Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Over koetjes en kalfjes... (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=9)
-   -   Wat schaft de pot op Kerst(avond) en Nieuwjaar(savond)? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=116247)

Groentje-18 17 december 2008 13:28

Wat schaft de pot op Kerst(avond) en Nieuwjaar(savond)?

Het is geen bedoeling er een 'stoeftopic' van te maken, maar ik ben gewoon zeer nieuwsgierig naar wie het allemaal viert en hoe intens het wordt gevierd onder de forummers en of er een invloed is van de economische recessie?

From_Vlaanderen 17 december 2008 13:29

Op eten moet je niet besparen.
Fondue, een kilootje per man zoals elk jaar geloof ik.

Txiki 17 december 2008 13:31

Niet veel bijzonders, zoals anders. Kerstmis is sowieso een dag die we niet echt vieren. Nieuwjaar een beetje, genoeg om elkaar een gelukkig nieuwjaar te wensen.

Jazeker 17 december 2008 13:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Txiki (Bericht 3864565)
Niet veel bijzonders, zoals anders. Kerstmis is sowieso een dag die we niet echt vieren. Nieuwjaar een beetje, genoeg om elkaar een gelukkig nieuwjaar te wensen.

[Txiki bijtend op een cracotje]Gelukkig nieuwjaar mensen[/Txiki]
[Familie de magere yoghurt nog aan het oplepelen]Gelukkig nieuwjaar Txiki[/Familie]
[Txiki]Mag de verwarming misschien heel even aan? Het is hier koud[/Txiki]

Txiki 17 december 2008 13:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker (Bericht 3864571)
[Txiki bijtend op een cracotje]Gelukkig nieuwjaar mensen[/Txiki]
[Familie de magere yoghurt nog aan het oplepelen]Gelukkig nieuwjaar Txiki[/Familie]
[Txiki]Mag de verwarming misschien heel even aan? Het is hier koud[/Txiki]

:rofl:

[Familie]Nee, drinkt u nog ne jenever of trekt ne pull bovenaan[/Familie]

Steben 17 december 2008 13:53

Kerstmis: Coq au vin of zoiet
Nieuwjaar: kaasfondue of zo

Steben 17 december 2008 13:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18 (Bericht 3864559)
Het is geen bedoeling er een 'stoeftopic' van te maken, maar ik ben gewoon zeer nieuwsgierig naar wie het allemaal viert en hoe intens het wordt gevierd onder de forummers en of er een invloed is van de economische recessie?

geef toe: je weet nog niet wat je wil en zoekt via omweg tips?

Derk de Tweede 17 december 2008 13:57

Prozac

lantjes 17 december 2008 13:57

'k Zou het niet weten, we moeten die dagen zowel de avond er voor als de dagen zelf op uitnodiging uit eten...amai ....hoe populair kan je wel zijn...8O

Txiki 17 december 2008 13:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lantjes (Bericht 3864635)
'k Zou het niet weten, we moeten die dagen zowel de avond er voor als de dagen zelf op uitnodiging uit eten...amai ....hoe populair kan je wel zijn...8O

of...hoeveel verplichtingen kan je wel niet hebben

lantjes 17 december 2008 13:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Txiki (Bericht 3864638)
of...hoeveel verplichtingen kan je wel niet hebben

Zo kan je het ook bekijken....zelfs van beide kanten...:-P

Groentje-18 17 december 2008 14:01

Met Kerstavond zal het bij ons ook fondue zijn. Ik denk wel minder dan een kilo de man, maar enkel omdat we dat niet opkrijgen. Iedereen eet hier ook liever de groenten dan vlees.
Met Kerstmis zal het hier dan weer wel kalkoen worden.
Voor nieuwjaar weet ik nog niet wat de pot schaft, ik weet enkel dat er weer zoetigheid (pralines) en toastjes �* volonté zullen zijn, en drank natuurlijk. Dat zal hier thuis toch het geval zijn, maar ik weet nog niet waar ik nieuwjaar precies ga vieren.

Steben 17 december 2008 14:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18 (Bericht 3864649)
Met Kerstavond zal het bij ons ook fondue zijn. Ik denk wel minder dan een kilo de man, maar enkel omdat we dat niet opkrijgen. Iedereen eet hier ook liever de groenten dan vlees.

:cry: ik heb niets tegen vegetarisch (ik eet 50% van de week geen vlees), maar als je dan toch fondue eet...

From_Vlaanderen 17 december 2008 14:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18 (Bericht 3864649)
Met Kerstmis zal het hier dan weer wel kalkoen worden.
Voor nieuwjaar weet ik nog niet wat de pot schaft, ik weet enkel dat er weer zoetigheid (pralines) en toastjes �* volonté zullen zijn, en drank natuurlijk. Dat zal hier thuis toch het geval zijn, maar ik weet nog niet waar ik nieuwjaar precies ga vieren.

Champagne?

From_Vlaanderen 17 december 2008 14:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Steben (Bericht 3864654)
:cry: ik heb niets tegen vegetarisch (ik eet 50% van de week geen vlees), maar als je dan toch fondue eet...

Een kilootje hé.

roger verhiest 17 december 2008 14:13

Kerstavond : "groot" familiefeest met garnaalcrèmesoep, hapjes, gevulde kalkoen, beiologische rode wijn, desserten (waaronder mijn culinaire bijdrage Rote Grütze).
discussiepunt is nog 1 magnumfles Champagne of 2 voor bij de hapjes.

Oudejaarsavond : kleine bijeenkomst met vrienden - steelgrill.

Steben 17 december 2008 14:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door From_Vlaanderen (Bericht 3864660)
Een kilootje hé.

hoe kleiner de stukjes, hoe rapper men aan een totale kilo zit.

From_Vlaanderen 17 december 2008 14:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Steben (Bericht 3864686)
hoe kleiner de stukjes, hoe rapper men aan een totale kilo zit.

Daar zit je rapper dan je denkt vandaar.

parcifal 17 december 2008 15:12

bij ons is kerstavond een familiaal gebeuren en elk van de 'kinderen' prepareert 1 gang in het huis van de ouders, die hebben toch plaats genoeg.

Een 4 gangen-menu dus dat vrij verrassend kan uitpakken.

Mijn vader heeft wel al laten weten dat het hem allemaal geen kl*ten kan schelen en dat hij net zo lief een snee brood met karnemelkpap eet.

It will be fun!
:x-mas: :x-mas: :x-mas: :x-mas:

largo_w 17 december 2008 15:42

kerst is in familie (vandejaar is kerstavond in ons klein (thuis dus) familie denk ik) waarschijnlijk fondue bourgignone zoals elk jaar....
nieuwjaar is vandejaar speciaal want ouders organiseren massafeest voor ons... dus champagne veel champagne; zalm; gevulde kwartel en dan dessert hé en dan feest hé 8-)...
oej recessie staat in die eerste post :oops:

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:39.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be