![]() |
Minister van Energie in de VS ?
Volgens NBC zou Obama Steven Chu benoemen als minister van energie.
http://en.wikipedia.org/wiki/Steven_Chu Eindelijk ? Ten eerste is het een Chinese Amerikaan, en ten tweede een doorgewinterde academicus. We zien zulke figuren zelden terug in de politiek. Ik vind dit een topzet van Obama. Nu nog eens goed kijken wat voor beleid hij gaat voeren ivm de energieonafhankelijkheid die de VS nastreeft en de verhoging van het aandeel groene energie. |
Normaal gezien wordt je minister na verkozen te zijn.
Heeft deze wetenschapper zich aangeboden op een verkiezingslijst? |
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik hoop gewoon dat hij zich niet te snel gaat frustreren aan de inertie van het politiek systeem en vooral aan de politiek zelf.
Nu, als hoogleraar en director van een onderzoekscentrum is hij al wat gewoon, maar het zou geen kwaad kunnen om een paar politieke beesten naast hem te zetten die hem kunnen begeleiden. Kwa visie en kennis gaat die man waarschijnlijk een gans kabinet op zijn eigen kunnen zijn. Ik zie het hem nog doen, Phd studenten gebruiken om zijn beleid te vormen :D |
Amerikaanse ministers zijn slechts zelden verkozen politici, en slecht is dat niet perse.
Chu is een Nobelprijswinnaar en een lid van de Academia Sinica, het hoogste academisch orgaan in Taiwan, dat ook mensen uit het buitenland toelaat. Kortom, een man met ideeen, die niet afhankelijk is van opiniepeilingen. |
Citaat:
Veel, zoniet de meeste, van de Cabinet Secretaries zijn mensen die voorheen geen verkozen mandaat bekleed hebben. Het gaat per slot van rekening om mensen die aangeduid worden door de president. |
Of Chu een goed minister is zullen we nog zien. Ik heb daar geen mening over. Het is overigens niet omdat je een briljant wetenschapper bent dat je een goed minister bent. Maar het één sluit het andere natuurlijk ook niet uit.
|
Citaat:
|
Chu is vooral een kerel die fantastische doorbraken maakt op het vlak van cellulose biobrandstoffen. Hij is niet voor niets baas van het Energy Biosciences Institute: http://www.energybiosciencesinstitute.org/
http://www.youtube.com/watch?v=pLr4YbStc0M Bizar nochtans, want vloeibare biobrandstoffen van de tweede generatie -- Chu's paradepaardje -- zijn veel minder efficient dan de conversie van diezelfde biomassa in gecombineerde warmte en electriciteit (CHP) waarmee ge electrische wagens kunt aandrijven. Enfin, Chu zal dat zelf wel weten veronderstel ik. Hij ligt nochtans stevig in bed met Braziliaanse ethanol-fabrikanten en met de jongens van BP. |
Citaat:
Evenwel, nadat hij de presidentsverkiezingen gewonnen had, liet hij de volgende woorden optekenen: “Corn-based ethanol is not optimal. I’ve been a big supporter of corn-based ethanol. I come from a corn state, Illinois, and it’s a good transitional technology, but the truth is, it is not as efficient as what the Brazilians are doing with sugar cane.” |
Citaat:
Hopelijk gaan de adviseurs van Obama dat dus inzien. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
goede zet van obama.
|
Citaat:
Of hij moest eigenlijk niet zoveel drastisch doen - mar waarom zou je dan een professor gaan halen, he? |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:02. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be