Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Nederandse werkgevers zien geen problemen met allochtonen. (https://forum.politics.be/showthread.php?t=115818)

filosoof 7 december 2008 13:06

Nederlandse werkgevers zien geen problemen met allochtonen.

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Forum.NL
TrendMeter 2008:
Werkgevers over Nieuwe Nederlanders
MKB-bedrijven met allochtonen in dienst stijgt naar 75%
90% werkgevers ziet geen spanningen op de werkvloer

Voor het tweede jaar publiceert FORUM de TrendMeter, de monitor onder werkgevers in het middenbedrijf over de positie van allochtonen. De uitkomsten van de tweede meting, uitgevoerd door Motivaction, vallen erg positief uit. Het bedrijfsleven verstevigt duidelijk zijn voorsprong op de overheid. Het aandeel bedrijven met (niet-westerse) allochtonen in dienst is vergeleken met 2007 14% toegenomen. Driekwart van de bedrijven (20-100 werknemers) heeft ten tijde van het onderzoek minstens één allochtoon in dienst.
Lees alles bij de bron en hier:
http://www.parool.nl/parool/nl/30/EC...ochtonen.dhtml

In Vlaanderen is dat wel enigszins anders. Invloed van het VKW ea rechtse organizaties?? Of hebben Vlaamse werkgevers gewoon een andere mentaliteit dan Nederlandse?

hotschizodiscocop 7 december 2008 13:07

Nederlanders zijn dan ook veel slimmer.

Mambo 7 december 2008 17:21

In Nederland zijn het al de buitenlanders die Nederlanders werk geven.

Vorenus 7 december 2008 17:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door hotschizodiscocop (Bericht 3845158)

Vooral in het dom zijn.

Marie van de koster 7 december 2008 17:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door hotschizodiscocop (Bericht 3845158)

8O8-):oops::?:?:?

HAMC 7 december 2008 17:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door filosoof (Bericht 3845157)
In Vlaanderen is dat wel enigszins anders. Invloed van het VKW ea rechtse organizaties?? Of hebben Vlaamse werkgevers gewoon een andere mentaliteit dan Nederlandse?

Of, misschien hebben de allochtonen hier een andere mentaliteit.

Oh! Racisme?

Sus Iratus 7 december 2008 18:26

Citaat:

Het is het tweede jaar dat Forum, instituut voor multiculturele ontwikkeling, deze meting over de opvattingen van werkgevers in het middenbedrijf over allochtonen heeft laten verrichten.
Vaag pro-multicul clubje laat onderzoek verrichten door commerciëel bureau. Tja, wiens brood men eet, diens woord men spreekt.

alice 7 december 2008 19:29

De situatie is anders denk ik; er zijn grote groepen Antillianen, Surinamers, Indoniesiers, tegenover de traditionele groepen van Marokkanen en Turken. Grotere diversiteit in groepen kan verschil maken. De meest Nederlandse allochtonen spreken ook veel beter de taal, helpt mogelijk ook? En kan ook verschil zijn in motivatie, in Nederland is de werkloosheiduitkering beperkt.

Derk de Tweede 7 december 2008 20:04

Op mijn werk werken geen allochtonen, de Surinamers en Indo's reken ik tot volledige Nederlander, ze zijn immers volledig geïtegreerd.
Kennis van de Nederlandse cultuur en geschiedenis is een must voor de meeste functies.
Slechts één keer is in het magazijn een Marokkaan aangenomen, die na een maand zijn biezen kon pakken. Hij weigerde om opdrachten van een vrouwelijke groepsleider uit te voeren omdat ze vrouw was.
Verder handelde hij in gsm's die van een vrachtwagen waren gevallen. Maar ik hoop toch dat we wat meer allochtonen in dienst kunnen nemen.

alice 7 december 2008 22:14

Hoezo; GSM nodig?

praha 7 december 2008 22:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door HAMC (Bericht 3845843)
Of, misschien hebben de allochtonen hier een andere mentaliteit.

Oh! Racisme?

dat zou dan net geen racistische uitlating zijn, HAMC
( of bedoelde je dat het heersend racisme zou maken dat ze hier een andere mentaliteit kennen ? )

praha 7 december 2008 22:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door alice (Bericht 3846029)
De situatie is anders denk ik; er zijn grote groepen Antillianen, Surinamers, Indoniesiers, tegenover de traditionele groepen van Marokkanen en Turken. Grotere diversiteit in groepen kan verschil maken. De meest Nederlandse allochtonen spreken ook veel beter de taal, helpt mogelijk ook? En kan ook verschil zijn in motivatie, in Nederland is de werkloosheiduitkering beperkt.

je noemt hier zowat alle redenen op een rijtje om de betwiste 'verrijking' _nu ze toch al aan de gang is_ uit te breiden en te ondersteunen

praha 7 december 2008 22:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door alice (Bericht 3846327)
Hoezo; GSM nodig?

:-)

HAMC 7 december 2008 22:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door praha (Bericht 3846333)
dat zou dan net geen racistische uitlating zijn, HAMC
( of bedoelde je dat het heersend racisme zou maken dat ze hier een andere mentaliteit kennen ? )

Neen, dat denk ik niet.

praha 7 december 2008 22:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door HAMC (Bericht 3846358)
Neen, dat denk ik niet.

wat bedoelde je dan wel precies ?
het is me redelijk onduidelijk

Zoethout002 7 december 2008 22:32

Elk nieuwsbericht spreekt zichzelf weer tegen :lol:

Ik ken werkgevers die buitenlanders aannemen en ze zo hard laat werken dat ze de dag daarna niet meer komen :roll:

Mambo 8 december 2008 10:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zoethout002 (Bericht 3846371)
Elk nieuwsbericht spreekt zichzelf weer tegen :lol:

Dat is me ook al dikwijls opgevallen.

MisterXYZ 8 december 2008 11:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door filosoof (Bericht 3845157)

Inderdaad 'filosoofke' in den belziek is dit helemaal anders, hier zegt de samenleving op enkele zoals u na " voor multicul neen bedankt, da die eens in hun herkomst landen gaan werken om daar de samenleving rijker te maken, inplaats van ons komen armer te maken"
Het is toch wel duidelijk zo, dat de meeste hoop v/d vreemdelingen, op onze kosten leven, hun verstrekt door onze sociale zekerheid diensten, of niet soms?

De vlaamse werkgevers weten maar al te goed dat de meerderheid in onze samenleving niet opgezet is met vreemdelingen die in hun huizen komen rondlopen (werkjes uitvoeren!) om dan achteraf bestolen te worden door diezelfden die daar de situatie goed in zich opgenomen hebben om gratis hun huis binnen te breken en alles te stelen wat kostbaar (ook emotionele dingen) en niet te zwaar is. Hetzelfde geldt voor het vreemde werkvolk op de werkvloeren van onze bedrijven, omdat de meeste autochtonen, liefst niet willen samenwerken met vreemdelingen.

Ikzelf heb dit meegemaakt: na een bestelling via internet, stond er op zekere dag een vreemdeling voor m'n deur om dit pakje te komen afgeven. Ik heb dit geweigerd om dit te aanvaarden en heb hem wandelen gestuurd. (in het vervolg bestel ik niks méér via internet)
Enkele dagen later stond er een autochtoon voor m'n deur met ditzelfde pakje, toen heb ik dit ontvangen met veel plezier! die pakjes dienst had het begrepen. Ik ben daarna wel enkele dagen angstig geweest omdat je nooit wéét of die vreemdelingen wel of géén aanslag willen plegen. Ik kan u meedelen dat alles goed is afgelopen, ik heb géén aanslag moeten ondergaan!!.

alice 8 december 2008 12:33

Mister XYZ gelukkig staat u geen model voor de gemiddelde Belg en nog minder voor de gemidddelde werkgever!
De gemiddelde Belg is in tegenstelling tot u blijkbaar iemand die juist wil dat iedereen, ook kinderen van migranten aan het werk gaan en daarbij een minimale arbeidsattitude ontwikkelen, voldoende om werkgevers gelukkig genoeg te maken om hen in dienst te houden.
Wat u doet, iemand wegsturen omdat de kleur van diene mens u niet bevalt terwijl die gewoon ene pakje komt afgeven is beschamend; dat is rascisme en geeft Vlamingen een slechte reputatie, gelukkig hebben de meeste mensen gezond verstand en laten ze uw gedrag achterwege!

lantjes 8 december 2008 13:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door alice (Bericht 3846990)
Mister XYZ gelukkig staat u geen model voor de gemiddelde Belg en nog minder voor de gemidddelde werkgever!
De gemiddelde Belg is in tegenstelling tot u blijkbaar iemand die juist wil dat iedereen, ook kinderen van migranten aan het werk gaan en daarbij een minimale arbeidsattitude ontwikkelen, voldoende om werkgevers gelukkig genoeg te maken om hen in dienst te houden.
Wat u doet, iemand wegsturen omdat de kleur van diene mens u niet bevalt terwijl die gewoon ene pakje komt afgeven is beschamend; dat is rascisme en geeft Vlamingen een slechte reputatie, gelukkig hebben de meeste mensen gezond verstand en laten ze uw gedrag achterwege!

1.000.000 Vlamingen is natuurlijk niet de helft maar toch al ruim 20%....Als je dan bedenkt dat ook 1 op 3 kiezers van de multikulverdedigers bij uitstek, de sossen, eveneens van migranten niets moet hebben....

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:25.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be