Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Immigratie en integratie (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=16)
-   -   Wat vind je van interraciale relaties/huwelijken? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=115621)

Turkse Nederlander 2 december 2008 23:19

Wat vind je van interraciale relaties/huwelijken?

Ik vraag me af hoe jullie er over denken.

alice 2 december 2008 23:25

Wat moet ik me hierbij voorstellen?
Beetje vreemde stelling!

filosoof 2 december 2008 23:27

In sommige gevallen ben ik er voor, in andere gevallen ben ik er tegen : dat hangt 100% af van die mensen dat zelf zien. Zij zijn betrokken partij, niet ik.

Turkse Nederlander 2 december 2008 23:31

Dit is overigens een openbare enquete.

Turkse Nederlander 2 december 2008 23:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door filosoof (Bericht 3836918)
In sommige gevallen ben ik er voor, in andere gevallen ben ik er tegen : dat hangt 100% af van die mensen dat zelf zien. Zij zijn betrokken partij, niet ik.

De relaties waarover ik het in de enquete heb zijn niet gedwongen.

De_Laatste_Belg 3 december 2008 00:46

Niet omwille van de vraag, maar omwille van de open enquête en de mogelijke antwoorden.

Sus Iratus 3 december 2008 02:02

Ik vind de vraagstelling eigenlijk een beetje vaag. Wat meer toelichting zou welkom geweest zijn.

Bedoelt u met "interraciaal" letterlijk tussen verschillende mensenrassen -voor het gemak zwart, wit en geel genoemd, of interpreteert u het begrip wat ruimer en bedoelt u meer iets in de richting van "intercultureel" -dus tussen verschillende culturen?

Firestone 3 december 2008 08:16

Vraag: Hoe sta jij tegenover interraciale relaties/huwelijken?

Antwoord: Precies zoals ik sta tegenover relaties/huwelijken binnen dezelfde "ras" (wat ras overigens ook moge betekenen).

Andro 3 december 2008 08:21

Als je maar gelukkig bent met je partner, dat is het belangrijkste.

Esperanza 3 december 2008 08:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Andromeda1968 (Bericht 3837206)
Als je maar gelukkig bent met je partner, dat is het belangrijkste.

Hier komt het op neer. Huidskleur is irrelevant.

alice 3 december 2008 09:13

Ik vind dit een vreemde vraag; waarom zou er een probleem zijn met interraciale huwelijken?
Het lijkt me veel belangrijker dat partners dezelfde verwachting hebben van een huwelijk, en gelijke principes kunnen hanteren over opvoeding, of op een lijn staan over hoe ze het dagelijkse samenleven zien.
Cultuur en levensovertuiging moeten ergens aansluiting vinden bij mekaar; dat zal veel meer invloed hebben op slaagkansen binnen een huwelijk dan ras.

De_Laatste_Belg 3 december 2008 09:32

Citaat:

Ik vind dit een vreemde vraag; waarom zou er een probleem zijn met interraciale huwelijken?
Ja zie, da's nu de achterliggende bedoeling v.d. vraag.

Waarom zou je t'er gewoon al over nadenken ? Gewoon al als je er op ingaat, ongeacht wat je antwoord, erken je dat 'ras' van betekenis is in context tot relatie/huwelijk.

Waarom gaat de zon weer op en waarom zijn bananen krom ?

shaddy 3 december 2008 09:40

Liefde overbrugt elke kloof. Alleen de kloof van religie kan soms te diep en te lang zijn.

lombas 3 december 2008 09:48

Wat "ras" ook is, mijn oom is getrouwd met een Ghanese, en dat is een supervrouw (in tegenstelling tot mijn oom :-D).

hotschizodiscocop 3 december 2008 10:15

Wie ligt daar nou van wakker? Max Van Dietschland waarschijnlijk.

bentje 3 december 2008 10:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lombas (Bericht 3837328)
Wat "ras" ook is, mijn oom is getrouwd met een Ghanese, en dat is een supervrouw (in tegenstelling tot mijn oom :-D).

gekocht of cadeau gekregen? :twisted:

lombas 3 december 2008 10:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bentje (Bericht 3837423)
gekocht of cadeau gekregen? :twisted:

Mijn Ghanese tante is doctor in de weet ik wat (moleculaire en nog iets, of zoiets). Zij maakte hier haar doctoraat, hij werkte toen als journalist voor de BRT (programma: Couleur Locale) en interviewde haar.

Ghana is geen hinterland trouwens.

piraat 3 december 2008 13:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Turkse Nederlander (Bericht 3836898)
Ik vraag me af hoe jullie er over denken.

Die mensen beginnen hun huwelijk met een handicap.

Mahalingam 3 december 2008 13:45

Er is geen probleem met interraciale huwelijken als we het hebben over voortplanting.
Als je een herdershond gaat kruisen (KI) met een pekinees, dan heb je een probleem als de pekinees het vrouwtje is: de vrucht past niet in haar. Dat hebben we met mensen niet. Bij ons blijft het allemaal passen. Ook is er geen indicatie dat er sprake is van verminderde vruchtbaarheid tussen rassen; zo ver is de mensheid nog niet uiteen geëvolueerd dat dit merkbaar is.

roger verhiest 3 december 2008 13:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lombas (Bericht 3837328)

De kans dat uw oom een "supervrouw" is is nogal klein : ik neem aan dat hij geen "superman" is les extrèmes se touchent peut être..

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:08.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be