![]() |
Hoe kan je een racismeklacht indienen? Papier en praktijk.
Stel je ziet iemand op straat racistisch schelden tegen een kleurling. Hierna doet hij de Hitlergroet. Hoe kan je deze persoon praktisch voor racisme aanklagen? Dien je hiervoor politie te bellen?
Een ander voorbeeld. Stel een man scheldt racistisch op het openbaar vervoer. De buschauffeur merkt dit. Er zijn getuigen. Hoe kan je een klacht neerleggen? stel iemand doet racistische uitspraken en de persoon is een onbekende. het doet zich voor in een winkelcentrum. Er zijn verschillende getuigen. Kan je hier een klacht tegen indienen? Is dit mogelijk. Of is onze anti-racisme wetgeving vooral gebaseerd op papier en niet op praktijk. |
Ik pas voor zo'n samenleving, in ieder geval.
|
Citaat:
Ik ook. Op die manier kan je zelfs geen zwarte worsten bij de slager vragen. |
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
|
ga in een hoekje zitten bleiten , dat zal pas opluchten
|
Citaat:
Een ware verrijking in de Europese voedselketen, volgens velen. |
Citaat:
Een ware verrijking in de Europese voedselketen, volgens velen. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Ik zal het even uitleggen, "ga zeit nei toch wel een wust van ne vent hé". Voeg daar dat zwart bij en wat hebt dan? Ne zwette da een wust van ne vent is". Voil�*, het treintje racisme is voor het zogezegde pc publiek vertokken. Simpel hé.;-) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Het is overigens niet omdat iets strafbaar is, dat we dat dan moeten gaan vertellen, eh. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Moeten we dan niet eerst vastleggen wat rascisme kan zijn?
Wat met een blonde vrouw die lastig gevallen wordt op de fiets; omdat ze een uitdagende blonde hoer is, klagen we dat ook aan? Hoe brengen we dit in praktijk? |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:47. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be