Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Buitenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=65)
-   -   The color of crime (https://forum.politics.be/showthread.php?t=11565)

Peace 6 april 2004 07:25

In de Verenigde Staten is men er achter gekomen dat misdaad een kleur heeft.
Ook bij moeten noodgedwongen steeds meer mensen toegeven dat misdaad vooral gerelateerd kan worden aan ras, herkomst en cultuur.

Citaat:

Major Findings
l There is more black-on-white than black-on-black violent crime.
l Of the approximately 1,700,000 interracial crimes of violence involving
blacks and whites, 90 percent are committed by blacks against whites.
Blacks are therefore up to 250 times more likely to do criminal violence to
whites than the reverse.
l Blacks commit violent crimes at four to eight times the white rate.
Hispanics commit violent crimes at approximately three times the white rate,
and Asians at one half to three quarters the white rate.
l Blacks are twice as likely as whites to commit hate crimes.
l Hispanics are a hate crime victim category but not a perpetrator category.
Hispanic offenders are classified as whites, which inflates the white
offense rate and gives the impression that Hispanics commit no hate crimes.
l Blacks are as much more dangerous than whites as men are more
dangerous than women.
Bron: New Century Foundation
2717 Clarkes Landing
Oakton, VA 22124
Tel: (703) 716-0900
Fax: (703) 716-0932

Rudy Van Nespen 6 april 2004 08:31

Dat was ook reeds bekend in België.
Daarover was een hele controverse naar aanleiding van het Werk van de Nederlandse Marion Van San.

U kan dit nalezen in haar boek: "Criminaliteit en criminalisering, allochtone jongeren in Belgie"

@lpha 6 april 2004 09:08

Pure onzin!

Criminaliteit is gerelateert aan armoede en uitsluiting, aan niets anders.

Rudy Van Nespen 6 april 2004 09:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door @lpha
Pure onzin!

Dat wordt, na een grondige wetenschappelijke studie, tegengesproken in het werk dat ik hierboven aanhaalde.

@lpha 6 april 2004 09:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Van Nespen
Citaat:

Pure onzin!

Dat wordt, na een grondige wetenschappelijke studie, tegengesproken in het werk dat ik hierboven aanhaalde.

Dat criminaliteit in verhouding het meest voorkomt bij allochtonen en zwakke groepen is juist, maar het is onzin te beweren dat het aan het 'ras' of 'huidskleur' te wijten is.

Rudy Van Nespen 6 april 2004 10:18

Citaat:

Citaat:

Dat criminaliteit in verhouding het meest voorkomt bij allochtonen en zwakke groepen is juist, maar het is onzin te beweren dat het aan het 'ras' of 'huidskleur' te wijten is.

Volgens Van San heeft het meer te maken met waarden en normen, dewelke onder de allochtone gemeenschap anders liggen.
Bij hen worden de waarden en normen bepaald door de Islam, dewelke predikt dat het geen zonde is om criminaliteit te plegen tegen de ongelovigen in Dar al Harb (lett. Het land van oorlog).
De moslims beschouwen elk niet-Islamland als Dar al Harb, zodat ze hier geen probleem zien in het plegen van misdaden tegenover de autochtone bevolking.

illwill 6 april 2004 10:54

Citaat:

Pure onzin!

Bullshit!!!!!!!!!!!!!!
Hoeveel hoogopgeleide veel verdienende breken de boel af in voetbalstadiums en doen dus gerust graag mee aan het in mekaar rammen van tegensupporters? Dit is nu maar 1 vb maar kan er nog veel geven als je wil.

Seba 6 april 2004 12:05

Citaat:

Citaat:

Volgens Van San heeft het meer te maken met waarden en normen, dewelke onder de allochtone gemeenschap anders liggen.
Bij hen worden de waarden en normen bepaald door de Islam, dewelke predikt dat het geen zonde is om criminaliteit te plegen tegen de ongelovigen in Dar al Harb (lett. Het land van oorlog).
De moslims beschouwen elk niet-Islamland als Dar al Harb, zodat ze hier geen probleem zien in het plegen van misdaden tegenover de autochtone bevolking.

ik niet dat de allochtone jongeren in ANtwerpen zich echt op de Islam beroepen, integendeel at zei van San trouwens ook niet. Veel van hun zijn trouwens "westers", maar het probleem ligt hem bij zoals je zegt het gebrek aan veroordeling van criminaliteit binnen de moslimgemeenschap

@lpha 6 april 2004 13:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Seba
Citaat:

ik niet dat de allochtone jongeren in ANtwerpen zich echt op de Islam beroepen, integendeel at zei van San trouwens ook niet. Veel van hun zijn trouwens "westers", maar het probleem ligt hem bij zoals je zegt het gebrek aan veroordeling van criminaliteit binnen de moslimgemeenschap

Allemaal goed en wel maar de oorspronkelijke tekst ging over de Afro-Amerikanen. Die zijn doorgaans christelijk. Plots wordt de Islam er weer bij betrokken. Hoe kan het ook anders, dat was immers de bedoeling van de topic :roll:

Calle 6 april 2004 14:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door illwill
Citaat:

Pure onzin!

Bullshit!!!!!!!!!!!!!!
Hoeveel hoogopgeleide veel verdienende breken de boel af in voetbalstadiums en doen dus gerust graag mee aan het in mekaar rammen van tegensupporters? Dit is nu maar 1 vb maar kan er nog veel geven als je wil.

Ook BULLSHIT!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Antoon 6 april 2004 14:35

Citaat:

Pure onzin!

Niet juist. Evenmin als de bewering dat terrorisme gerelateerd is aan wanhoop en honger. De moslim-terroristen van 11 september 2001 èn die van Madrid waren een voor een opgeleide mensen uit burgerlijke families, zo ook veel van de palestijnse zelfmoordenaars in Israel.

TomB 6 april 2004 14:50

Citaat:

Bullshit, Marion van San trekt een numerieke conclusie en heeft geen enkel onderzoek verricht naar de oorzaak.

TomB 6 april 2004 14:53

Citaat:

Ik verwed er mijn auto op dat ge bij de grootste club van Belgie geen 10 hooligans vind die meer als laat ons zeggen 500,000 Euro per jaar verdienen. Willen we eens kijken naar hoeveel u er vind die minder als 30,000 Euro per jaar verdienen?

Misschien moeten we dat onderscheid beginen te maken. Hoeveel verdient ge Illwill?

TomB 6 april 2004 15:10

Citaat:

Allemaal goed en wel maar de oorspronkelijke tekst ging over de Afro-Amerikanen. Die zijn doorgaans christelijk. Plots wordt de Islam er weer bij betrokken. Hoe kan het ook anders, dat was immers de bedoeling van de topic :roll:

Toch kan je niet ontkennen dat de Afro-Amerikanen een eigen cultuur hebben.

Turkje 6 april 2004 15:14

Citaat:

U hebt dat rapport duidelijk niet gelezen. Van San scheert nooit "de mosims" over één kam (zie maar naar de verschillen Turken-Marokkanen in aandeel en soorten misdaad). Trouwens, welke godsdienst haalt u dan als drijfveer aan van Oost-Europese bendes? Het christendom?

skye 6 april 2004 21:18

Citaat:

Pure onzin!

Helaas een fabeltje.

Criminaliteit is in de eerste plaats gerelateerd aan het karakter van de persoon. Zo zijn mannen "crimineler" aangelegd dan vrouwen. En zwarten meer dan hispanics meer dan blanken meer dan aziaten. Het zal iets met het testosteron te maken hebben.

illwill 6 april 2004 21:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door TomB
Citaat:

Ik verwed er mijn auto op dat ge bij de grootste club van Belgie geen 10 hooligans vind die meer als laat ons zeggen 500,000 Euro per jaar verdienen. Willen we eens kijken naar hoeveel u er vind die minder als 30,000 Euro per jaar verdienen?

Misschien moeten we dat onderscheid beginen te maken. Hoeveel verdient ge Illwill?

1) Ik zal zowiezo nergens echt veel mensen vinden die meer dan 500.000 euro per jaar verdienen. Ik had het echt niet over mensen die stinkend rijk zijn é. De stelling was "Criminaliteit is gerelateert aan armoede en uitsluiting, aan niets anders" dus een normale verdiener is dus niemand uit de armoede ok!!!!
Lees dus eerst goed op welke dingen ik een opmerking maak voordat je zegt dat het onzin is wat ik vertel ok? :roll:

2) Wil je nu zeggen dat alle mensen die minder dan 30.000 euro per jaar verdienen in de armoede grens bevinden? Laten we hopen van niet kerel.

3) Wat heeft mijn salaris met dit onderwerp te maken? En denk je nu echt dat ik mijn salaris hier effe op het net ga bekend maken?

illwill 6 april 2004 22:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Calle
Citaat:

Bullshit!!!!!!!!!!!!!!

Ook BULLSHIT!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Bullshit kerel????
Alé ga dan hier effe lezen voordat je een mening geeft over iets wat je denkt terwijl je het eigenlijk niet weet.

"Bij de harde kern zitten vaak de meer intellectuele figuren uit de midden- en hogere klasse. Zij hebben meestal ook een baan"

http://www.ministerievanjustitie.nl/...enmerk/daders/

AyneRand 6 april 2004 22:23

Citaat:

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door TomB

1) Ik zal zowiezo nergens echt veel mensen vinden die meer dan 500.000 euro per jaar verdienen. Ik had het echt niet over mensen die stinkend rijk zijn é. De stelling was "Criminaliteit is gerelateert aan armoede en uitsluiting, aan niets anders" dus een normale verdiener is dus niemand uit de armoede ok!!!!
Lees dus eerst goed op welke dingen ik een opmerking maak voordat je zegt dat het onzin is wat ik vertel ok? :roll:

2) Wil je nu zeggen dat alle mensen die minder dan 30.000 euro per jaar verdienen in de armoede grens bevinden? Laten we hopen van niet kerel.

3) Wat heeft mijn salaris met dit onderwerp te maken? En denk je nu echt dat ik mijn salaris hier effe op het net ga bekend maken?

Mensen die maar 30.000 euro net per jaar verdienen zijn sukkels ...

illwill 6 april 2004 22:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door AyneRand
Citaat:

Mensen die maar 30.000 euro net per jaar verdienen zijn sukkels ...

Alé ten eerste zet je er nu inneens net :roll: bij maar goed, ik weet niet wat jij normaal vind maar ik vind iemand die 100.849 bef net per maand verdiend echt geen sukkelaar hoor!!!!!!!!!!!!!!!! :lol: :lol: Zelfs niet als het brut was.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:52.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be