Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Buitenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=65)
-   -   Belangrijke EU-maatregel vandaag van kracht (https://forum.politics.be/showthread.php?t=115849)

Derk de Tweede 8 december 2008 12:25

Belangrijke EU-maatregel vandaag van kracht

Kromme komkommers mogen weer
Uitgegeven: 12 november 2008 12:00
Laatst gewijzigd: 12 november 2008 14:58

BRUSSEL - Kromme komkommers, gebogen wortels en ander vreemdgevormd fruit mag vanaf juli weer terug in de winkel.

De 27 EU-landen hebben woensdag veel van de huidige EU-regels voor verplichte afmetingen afgeschaft.
Na jarenlang vergaderen bereikte men op 12 november een akkoord, dat vandaag, 8 december van kracht wordt!

nu.nl

Zo zie je maar, de EU doet ook nog wel goeie dingen hoor.

http://www.nu.nl/news/1835748/34/rss...ogen_weer.html

D'ARTOIS 8 december 2008 12:49

Helemaal gek of half gek?

liberalist_NL 8 december 2008 13:56

Anti-discriminatiewetgeving voor fruit kan klaarblijkelijk sneller dan voor mensen.

C2C 8 december 2008 18:17

Bedankt dat je mijn boodschapje van het sub-forum milieu, hier als apart topic opent.

Inderdaad: het tijdperk van de fascistische komkommers is bijna over.

Decennia-lang heeft de EU terroristische aanslagen gepleegd op ons smaak-, genot-, en denk-vermogen en op onze keuzes als consumenten, allemaal en alleen maar om kleine boeren kapot te maken en grote agro-industriële bedrijven voor te trekken.

Gelukkig ziet men daar stilaan de waanzin daar in.

In perfecte samenloop met de ineenstorting van het kapitalisme, stort ook de tirannie van het geuniformiseerde, gestandaardiseerde, geindustrialiseerde eenheidsvoeder ineen.

EUROPEANEN MOGEN EINDELIJK TERUG VOEDSEL ETEN. REVOLUTIONAIR!

Andro 8 december 2008 18:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door D'ARTOIS (Bericht 3847017)

Knettergek!

Derk de Tweede 8 december 2008 19:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door C2C (Bericht 3847848)
Bedankt dat je mijn boodschapje van het sub-forum milieu, hier als apart topic opent.

Inderdaad: het tijdperk van de fascistische komkommers is bijna over.

Decennia-lang heeft de EU terroristische aanslagen gepleegd op ons smaak-, genot-, en denk-vermogen en op onze keuzes als consumenten, allemaal en alleen maar om kleine boeren kapot te maken en grote agro-industriële bedrijven voor te trekken.

In perfecte samenloop met de ineenstorting van het kapitalisme, stort ook de tirannie van het geuniformiseerde, gestandaardiseerde, geindustrialiseerde eenheidsvoeder ineen.

En nu nog het rokertje weer terug in het café.

Sjaax 8 december 2008 22:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door C2C (Bericht 3847848)
Decennia-lang heeft de EU terroristische aanslagen gepleegd op ons smaak-, genot-, en denk-vermogen en op onze keuzes als consumenten.

Idd.
Maar ik heb toch een ietwat andere interpretatie. De EU is te bureaucratisch; het duurt tijden vooraleer een besluit genomen en weer veranderd kan worden. Een democratisering van de EU is hoognodig. Met bijvoorbeeld moties in het Europese Parlement die direct misstanden aan de kaak kunnen stellen.

Derk de Tweede 9 december 2008 12:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Sjaax (Bericht 3848295)
Idd.
Maar ik heb toch een ietwat andere interpretatie. De EU is te bureaucratisch; het duurt tijden vooraleer een besluit genomen en weer veranderd kan worden. Een democratisering van de EU is hoognodig. Met bijvoorbeeld moties in het Europese Parlement die direct misstanden aan de kaak kunnen stellen.

O.K.
Eerste motie: De EU zal zichzelf opheffen wegens wanprestaties.

Vorenus 9 december 2008 12:09

geld die kromming ook voor dildo's en vibrators?

Tommm 9 december 2008 12:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hellfigger (Bericht 3848696)

Vetzak :)

Derk de Tweede 9 december 2008 14:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hellfigger (Bericht 3848696)

Bananen vallen niet onder die regeling!

Steben 9 december 2008 14:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede (Bericht 3846973)
Zo zie je maar, de EU doet ook nog wel goeie dingen hoor.

Hmmm, "goeie" dingen =/= afschaffen slechte dingen
of wel?

Derk de Tweede 15 februari 2009 14:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door D'ARTOIS (Bericht 3847017)

Hat is toch echt waar!

kelt 15 februari 2009 16:41

Nu kunnen alle tuinbouwers,die zich al die lange jaren kromgewerkt hebben om RECHTE komkommers te leveren een aanzienlijke schadevergoeding eisen.Tenslotte is al hun moeste arbeid met één pennentrek irrelevant geworden.Geen "meerprijzen" meer omdat je komkommers recht zijn....

Mogelijk kan de EU een begeleidende maatregel uitdenken.Een voorstel zou kunnen zijn om kromme- en rechte komkommers te voorzien van een apart bijschrift dat zou kunnen luiden: "KROMME" komkommers en "RECHTE" komkommers.In de hoop dat zich een aparte markt ontwikkelt voor de 2 sub-species van betreffende etenswaren...

Het lijkt mij ook nuttig dat ,naar traceerbaarheid en klasseerbaarheid toe de EU adviezen inwint omtrent gelokaliseerde etikettering.Wat voor een Vlaming nog "recht" staat is voor een Nederlander misschien al "hartstikke krom"...hetgeen weer aanleiding zou kunnen geven tot misverstanden...en blablabla.... :lol:

:?

IronChef 15 februari 2009 21:43

Uitstekend! Eindelijk heeft men komaf gemaakt met deze schandelijke discriminatie die regelrecht indruist tegen de universele rechten van de fotosynthetische wezens.

Derk de Tweede 28 juni 2009 15:44

Vandaag eindelijk zover, het is goedgekeurd en bekrachtigd.
Snel werk.
http://frontpage.fok.nl/nieuws/11326...krom-zijn.html

willem1940NLD 29 juni 2009 15:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede (Bericht 4201467)
Vandaag eindelijk zover, het is goedgekeurd en bekrachtigd.
Snel werk.
http://frontpage.fok.nl/nieuws/11326...krom-zijn.html

Deze vond ik wel goed, daar:
Citaat:

fotoboek no homepage

quote:
Op zondag 28 juni 2009 @ 14:02 schreef Dark_Prince het volgende:
En bananen recht?

Dan zouden ze niet in hun schil passen. Gekkie.
;-)

Raven 29 juni 2009 17:03

Ik ben blij dat ze op Europa zich bezighouden met de dingen waar de mensen echt een boodschap aan hebben.

Wimpeus 30 juni 2009 10:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Raven (Bericht 4203734)
Ik ben blij dat ze op Europa zich bezighouden met de dingen waar de mensen echt een boodschap aan hebben.

Doet mij een beetje denken aan die farce met de melkboeren.
Toen die 'en masse' naar Brussel trokken om onder het raam van de Europese instellingen te protesteren tegen de voor hen onleefbare omstandigheden, was het allerbelangrijkste die dag voor onze Europese politici te beslissen wie er in godsnaam commissievoorzitter zou worden. Alsof die beslissing maar 1/1000ste van impact heeft in vergelijking met een duurzame oplossing voor de melkboeren.

Derk de Tweede 30 juni 2009 12:00

In iedergaval kan mijn dochter volgend jaar haar mobiel met die van mij opladen.
Of ik dat prettig vind is maar de vraag!

http://www.nos.nl/nos/artikelen/2009...93983A7EA.html

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:42.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be