Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Fortisoplichting : advocaat gedupeerde aandeelhouders krijgt gelijk over hele lijn (https://forum.politics.be/showthread.php?t=116050)

Pierette 12 december 2008 20:37

Fortisoplichting : advocaat gedupeerde aandeelhouders krijgt gelijk over hele lijn

Fortis: Modrikamen krijgt over de hele lijn gelijk

Het hof van beroep heeft Mischaël Modrikamen en 2.000 misgnoegde Fortis-aandeelhouders vrijdagavond over de hele lijn gelijk gegeven.

(tijd) -Alle beslissingen die de Fortis-holding op 3, 5 en 6 oktober nam moeten door de aandeelhouders goedgekeurd worden.

De participatie van de Staat in Fortis Bank wordt voor 65 dagen bevroren.

Er komt een nieuw college van experten die de transacties moet onderzoeken. Onder meer Remi Vermeiren (ex-KBC) maakt er deel van uit.

De aandeelhouders van de Fortis-holding krijgen ook het recht om hun beslissing over de voortzetting bvan de activiteiten of de ontbinding van Fortis-holding te verdagen. De aandeelhouders moesten zich daarover op 19 september uitspreken.

Later meer....

Guido Baetens 12 december 2008 20:40

Zonder BNP is Fortis failliet.

Ik haal maandag al mijn geld weg van de bank.

Scherven A. Mok 12 december 2008 20:45

Compleet schandalig. Nu gaan we helemaal ultrakapitalisme krijgen. Als aandeelhouders het volledig voor het zeggen gaan krijgen gaan de werknemers helemaal worden uitgeperst.
Als je wil geld verdienen door niets anders te doen dan risico te nemen moet je achteraf niet gaan blijten. Ga anders zelf in zaken. Fortis en haar raad van bestuur heeft te hoog gegokt en met haar al die (nieuwe) aandeelhouders. Allemaal goudkoorts ja. Eigenlijk zouden die aandeelhouders die miljarden die de staat in de banken heeft gestoken moeten terugbetalen aan de belastingbetalers.

Pierette 12 december 2008 20:47

LETTERLIJK: De beslissing van het Hof van Beroep

Het hof van beroep van Brussel besliste op 18 december dat:

- De aandeelhouders krijgen het recht om zich uit te spreken over de beslissingen die de raad van bestuur van Fortis Holding heeft genomen op 3,5 en 6 oktober en over de hiermee verbonden overeenkomsten.

- De aandeelhouders krijgen het recht om hun beslissing over de voortzetting van de activiteiten of de ontbinding, die geagendeerd is voor de algemene vergadering van 19 december 2008 te verdagen.

- Een participatie van de Federale Participatie- en Investeringsmaatschappij van 241.620.577 aandelen in de Fortis Bank wordt bevroren voor een periode van 65 dagen.

- Er komt een college van deskundigen bij toepassing van artikel 168 Wetboek van Vennootschappen dat een zeer ruime opdracht krijgt. De samensteling ervan is als volgt:

* Twee wijzen:de professoren (emeriti)

Walter Van Gerven

Guy Horsmans

* Drie technici

André Kilesse (bedrijfsrevisor - voormalig voorzitter van het IBR)

Roland Gillet (prof ULB en Sorbonne - Expert in financiêle markten en participaties)

Remi Vermeiren, gewezen bankier op rust (vorzitter van het directiecomité )

Pericles 12 december 2008 20:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Scherven A. Mok (Bericht 3855599)
Compleet schandalig. Nu gaan we helemaal ultrakapitalisme krijgen. Als aandeelhouders het volledig voor het zeggen gaan krijgen gaan de werknemers helemaal worden uitgeperst.
Als je wil geld verdienen door niets anders te doen dan risico te nemen moet je achteraf niet gaan blijten. Ga anders zelf in zaken. Fortis en haar raad van bestuur heeft te hoog gegokt en met haar al die (nieuwe) aandeelhouders. Allemaal goudkoorts ja. Eigenlijk zouden die aandeelhouders die miljarden die de staat in de banken heeft gestoken moeten terugbetalen aan de belastingbetalers.

U zevert man.

Zelfs met een faillissement van Fortis bank is het aandeel van Fortis Holding een veelvoud waard van de huidige beurskoers, Leterme en consoorten hadden maar een faire prijs moeten betalen voor de niet aangetaste delen, dan hadden ze deze rechtszaken niet gehad.

Pericles 12 december 2008 21:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Guido Baetens (Bericht 3855595)

Het zal aanschuiven zijn.

Guido Baetens 12 december 2008 21:01

België heeft de meest roekeloze bankensector ter wereld en de rechter heeft vanavond besloten dat deze last dan maar gedragen moet worden door elke inwoner.

Verwacht dat elk medelijden voor de fortisgedupeerden zal omslaan in pure haat wanneer mensen hun spaargeld verliezen.

HAMC 12 december 2008 21:01

Dat zijn leuke dingen voor de mens. :)

Pericles 12 december 2008 21:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Guido Baetens (Bericht 3855631)

België heeft de meest roekeloze bankensector ter wereld en de rechter heeft vanavond besloten dat deze last dan maar gedragen moet worden door elke inwoner.

Verwacht dat elk medelijden voor de fortisgedupeerden zal omslaan in pure haat wanneer mensen hun spaargeld verliezen.

Wat er nu gebeurt had je kunnen voorzien.

Pierette 12 december 2008 21:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door HAMC (Bericht 3855632)
Dat zijn leuke dingen voor de mens. :)

filosoofke zal mijn vreugde en euforie niet delen vrees ik :-o

liberalist_NL 12 december 2008 21:07

*lijken* kuch *kast* :-)

Pericles 12 december 2008 21:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pierette (Bericht 3855637)

ik wel, het wordt nog spectaculair spannend.;-)

HAMC 12 december 2008 21:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pierette (Bericht 3855637)

Ik heb hierover genoeg vreugde voor fil en mij tesamen.

Thomas- 12 december 2008 21:10

Gerechtigheid is geschied. Ik had eigenlijk niet verwacht dat het hof van beroep het ging aandurven om tegen de overheid in te gaan.

Scherven A. Mok 12 december 2008 21:19

Dat ze het scholenbouwplan maar snel herzien terug dan.

HAMC 12 december 2008 21:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Thomas- (Bericht 3855643)
Gerechtigheid is geschied. Ik had eigenlijk niet verwacht dat het hof van beroep het ging aandurven om tegen de overheid in te gaan.

Het gebeurd soms, raar of zelden, maar niettemin.

Pericles 12 december 2008 21:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door HAMC (Bericht 3855654)
Het gebeurd soms, raar of zelden, maar niettemin.

Nu mag Leterme zijne frak wel helemaal aan de muur hangen. :-D:-D:-D

HAMC 12 december 2008 21:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pericles (Bericht 3855659)
Nu mag Leterme zijne frak wel helemaal aan de muur hangen. :-D:-D:-D

Lang overtijd als het ware.

Pericles 12 december 2008 21:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door HAMC (Bericht 3855660)
Lang overtijd als het ware.

ja maar toch, het plezier is er niet minder om.

solidarnosc 12 december 2008 21:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Guido Baetens (Bericht 3855595)

Er is een staatsgarantie van 100%. Als je geld hebt vaststaan dan kan je er alleen maar op verliezen temeer de meeste banken recent hun rentes hebben verlaagd.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:01.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be