![]() |
Welke vrijheid vindt u het belangrijkst?
Voor welke vrijheid zou u (alle) andere vrijheden willen opofferen? Wat is u dierbaar en waarom?
|
Dit is een lastige vraag, ik moet hier toch even over nadenken om tot een beslissing te komen. Ik zal hier later op terug komen, maar ondertussen, mag ik u vragen hoe u tot deze vraagstelling komt?
Wat is de aanleiding tot deze vraag? De vraag met betrekking tot verschillende soorten vrijheid komt niet vaak voor. Dit is vanuit een leergierig perspectief gevraagd. |
Citaat:
Ik vraag me af of dit voor andere mensen ook geldt, en of zij bepaalde redenen hebben dat zij de ene vrijheid boven de andere verkiezen. |
Ik vind het nog lastig, deze is pittig.
Vrijheid van beroepskeuze, voor zelfontplooiing en waardering is dit zeer belangrijk. Desondanks is vrijheid van meningsuiting ook belangrijk, want als je je wel in je werk kan ontplooien, maar niet kan zeggen als je het ergens niet mee eens bent zonder opgepakt te worden, dan zit je alsnog gevangen. Ik vind dat bij het kiezen van een vrijheid boven de ander, je hoe dan ook in een of andere vorm van gevangenis beland. Ik duid op een mentale gevangenis. |
Er kan geen vrijheid zijn, zonder de recht op middelen om uzelf in leven te houden.
Vrijheid van eigendom dus. |
Citaat:
|
Ik kan niets aanduiden in de poll, maar ik kies voor 'anders', namelijk de combinatie van al de vrijheden die je opsomt. Als er eentje van wegvalt, worden de anderen namelijk ook waardeloos.
|
Ik geef geen enkele vrijheid op.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
weg met belastingen...
hou de rijken in leven! |
Citaat:
|
Citaat:
|
Ze zijn allemaal belangrijk.
Zou je niet beter vragen welke men het minst belangrijk vindt. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:02. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be