![]() |
Wanneer wordt prins Filip koning?
Over een jaar
|
Dat zal me een vertoning worden. De liefde voor het koningshuis zal in Vlaanderen alleen maar groeien. :lol:
|
Citaat:
Spijtig genoeg , kan ik je geen ongelijk geven. |
Ik vraag me af of de regelaars van het koninklijk-politiek complex daar eigenlijk mee bezig zijn, en welke scenario's ze in de pijplijn hebben.
Als ze echt zouden overwegen om, bij het overlijden van Albert, Filip op de troon te zetten, dan zou dat erop wijzen dat ze echt wanhopig zijn en eigenlijk het einde van het land aan het voorbereiden zijn. Vreemd trouwens dat we het voorbije jaar nauwelijks nog iets hoorden van de kroonprins... |
Citaat:
|
Citaat:
|
Tegen dan bestaat de monarchie niet meer.
|
Citaat:
Alhoewel, België en z'n grondwet... |
Citaat:
|
Citaat:
Dus in 2010. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Maar zelfs dan zal het moeilijk worden om de troonsopvolging op een ernstige lmanier te laten verlopen. Alleen de kandidaten al, heb je ze al eens op een rijtje gezet? :roll: |
Citaat:
|
Citaat:
Dan zullen ze Filip ook wel proberen te verkopen. Met een beetje propaganda en een handvol koekendozen lukt dat wel. |
Citaat:
|
Overigens is het gebleken dat een koning ook stabiel in het zadel kan zitten zonder steun van het volk. Blijkbaar is het vandaag genoeg om de steun te hebben van de culturele, academische, economische en politieke elite.
|
Citaat:
|
Citaat:
Al dat zou dat best wel eens snel kunnen gebeuren. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:13. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be