Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Burgerwacht (https://forum.politics.be/showthread.php?t=115558)

fabianen 1 december 2008 17:53

Burgerwacht

Er wordt gestolen,ingebroken,afgetuigd,gevochten bij de vleet,alleen in mijn appartementsgebouw komt er wel wekelijks iemand over de vloer met slechte bedoelingen.Vandalisme en het groeit maar en wordt met de dag erger,de politie weet niet meer van hout pijlen te maken.
De daders weten eigenlijk ook niet wat hun overkomt,binnen en buiten binnen het half uur op een politie bureau.
Kan er geen burgerwacht opgericht worden mits enige opleiding?(niet dat het veel zal helpen,gewoon preventie).Gepensioneerden genoeg de dag van vandaag die iets willen doen.Kunnen zij niet een oogje in het zeil houden?Velen slapen slecht s'nachts,in plaats van uren voor de tv te zitten,kunnen zij niet meehelpen met beperkte bevoegdheden?Ik denk dat voor velen een nieuwe uitdaging inzit.Tuurlijk is niet iedereen daar voor capabel,maar wat wordt het anders?

FDM 1 december 2008 18:06

Linkeroever ?

FDM 1 december 2008 18:07

een Burgerwacht zou wel opgepakt worden , dit is belgium afterall

fabianen 1 december 2008 18:24

Nu,politie-daders=15-0(hypothetisch),daders aan kop in het klassement.(ze spreken daar al over contracten hoor,de beste plaatsen voor in te breken,aan de beste boeven.
Met burgerwacht 14-0?Wat denk je?Als ze geen gevangenissen bijbouwen,ok komen ze weer vrij,en gsm'n naar hun thuisland wat voor een paradijs het hier wel is:evil:

Rapture 1 december 2008 18:31

Kunnen ze daarvoor niet van die bomma'kes inschakelen die de godganse dag met ne verzuurde smoel door hun venster staan te kijken?

Duupje 1 december 2008 19:13

Verboden in België. Ze beroepen zich daarvoor op de wet van privé-milities daarvoor.
Toen wij een aantal jaren terug aan consortiumbewaking deden, was er ook een hoop miserie om dat goedgekeurd te krijgen.

Maar niets of niemand houdt u tegen heel de nacht voor uw raam te zitten met een verrekijker (liefst nachtkijker als het heel donker is) om alles te rapporteren wat u niet koosjer lijkt.

fabianen 1 december 2008 19:35

Wordt het geen tijd dat de heren van justitie eens een jaar op stage gaan,mee op interventie,mee de nacht doen,zodat ze eens in praktijk zien wat voor een leed ze aanrichten,als ze weer een crimineel vrijspreken?
Dokters gaan toch ook jaren op stage!

Fallen Angel 1 december 2008 19:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fabianen (Bericht 3833432)
Er wordt gestolen,ingebroken,afgetuigd,gevochten bij de vleet,alleen in mijn appartementsgebouw komt er wel wekelijks iemand over de vloer met slechte bedoelingen.Vandalisme en het groeit maar en wordt met de dag erger,de politie weet niet meer van hout pijlen te maken.
De daders weten eigenlijk ook niet wat hun overkomt,binnen en buiten binnen het half uur op een politie bureau.
Kan er geen burgerwacht opgericht worden mits enige opleiding?(niet dat het veel zal helpen,gewoon preventie).Gepensioneerden genoeg de dag van vandaag die iets willen doen.Kunnen zij niet een oogje in het zeil houden?Velen slapen slecht s'nachts,in plaats van uren voor de tv te zitten,kunnen zij niet meehelpen met beperkte bevoegdheden?Ik denk dat voor velen een nieuwe uitdaging inzit.Tuurlijk is niet iedereen daar voor capabel,maar wat wordt het anders?

Geen burgerwacht. We hebben reeds een politie. En als het erop aankomt is het toch ieder voor zich ;-)

shaddy 1 december 2008 19:47

schaf de islam religie af en ook het gepamper ervan ... mischien zal men dan wel wat meer verdraagzaamheid vinden op deze wereld ;-)

Fallen Angel 1 december 2008 19:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door shaddy (Bericht 3833808)
schaf de islam religie af en ook het gepamper ervan ... mischien zal men dan wel wat meer verdraagzaamheid vinden op deze wereld ;-)

:rofl: daar hebben we het rechtse dogma weer.

shaddy 1 december 2008 19:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Fallen Angel (Bericht 3833809)
:rofl:

leuk dat je het inziet :rofl:

Fallen Angel 1 december 2008 19:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door shaddy (Bericht 3833812)
leuk dat je het inziet :rofl:

Ik lach gewoon uw totaal off-topic post uit.
Blijkbaar kan er geen enkele draad vrij blijven van het nodige islam gezwam van een aantal rechtse rakkers.

Jukes 1 december 2008 19:52

De overheid schiet schromelijk te kort om de veiligheid in de grote steden te garanderen. Het is dus de hoogste tijd dat ze dat wél doet, of dat ze privé-initiatieven toelaat die die taak van haar overnemen. Burgers wettelijk toestaan hun eigen leven, eigendom en bezit te verdedigen - ook gewapenderhand - zou al een goede eerste stap zijn.

shaddy 1 december 2008 20:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Fallen Angel (Bericht 3833814)
Ik lach gewoon uw totaal off-topic post uit.
Blijkbaar kan er geen enkele draad vrij blijven van het nodige islam gezwam van een aantal rechtse rakkers.

tsj tsj weeral off topic en persoonlijk tsj tsj die doorsnee pocos toch giftig worden ze als men de nagel op de kop slaat ;-)

ik ben niet rechts bijzonder persoonlijk van je :evil:

Fallen Angel 1 december 2008 20:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door shaddy (Bericht 3833894)
tsj tsj weeral off topic en persoonlijk tsj tsj die doorsnee pocos toch giftig worden ze als men de nagel op de kop slaat ;-)

ik ben niet rechts bijzonder persoonlijk van je :evil:

Was uw post dan niet off-topic?

Mag ik u dan vanaf nu links noemen?

Bobke 1 december 2008 20:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Fallen Angel (Bericht 3833809)
:rofl: daar hebben we het rechtse dogma weer.

Is dat rechts ?

Fallen Angel 1 december 2008 21:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bobke (Bericht 3833926)
Is dat rechts ?

Zeker niet links ;-)

Bobke 1 december 2008 21:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jukes (Bericht 3833821)
De overheid schiet schromelijk te kort om de veiligheid in de grote steden te garanderen. Het is dus de hoogste tijd dat ze dat wél doet, of dat ze privé-initiatieven toelaat die die taak van haar overnemen. Burgers wettelijk toestaan hun eigen leven, eigendom en bezit te verdedigen - ook gewapenderhand - zou al een goede eerste stap zijn.

Dat is toegestaan.
Maar waar trekt ge de grens bij bezit ?

filosoof 1 december 2008 21:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fabianen (Bericht 3833432)

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jukes (Bericht 3833821)

Niet verwonderd/verontwaardigd zijn indien er dan ook een islamietische burgerwacht komt.

shaddy 1 december 2008 21:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Fallen Angel (Bericht 3833906)
Was uw post dan niet off-topic?

Mag ik u dan vanaf nu links noemen?

ik ben niet links ik ben niet rechts ik ben niet politiek correct ... tralala
ik ben voor humaniteit tegen halal tegen onderdrukking van vrouwen en voor vrijheid en gelijke rechten... tralala...ik hou van vegie eten en ik hou van dieren....ik hou niet van regeltjes opgelegd door de pocos om hun volgelingen van mo de pedo krijgsheer te pamperen .... ;-)

ik ben ...mezelf yeah ! ;-)

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:31.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be