Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Over koetjes en kalfjes... (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=9)
-   -   Puree of aardappelen? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=115863)

Renesse 8 december 2008 22:10

Puree of aardappelen?

Wat verkies je in de mess bij je "voedsel"?

Daimanta 8 december 2008 22:17

Ik vind puree over het algemeen beter te verdragen dan die massale aardappelen. Hoewel, van puree kan je geen patat maken.

Keuzes, mensen....

berre 8 december 2008 22:18

GEBAKKEN aardappelen!!

gekookt is lekker
puree is lekker

maar aardappelen komen pas tot hun ware recht wanneer ze, uiteraard na reeds gekookt te zijn, in de pan terecht komen om daar lekker wat te liggen spruttelen totdat er een lekker krokant laagje op komt. in de pan nog wat plaats overlaten om spek te bakken en een eike bij te gooien. en waneer dat alles op uw bord ligt te wachten om op gegeten te worden, nog een klets majonaise vooraleer ge begint!

nubian 8 december 2008 22:21

1 Bijlage(n)
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door berre (Bericht 3848267)
GEBAKKEN aardappelen!!

gekookt is lekker
puree is lekker

maar aardappelen komen pas tot hun ware recht wanneer ze, uiteraard na reeds gekookt te zijn, in de pan terecht komen om daar lekker wat te liggen spruttelen totdat er een lekker krokant laagje op komt. in de pan nog wat plaats overlaten om spek te bakken en een eike bij te gooien. en waneer dat alles op uw bord ligt te wachten om op gegeten te worden, nog een klets majonaise vooraleer ge begint!

Bijlage 42669

Duupje 8 december 2008 22:21

Ik sluit mij volledig bij ons nuubje aan !

:cheer: nubian :cheer:

Bobke 8 december 2008 22:23

Is puree geen voedsel en geen aardappel ?

berre 8 december 2008 22:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bobke (Bericht 3848279)
Is puree geen voedsel en geen aardappel ?

gekkie toch! :lol:

nubian 8 december 2008 22:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Duupje (Bericht 3848275)
Ik sluit mij volledig bij ons nuubje aan !

We moeten berre hiervoor bedanken sweetieken:-P
:cheer:Duupje:cheer:

berre 8 december 2008 22:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door nubian (Bericht 3848282)
We moeten berre hiervoor bedanken sweetieken:-P
:cheer:duupje:cheer:

:cheer: duupje :cheer:

Mitgard 9 december 2008 00:43

meestal zijn er ook frieten of kroketten.

dat is het enige wat ge met nen aardappel kunt doen om die iet of wat eetbaar te maken.

Dronkoers 9 december 2008 02:48

Koud met mayo en ajuin

Nelle 9 december 2008 09:47

Citaat:

GEBAKKEN aardappelen!!

gekookt is lekker
puree is lekker

groot gelijk

Txiki 9 december 2008 09:49

Citaat:

GEBAKKEN aardappelen!!

gekookt is lekker
puree is lekker

Vlamingen en gastronomie... een moeilijke combinatie?

Txiki 9 december 2008 10:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nelle (Bericht 3848550)
groot gelijk

lekker vettig en ongezond mmmmm :|

Jazeker 9 december 2008 11:14

Citaat:

GEBAKKEN aardappelen!!

gekookt is lekker
puree is lekker

De snippertjes ajuin niet vergeten :cheer:

Bobke 9 december 2008 11:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door berre (Bericht 3848281)
gekkie toch! :lol:

Ik vind de vraagstelling een beetje vreemd en veel te weinig keuze mogelijkheden.
Waarom niet: hoe hebt ge uw aardappel het liefst:
Gewoon gekookt.
Gestoomd.
Pure
Stoemp
Gebakken
Frietjes.
Kroketten
Anders

Tavek 9 december 2008 12:16

Citaat:

GEBAKKEN aardappelen!!

gekookt is lekker
puree is lekker

Veel te vettig naar mijn goesting.

Renesse 9 december 2008 13:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bobke (Bericht 3848659)
Ik vind de vraagstelling een beetje vreemd en veel te weinig keuze mogelijkheden.
Waarom niet: hoe hebt ge uw aardappel het liefst:

Omdat het een dilemma is. Af en toe ga ik eten in dergelijke kantines en daar hebben ze meestal enkel puree of gekookte aardappelen. Er is een dagmenu waar vaak standaard gekookte aardappelen bij staan en toch gooien ze altijd direct van die walgelijke puree op mijn bord. Bovendien schijnt iedereen puree te nemen als ik rond mij heen kijk.

Ik wou eens weten of jullie dat nu werkelijk verkozen boven echte aardappelen.

Dronkoers 9 december 2008 14:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Txiki (Bericht 3848552)
Vlamingen en gastronomie... een moeilijke combinatie?

Gastronomie... voor wat is da nu weer goed ;-)

Steben 9 december 2008 14:11

Gezien de context die Renesse schetst heb ik voor puree gekozen, omdat ik kantine-aardappelen niet zo vertrouw.

Maar vast genoeg gekookte (geen "witte" bloempatatten:evil:, dank u) koude "gele" patatjes met wat mayo en peterselie zijn ook fantastisch in de zomer.

Rösti is ook goddelijk.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:06.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be