![]() |
Hoe komt 2008 in het geschiedenisboek van Belgie
Niet uw wens ,maar uw inschatting.
|
Tom Boonen die cocaine introduceert aan de weldenkende Vlaamse burgerij die hem zou loven moest hij tien duvels hebben gedronken en een feestje zou hebben gebouwd maar nee, één lijn coke is je ziel aan de duivel verkopen. Arm Vlaanderen!
|
:cheer: Leterme kan het niet aan :cheer:
:boo: en sleurt ons allemaal mee :boo: |
Citaat:
neem dan maar puntje 2 voor mij. |
Ik vrees dat 2008 in de Belgische geschiedenis zal komen als het jaar waar 9 jaar wanbelijd is doorprikt. Het jaar waarin is uigekomen hoe belachelijk licht dat "paarse" project is geweest. En hoe redicuul debiel het was om anderhalf jaar weg te gooien aan futiele onbeduidende luxeprobleempjes en andere taalpesterijtjes van fröbelniveau.
2008 als jaar waarin de Belgen terug met de voeten in de realiteit werden gepland. Na 8 jaar paarse verwaarlozing maar economisch goede tijden die dat compenseerden en 18 maand infantiele nietsdoen met een aanstormende economische krisis in zicht wordt België terug wakker in deze wereld. Het is een harde schok geworden die ons nog jaren zal heugen in onze geldbeugel. |
een ander jaar, zelfste gedester en oja de kredietcrisis
|
Het jaar duurde 365 dagen en de CD&v heeft geen 5 minuten politiek moed gevonden !
Het blijven tsjeven !! |
Ja, er is natuurlijk de economische crisis, die zich overigens naar mijn aanvoelen nog feller zal doorzetten in 2009. Maar goed, ik zou dat niet typisch Belgisch willen noemen.
Ik meen dat, voor wat België betreft, het jaar 2008 zal herinnerd worden als het jaar waarin de polarisatie pas echt duidelijk werd. Zelfs diegenen die het altijd wilden ontkennen, hebben nu gemerkt en ervaren dat er in België wel degelijk verschillende bevolkingsgroepen zijn, die alsmaar verder uit elkaar groeien. Overigens is eveneens duidelijk geworden dat Brussel zich verder en meer dan ooit tevoren als een rebel gedraagt binnen het Belgisch bestel. Het lijdt dan ook geen twijfel dat de grote meerderheid der bevolking, zowel in Vlaanderen als in Wallonië, over afzienbare tijd Brussel tot de orde zal moeten roepen. Als men daar te lang mee wacht, zal het voor België zelf te laat zijn. Een op zich reeds met haken en ogen aan elkaar hangend geheel, kan zich dergelijke splijtzwam niet veroorloven. Voor het overige, en meer specifiek op politiek vlak, zal 2008 weinig meer geweest zijn dan een aanloop naar de verkiezingen van juni 2009. Indien de bevolking, zowel in Wallonië als in Vlaanderen, daarbij de huidige meerderheidspartijen niet fel afstraft, zal België nog een tijdje blijven verder laveren. In het andere geval luiden de doodsklokken voor de artificiële constructie, die België heet. Wat mij niet belet van u allen, Vlamingen, Walen, Brusselaars, Belgicisten, Nationalisten, Separatisten, en welkdanige andere isten, oprecht een gezond en gelukkig 2009 toe te wensen. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Zoals 1829 : niet dus.
|
Citaat:
|
De Vlaams nationalistische partijen behaalden in de peilingen de meerderheid.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
mvg. sint ignacius |
Citaat:
Ze onderscheiden zich in dat geval duidelijk van de SP-A en VLD Als hun visie op de toekomst van Belgie te vaag blijft ,zullen ze een stille dood sterven. |
Citaat:
|
regeringscrisissen gaan typisch economische crisissen vooraf. Je kunt stellen dat dankzij de crisis, de besluiteloosheid is omgetoverd naar actie. Eerst de banken redden, dan kwam ineens de luchtvaartindustrie ??, nu komen de autobedrijven,
En zoals we zagen anno 1972 de eerste die uit de pot eet heeft het geld (dat was toen de steenkoolindustrie-staalindustrie), de tweede een beetje minder en de rest zal op zijn kin mogen kloppen. Dus dat effect moet nu nog komen. De bedrijven vallen stil, 1�*-20% minder productie, moest je December alleen extrapoleren over een jaar, dan spreek je van een recessie van -50% output in de industrie volgens mij. |
Hugon Claus is dood..............
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:49. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be