Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Zou dit vandaag nog kunnen (https://forum.politics.be/showthread.php?t=116053)

De rechtvaardige rechter 12 december 2008 22:44

Zou dit vandaag nog kunnen

In de jaren 80 of 70 hadden de strangershet lied ziekekas gemaakt en gezongen. Ik vraag mij af of je zo'n lied de dag van vandaag nog kan maken?? Zonder scheef te bekenen te worden.

Struik500 12 december 2008 22:46

Link moet je even aanpassen.

Bobke 12 december 2008 23:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De rechtvaardige rechter (Bericht 3855758)
In de jaren 80 of 70 hadden de strangershet lied ziekekas gemaakt en gezongen. Ik vraag mij af of je zo'n lied de dag van vandaag nog kan maken?? Zonder scheef te bekenen te worden.

Het kon toen toch ook niet?
Ik dacht dat dit het einde van hun carrière betekende.

HAMC 12 december 2008 23:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bobke (Bericht 3855811)
Het kon toen toch ook niet?
Ik dacht dat dit het einde van hun carrière betekende.

Nee, het einde van hun carriere was als ze toen voor het VB hebben opgetreden. Toen heeft men ze geboycot en gebroodrooft eigenlijk.

De rechtvaardige rechter 16 december 2008 20:19

Citaat:

De stad Antwerpen zal de uitbater van de ijspiste op de Grote Markt op de vingers tikken omdat ze een lied draaiden dat als racistisch kan bestempeld worden. Dat meldt de stedelijke evenementregisseur Peter Vindevogel. De stad zal contact opnemen met de uitbater van de piste, een firma uit Antwerpen, en hen vragen om het bewuste nummer van de Strangers niet meer te laten horen. Vindevogel benadrukt dat het om een eenmalig incident gaat, waar geen opzet mee gemoeid is.

"Ziekenkas"
Vanmiddag schalde het gecontesteerde nummer 'Ziekenkas' van de Antwerpse groep de Strangers door de luidsprekers op de Grote Markt waar tijdens de eindejaarfeesten een ijspiste ligt. In de tekst van het lied, dat met typische Arabische fluiten begint, komt de passage "Allah is groot, maar ziekenkas is groter" voor.

Daarmee verwijzen de makers naar vermeende steuntrekkerij vanwege allochtonen. De stad zit verveeld met de zaak, maar meent dat het over een 'accident de parcours' gaat. Groen! vindt het voorval totaal ongepast omdat er nogal wat jongeren van buitenlandse afkomst komen schaatsen op de ijspiste.

Veel discussie
Fractieleidster Freya Piryns plant het incident ter sprake te brengen tijdens de gemeenteraad. Het nummer van de Strangers lokte in het verleden ook al veel discussie uit wegens de politiek incorrecte tekst. (belga/adv)

HAMC 16 december 2008 20:53

Dat ze die Strangers maar is opsluiten se!

alice 16 december 2008 20:58

Natuurlijk; tegen de opruiende taal in moskees doen we niets maar dan liedje?
Prioriteit van het stadsbestuur?

Haarscherp 16 december 2008 21:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door alice (Bericht 3863597)
Natuurlijk; tegen de opruiende taal in moskees doen we niets maar dan liedje?
Prioriteit van het stadsbestuur?

De verkiezingen naderen. Het kiesvee moet op tijd en stond gepaaid worden.

kiko 16 december 2008 21:34

Altijd goeie tekst gevonden.

Fallen Angel 16 december 2008 21:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door HAMC (Bericht 3863582)
Dat ze die Strangers maar is opsluiten se!

Leven die nog?

gomer 16 december 2008 22:56

De strangers onze antwaepse cultuur. Het links ongeregeld zootje heeft ze kapot gemaakt. Onze cultuur moet verdwijnen omwille van de verrijking. Welke verrijking ik zie alleen verarming. :twisted:

Weiße Rose 16 december 2008 23:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door gomer (Bericht 3863846)
De strangers onze antwaepse cultuur. Het links ongeregeld zootje heeft ze kapot gemaakt. Onze cultuur moet verdwijnen omwille van de verrijking. Welke verrijking ik zie alleen verarming. :twisted:

Noem jij dat cultuur?:roll:

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:56.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be