![]() |
*Voorspel de doden van 2009*
Er leven zo’n 6,7 miljard zielen op deze planeet. Die moeten er binnen dit en pakweg 120 jaar allemaal aan geloven. Dat zijn er ruim honderd per minuut. Een hele job. Het lijkt wel alsof de mensen, door zich zo fanatiek voort te planten, de Dood willen afmatten tot Hij er zelf het bijltje bij neerlegt.
Iets zegt mij dat dit plannetje niet werkt. Hooguit raakt de Dood wat achterop met Zijn werk, wat de stijgende levensverwachting van deze 6,7 miljard zielen kan verklaren. Maar dood gaan ze. En dankzij de Dood kan ook deze wedstrijd overleven, wat toch het belangrijkste is van al. Daarom de volgende oproep, voor het te laat is: VOORSPEL DE DODEN VAN 2009 Geef ten laatste op 31 december 2008 tien namen van bekende Belgen op die in 2009 zullen overlijden. Wie de meeste doden kan voorspellen wint. Lees echter eerst aandachtig het reglement: - Je mag vanaf nu je lijstje publiceren en t.e.m. 31 december 2008 aanpassen. - Je lijst bevat max. 10 namen van bekende Belgen die je rangschikt volgens sterftekans. Als het nummer 1 van je lijstje sterft, krijg je 10 punten, voor het nummer 2 krijg je 9 punten, etc. De punten zijn alleen van belang bij een ex aequo, aangezien in de eerste plaats het aantal juist voorspelde doden telt. - De sterfdatum moet in 2009 vallen. - Het is verboden de mensen die je nomineert eigenhandig het graf in te stampen (op straffe van diskwalificatie). - Het gaat hier om voor 1 januari 2009 nog levende, niet-fictieve bekende Belgen die het soort bekendheid genieten dat een gemiddelde sterveling niet te beurt valt, bijvoorbeeld omwille van bijzondere culturele, sportieve, politieke of andere verdiensten. Hun dood moet de kranten halen. De oudste man of vrouw van België nomineren is niet toegelaten (indien zij geen andere verdienste hebben dan oud te zijn). Bij twijfel hakt de jury (Den Duisteren Duikboot) de knoop door. Verder is goed om weten: - Als alle inzendingen binnen zijn, stel ik ter informatie een lijst op van de genomineerden (op 1 de persoon die het meest genomineerd is). - Indien een van de genomineerden sterft, wordt dat in deze topic bekendgemaakt (door mij of door de eerste die het verneemt, bij voorkeur met bronvermelding). Daarop volgt telkens een tussenstand. - Inspiratie kunt u opdoen bij de vorige editie - http://forum.politics.be/showthread.php?t=99171 - die haar ontknoping nadert. Ter info: De oud-winnaars van deze wedstrijd zijn… 2003: Janmettepet 2004: Antigone 2005: Percalion 2006: (geen editie) 2007: Percalion 2008: (nog niet bekend) Toppers van toen: 2003: Fabiola 2004: Karel Dillen 2005: Karel Dillen 2006: (geen editie) 2007: Karel Dillen 2008: Fabiola Uw ceremoniemeester, Den Duisteren Duikboot |
'kijk mij en mijn doodsobsessie. cool hé'
*geeuw* |
Citaat:
|
Citaat:
of wat. :roll: |
1. Lei Clijsters
2. Fabiola 3. Noël Slangen 4. Gaston Bergmans 5. Kardinaal Danneels 6. Albert II 7. Michel Verschueren 8. Jean-Marie Pfaff 9. Filip De Winter 10. Prins Gabriël (ooit moet ik gelijk krijgen :-)) |
1. La Esterella (Esther Lambrechts)
2. Leo Tindemans 3. Jos Ghysen 4. Gaston Berghmans 5. Rik De Saedeleer 6. Nand Buyl 7. Yvonne Verbeeck 8. Lutgart Simoens 9. Roger Moens 10.Rik Coppens |
1. Jenny Tanghe
2. Jan Decleir 3. Maurice Lippens 4. Eddy Wally 5. La Esterella 6. Wim Helsen 7. Jean-Pierre Van Rossem 8. Ignace Crombé 9. Leah Thys 10. Roger Verhiest (da groen bier kan nie goed zijn) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
nu weet ik nog altijd niet wie er in uw avatar een vis opblaast hé. |
1. Obama
2. Osama 3. Greenspan 4. Lippens 5. Fabiola 6. Albert 7. Sinterklaas 8. Ratzinger 9. Vic Anciaux 10. Danneels |
Jan Hoet
Fabiola Walter Capiau ... |
1. Jan Decleir
2. Gaston Berghmans 3. - 4. - 5. Fabiola 6. Eddy Wally 7. - 8. Albert II 9. Martine Tanghe 10. - |
1. Bert Anciaux ( Maar die begint dan ws opnieuw onder een andere naam)
2. Jean-Luc Dehaene 3. Celi Dehaene 4. Eddy Wally 5. Mariëtte ( vrouw van Eddy ken haar naam niet..) 6. Frank Vandenbroucke ( hehe twee kansen) 7. Eddy Merckx 8. Paul Van Himst 9. La esterella 10. Keihardanaal Danneels |
Citaat:
|
Citaat:
|
'kijk eens hoe cynisch ik over de dood praat. ik met mijn bizarre doodsobsessie. ja, ik ben een beetje bizar zo. en een beetje duister. hoo hoo. ik ben vast KEI interessant voor psychologen. hoo hoo.'
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:25. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be