largo_w |
4 december 2008 12:44 |
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
(Bericht 3839741)
Het is niet omdat Fortis bank failliet zou gaan zonder overheidsinterventie dat daarom het aandeel van de holding waardeloos zou zijn. Sommigen beweren dat ten onrechte. Bij failliet van de bank hadden de aandeelhoudes nog de verzekeringmaatschappij welke zonder problemen is.
|
£
Uw idee lijkt me niet te kloppen... Banken hebben massas veel schulden en moeten die allemaal afbetalen in geval van faïllissement of toch zoveel mogelijk (laatste in de wachtrij hier zijn aandeelhouders zoals u wel weet). Nu als die bank deel uitmaakt van een groep/holding dan zullen de derden die geld tegoed hebben van die banken die gelden kunnen recupereren op ALLE activiteiten van dat bedrijf. En gezien die banken zodanig veel lenen en terug verder verlenen (maar niet meer terug krijgen :?) krijg je een probleem...
Al heel zeker in het geval van "a run t the bank" dus wanneer iedereen zijn geld gaat afhalen... nee nee ik denk dat u verkeerd zit indien fortis bank (nederland, belgië, ...) faïlliet was gegaan was de hele groep op -10€/aandeel geëindigt (in de praktijk dus 0)...
Citaat:
De verzekeringsmaatschappij moet niet opdraaien voor de schulden van de bank.
|
waarom niet?
Citaat:
Voor de quasi gratis weggave van de verzekeringsmaatschappij dienen de aandeelhouders vergoed te worden (en dan spreken we nog niet van het vastgoed van Fortis, wat een 100 procent dochter is van de verzekeringen).
|
het vastgoed zat in die verzekeringstak denk ik... Mij lijkt de "quasi gratise weggave van de verzekeringstak" (zoals je zegt) de pasmunt te zijn geweest... de terugbetaling voor het risico die bnp nam.
Citaat:
Als de aandeelhouders niet fair vergoed worden voor de onteigening van hun bezittingen dan krijgen we inderdaad rechtszaken tot 2030
|
dat is niet het probleem dat ik in deze draad wil aanwijzen!!!
|