Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Buitenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=65)
-   -   Politiekogel doodt 15-jarige in Melbourne (https://forum.politics.be/showthread.php?t=115995)

bloedverwant 12 december 2008 12:30

Politiekogel doodt 15-jarige in Melbourne

12/12 Politiekogel doodt 15-jarige in Melbourne

*knip*

Jaani_Dushman 12 december 2008 12:43

Gevaarlijke leeftijd, precies...

Geert C 12 december 2008 13:54

Linkje.

Gewapend met messen, kwam dreigend en schreeuwend op de politie af, liet zich niet stoppen door pepperspray en waarschuwingsschoten... :|

Op 't eerste zicht in niets te vergelijken met Griekenland.

bloedverwant 12 december 2008 14:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Geert C (Bericht 3854725)
Linkje.

Gewapend met messen, kwam dreigend en schreeuwend op de politie af, liet zich niet stoppen door pepperspray en waarschuwingsschoten... :|

Op 't eerste zicht in niets te vergelijken met Griekenland.

Nopes.
Wel vraag ik me af waarom die jongen dood is. Akkoord, hij was blijkbaar zo zot als een achterduer, maar konden ze hem niet stoppen met een schot in zijn benen?

maddox 12 december 2008 14:51

Ik ga daar niet op gokken, mits voldoende dolgedraait mag je een knie gewoon wegschieten, en dan komt een razende zot nog op je af.

Ook ga je er van uit de Australische politie beter getrained is dan de Belgische, en dat hoeft niet waar te zijn.

En daarenboven, je moet die jongen maar in het bovenbeen raken en de slagader te raken, dan loopt ie leeg als een gekeeld varken en is ie even dood als wanneer ie door zijn hoofd was geschoten.

D'ARTOIS 12 december 2008 16:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bloedverwant (Bericht 3854588)

*knip*

Wat moet je met een dergelijke berichtgeving? Gek van drugs, alcohol, niet een maar diverse agenten die schieten, - allemaal vreemd.

roger verhiest 12 december 2008 16:11

Ook politieagenten worden doodgeschoten, soms zelfs door andere politieagenten.
Kinderen van dertien jaar en jonger worden bewapend, getraint om vervolgens burgers af te slachten en vrouwen te verkrachten. De drugsoorlogen in Rio de Janeiro maken meer slachtoffers dan het ganse Palestino-Israëlische conflict.

Momenteel oorlogvoerende of bijna-oorlogvoerende landen willen absoluut niet afzien van het gebruik van clusterbommen. Behalve onschuldige burgers doden clusterbommen regelmatig belgische militairen die ze opruimen...

Geert C 12 december 2008 16:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bloedverwant (Bericht 3854746)
Nopes.
Wel vraag ik me af waarom die jongen dood is. Akkoord, hij was blijkbaar zo zot als een achterduer, maar konden ze hem niet stoppen met een schot in zijn benen?

Tja, volgens de Australische politiebonden had dit misschien kunnen worden vermeden als ze over tasers beschikten... :?

Waarom hebben ze die dan nog niet? 8O

Jozef Ostyn 12 december 2008 16:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door roger verhiest (Bericht 3855055)
Behalve onschuldige burgers doden clusterbommen regelmatig belgische militairen die ze opruimen...

Is het echt nodig om ook hier weer te overdrijven? Hoe "regelmatig" komen Belgische militairen om bij het opruimen van clustermunitie? Is dat al meer dan één keer gebeurt?

Jozef Ostyn 12 december 2008 16:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Geert C (Bericht 3855123)
Tja, volgens de Australische politiebonden had dit misschien kunnen worden vermeden als ze over tasers beschikten... :?

Mensenrechtenorganisaties zijn vaak grote tegenstanders van die tasers.

maddox 12 december 2008 16:47

Ook tasers kunnen gerust dodelijk zijn. En dan is de vraag, hoeveel invloed hebben ze op een dolgedraaide persoon?

Johnny Blaze 12 december 2008 17:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Geert C (Bericht 3855123)

Omdat deze marteltuigen veel te gevaarlijk zijn voor een vrije maatschappij. De drempel om ze te gebruiken ligt een pak lager dan bij een pistool. Ze zijn weer een stapje dichter naar de verdwijning van onze burgerrechten. Vee en schrikdraad, weet je.

Scherven A. Mok 12 december 2008 20:56

In australië worden veel drugs van zeer bedenkelijke kwaliteit in rondreizende labs gemaakt. De realiteit is daar een beetje harder dan hier. Ik verschiet er niet van dat ze daar met tien agenten op één man inschieten omdat ze hem niet onder controle kunnen houden. Aussies zijn hard. Zo'n gek die vol drugs zit gespoten krijg je volgens mij niet plat met een taser.

bentje 13 december 2008 09:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bloedverwant (Bericht 3854588)

*knip*

waarom geknipt?

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:53.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be