Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Suggesties & Mededelingen (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=20)
-   -   CPU vreter (https://forum.politics.be/showthread.php?t=115628)

Distel 3 december 2008 08:25

CPU vreter

De voorbije twee dagen merkte ik regelmatig dat mijn CPU voor 100% in gebruik was, wat uiteraard mijn computer tergend traag maakt. En ik heb de indruk dat het iets is op Politics.be dat hiervoor zorgt. Sluit ik Firefox (3.0 Portable edition) af, loopt alles weer normaal.

Nog iemand met dit probleem?

FDM 3 december 2008 14:28

Firefox is way too heavy , blijf maar bij good old IE die minder belastend is

ZERO 3 december 2008 16:17

Misschien die reclame flashbanners

bentje 3 december 2008 20:44

ik heb dit vooral met het laden van die activiteiten en reclamebanners op politics

FDM 3 december 2008 20:48

en de spionnen eraf halen met Spybot

Distel 3 december 2008 23:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door FDM (Bericht 3838038)
Firefox is way too heavy , blijf maar bij good old IE die minder belastend is

Firefox is veel sneller en houdt zich beter aan de standaarden. Misschien gebruikt het iets meer geheugen (IE heeft dan ook het "oneerlijke" voordeel om rechtstreeks geintegreerd te zijn) maar dit is niet de oorzaak. Zeker na vele jaren ontwikkeling is IE7 maar een mager beestje.

Distel 3 december 2008 23:18

Ik ga idd eens proberen met een banner-killer ofzo. Want dit forum blijft zo al vaak genoeg hangen (dat hij vaak enkele minuten lang blijft "laden" tot de pagina getoond wordt), dat dit er niet ook nog eens bij moet.

Jazeker 4 december 2008 08:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Distel (Bericht 3837212)
De voorbije twee dagen merkte ik regelmatig dat mijn CPU voor 100% in gebruik was, wat uiteraard mijn computer tergend traag maakt. En ik heb de indruk dat het iets is op Politics.be dat hiervoor zorgt. Sluit ik Firefox (3.0 Portable edition) af, loopt alles weer normaal.

Ik niet. Het forum blijft soms wel hangen maar met FF3 en dit forum heb ik geen extra CPU load. Heb wel de normale editie van FF3.

Anna List 4 december 2008 08:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker (Bericht 3839586)
Ik niet. Het forum blijft soms wel hangen maar met FF3 en dit forum heb ik geen extra CPU load. Heb wel de normale editie van FF3.

soms lijkt het hier vooral met p.be toch ook of mijn computer gaat opstijgen hoor

Jazz, heb jij tips(of een stappenplan) om een pc volledig op te schonen ? zodat hij terug wat vlotter draait ?

Zwartengeel 4 december 2008 08:57

Citaat:

Bij mij komt dat vooral door GTA 4. ;-)

liberalist_NL 4 december 2008 13:13

Citaat:

Download Google Chrome, het heeft voor mij zeker geholpen. ;-)

Bill Ayers 4 december 2008 17:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Distel (Bericht 3839259)
Misschien gebruikt het iets meer geheugen (IE heeft dan ook het "oneerlijke" voordeel om rechtstreeks geintegreerd te zijn) maar dit is niet de oorzaak.

Onzin.

liberalist_NL 4 december 2008 17:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bill Ayers (Bericht 3840779)
Onzin.

Chrome komt niet boven de 20mb. :-P

Steben 4 december 2008 17:33

Citaat:

Onzin.

allright!!!! hieyeeeeah !!!

Distel 4 december 2008 18:17

Citaat:

Onzin.

Ik had niet de tijd genomen om het op te zoeken, maar dit is zelfs nog beter dan ik dacht. :thumbsup:

Distel 4 december 2008 18:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL (Bericht 3840788)
Chrome komt niet boven de 20mb. :-P

Heb je in chrome ook van die handige webdeveloper plugins (Firebug, ...) ?

liberalist_NL 4 december 2008 18:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Distel (Bericht 3840912)
Heb je in chrome ook van die handige webdeveloper plugins (Firebug, ...) ?

Oei, dat weet ik niet. ;-)

Jazeker 5 december 2008 11:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 3839588)
soms lijkt het hier vooral met p.be toch ook of mijn computer gaat opstijgen hoor

Jazz, heb jij tips(of een stappenplan) om een pc volledig op te schonen ? zodat hij terug wat vlotter draait ?

Beste plan: Backup maken van al je data en windows herinstalleren.

Minder plan: schijf defragmenteren, anti-adware programma's lopen, geheugen (indien nog goedkoop beschikbaar van het juiste type) bijsteken, anti-virus laten lopen en dan zijn er nog programma's die wat kuis houden in je registry maar daar zou ik me niet mee inlaten als je niet 100% weet wat je doet.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:27.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be