraagt, hoe sterk het geloof speelt in ons aller leven, zowel dat van de niet-gelovigen onder ons, als van de gelovigen. Daarom beweer ik nog niet dat het geloof bij elk van ons een positieve rol speelt, dat is een gans andere discussie. Maar hoedanook ben ik ergens blij dat er tenminste over gesproken wordt, en dat het niet wordt doodgezwegen. En daar ben ik zelfs de rabiaatste anti-gelovige op dit forum dankbaar voor. :twisted: 't Is zoals in een moeilijk huwelijk: zolang beide partners met mekaar praten, bestaat er hoop dat zij de hele rit uitzitten; zelfs als dat praten geregeld ontaardt in een scheldpartij. Pas vanaf het ogenblik dat de partners mekaar geen woord meer gunnen, geen blik meer, pas vanaf dan zit er écht stront aan de knikker... Dus allemaal beenhard discussiëren en af en toe eens flink ruziemaken! Dat is nog altijd beter dan helemaal niks meer. :lol: |
Citaat:
Als ze bedreigd en bekritiseerd worden spannen ze samen. Als hun machtspositie verzekerd is slachten ze elkander af. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Altijd al geweten dat die Roomse maffiabendes onder 1 hoedje spelen met de moslim-immigranten. Wordt het eens geen tijd dat men dat schurkenstaatje met de grond gelijk maakt en die bejaarde Duitser terug naar zijn eigen land wordt geschopt. |
Citaat:
|
Religies houden van martelaren, hoe meer bloed, hoe liever. Bloed is altijd een efficiënt middel geweest om zonden weg te wassen en dat verdomde gepeupel eens te laten zien wie de baas is gretverdorie !
|
Citaat:
|
Citaat:
En ik weet niet welke god ze in het vaticaan vereren, maar die van de bijbel is NIET dezelfde als die van de Koran. Ik zou zeggen het vaticaan bewijst nog maar eens dat ze een valse god aanbidden. |
Citaat:
![]() |
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Nu ben ik wel niet helemaal correct, religie is geen voorwaarde tot martelaarschap, Ghandi, MLK, etc.... zijn hiervan voorbeelden. Wat ik bedoelde met mijn post is dat in het verleden religies martelaren vereerden. Persoonlijk zou ik ze eerder betreuren en er trachten een einde aan te maken. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:26. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be